Hoe maak jij macaroni?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 1 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.100
    113
    Ik vind macaroni altijd makkelijk en ook best lekker.
    Kan alleen merken dat ik een beetje uit-gegeten raak op mn eigen manier van klaar maken.
    Wie heeft lekkere recepten voor de variatie?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Macaroni
    Gehakt
    Wortel
    Paprika
    Ui knoflook
    Tomatenpuree 140gr
    Scheut ketjap
    Eventueel geraspte kaas

Manolito vindt dit leuk.
  3. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.078
    1.070
    113
    Ik maak meestal één van deze twee varianten:
    - Fusilli met kip, ui, paprika, courgette, cherrytomaatjes, crème fraîche en pesto. Rucola erover voor de liefhebbers. Dit recept vinden we vooral in de zomer erg lekker.
    - Macaroni (of fusilli) met gehakt, ui, knoflook, champignons, paprika en courgette met een zelfgemaakte bolognèsesaus. Dit is wat meer winters, vind ik.
    Met de groenten varieer ik vaak een beetje, net wat ik in huis heb.

Ook lekker: champignon-roomsaus over de pasta en dan serveren met sperziebonen of broccoli.

Of tomatensaus met basilicum, daarin een stuk zalm laten garen en dan serveren met pasta en broccoli.

Manolito vindt dit leuk.
  4. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Gehakt
    Paprika
    Ui
    Champignons
    Zakje macaroni
    Zakjes macaronimix.

Soms wissel ik het gehakt af met stukjes smac of stukjes fricandel/hamburger.

Macaroni stroganoff vinden ze hier ook lekker. Dat is 'gewoon' een zakje mix van honig volgens mij.

Manolito vindt dit leuk.
  5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ui
    3 Paprikas
    3 tenen knoflook
    Champignons
    Tomatenblokjes
    Tomatenpuree

Groenten snijden en bakken. Tomatenpuree erbij en meebakken ivm ontzuren. 2 blikjes tomatenblokjes erbij. Half runderbouillonblokje verkruimelen boven de saus. Klaar.

Manolito vindt dit leuk.
  6. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Met kaas saus en kipfilet is erg lekker :p:D

Manolito vindt dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    #7 Adje, 1 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2023
    Ik maak macaroni zoals mijn moeder het maakte, en het kwalificeert zich in dit geval als ongezonde maar zeer snelle hap:
    Rundergehakt aanbraden (als ik zin heb fruit ik daar een uitje bij), blikje tomatenpuree erdoor en even meebakken. Zakje van knorr macaroni mix erdoor, en klaar. Staat in 10 minuten op tafel. En dan eten we er nog geraspte kaas en zilveruitjes op/bij.

Maar dit maak ik zelden, want ik vind het niet echt een boeiende maaltijd qua smaak. Als ik een lekkere pastasaus oid maak, gebruik ik daar nooit macaroni voor maar altijd een andere pastasoort.

En natuurlijk mac & cheese, dat maak ik wel nog met macaroni. Maar ook dat komt hier niet vaak op tafek, want dat is nog ongezonder dan de andere macaroni.

Saartje33 en Manolito vinden dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.652
    18.707
    113
    Vrouw
    -Zalm, prei
    -Geitenkaas, spek, bosui, champignons
    -Tomaat, spek, arabiata
    -Kaas, ham
    - paprika, courgette, tomaat ,champginons, gehakt.

Manolito vindt dit leuk.
  9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.043
    2.179
    113
    Brabant
    Ik ben in shock...
    Adje, DE Adje...
    Maakt dit???
    Weet je zeker dat je er geen smac doorheen doet???;);)

Nee is een geruststellend idee dat ook jij wel eens iets ordinairs maakt!:)

Lies1611, Zuul, citroenrasp en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.303
    113
    noord holland
    Ik benoem even de sauzen want je kan er allerlei pastasoorten bij eten natuurlijk.
    -Spekjes, champignons, spinazie en roomkaas (kan ook spinazie a la crème en dan doe je er zelf knoflook in)
    -gehakt, paprika, champignons, courgette, gezeefde tomaten en kruiden naar keuze
    -tonijnsaus, knoflook bakken in boter, roux ervan maken met bouillon, tomatenpuree erbij, blikjes tonijn erbij. En naar wens kun je hier groente bij in doen. Wij vinden een salade erbij lekker.
    -heel fout een kant en klare pot met saus en dan zo'n blik boterhamworst gesneden er door :o:

11. tuc

tuc Niet meer actief

Bedoel je letterlijk macaroni (want dat maak ik nooit:roflmao:) of gewoon pastasaus?
    De laatste maak ik in de slowcooker:
    - 1 grote ui
    - 2 winterpenen
    - groene paprika
    - 4 romatomaten
    - 2 blikjes tomatenblokjes
    - 2 teentjes knoflook
    - italiaanse kruiden

Dat gaat 5 uur op low in de slowcooker.
    Als het klaar is pureer ik het allemaal. Dit zijn 3 porties die ik invries en meestal op de dag zelf 1 gebruik.
    Dan bak ik rode ui, (evt gehakt rul bakken), rode, gele en oranje paprika en een halve courgette erbij. Daarna de pastasaus en die eten we met farfalle, spaghetti, fussili of schelpjespasta.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.778
    7.361
    113
    Het allerlekkerste vind ik het recept van Project Gezond, klassieke bolognesesaus. Kost veel tijd, maar erg lekker.
    Maar vaak eten we macaroni als we weinig tijd hebben, dan heel simpel met een pakket macaronigroente, gehakt, zakje mix en macaroni.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.043
    2.179
    113
    Brabant
    Als (!!!! Als!!!!) Ik macaroni maak, is het zoals ze hem hier lekker vinden.
    We eten het sporadisch, want ik houd er niet van.
    Het is tevens ook vrijwel het enige waar een pakje akte aan te pas komt:

Een blik boterhamworst(ja echt, en ik durf dat hardop te zeggen)
    Blikje tomatenpuree
    Pakken macaroni groente
    Zakje macaroni kruiden

Ennnnnnn doe je ding;)op 1 hand te tellen per jaar..

WWJD vindt dit leuk.
  14. Deb89

Deb89 Bekend lid

4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Wij doen bij macaroni altijd de mediterraanse mix van Honig, gehakt en groente. Daarbij nog rundvlees ragout.
    Voor de kinderen doe ik apart met tomatenpuree en blokjes boterhamworst.
    Geraspte kaas erbij en klaar!

Zo deed mijn moeder het altijd en dat heb ik gewoon overgenomen :D

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Koud met tonijn.

Tonijn in blik
    Skyr of yoghurt en een beetje mayonaise.
    Paprika
    Tomaat
    Augurk.
    Rode ui
    Pasta

Alles kun je gewoon zoveel doen als je zelf wilt. Maar ik snijd alles klein.
    De saus maak ik van yoghurt, mayonaise, peper, zout, knoflookpoeder en een beetje olijfolie. Een scheutje water nog om het iets minder dik te maken.

Pasta koken en snel laten afkoelen. Dan alles erdoor scheppen.

Heerlijk voor eigenlijk altijd wel. Ik maak het wel als ik de volgende dag geen tijd heb om te koken. Dan serveer ik het gewoon oud uit de koelkast met wat fruit en groente en eventueel een soepje.

16. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.059
    4.307
    113
    Deze vind ik het lekkerste. Het kan met allerlei pastasoorten. Wat ik vooral lekker vind dat je de macaroni de tomatensaus helemaal opneemt.

• Gehakt rul bakken met ui en knoflook
    • Italiaanse groentemix erbij
    • Kruidenmix toevoegen: 2 tl Italiaanse kruiden, 2 tl paprikapoeder, 1/2 tl tijm, snuf nootmuskaat, 1 el sojasaus, snuf cayennepeper, zout en peper
    • 700 ml passata toevoegen en 400 ml melk.
    • Je hebt dan een dunne saus en je schenkt het mengsel in een ovenschaal en je doet de ongekookte pasta erbij en topt het af met geraspte kaas.
    • Je bakt het af in 40 minuten

17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.022
    113
    Overijssel
    Macaroni zoals ik vroeger thuis kreeg: macaroni met zakje honigmix en blokjes Unox smac. Totaal geen voedingswaarde maar ik maak het nu ongeveer 2x per jaar als ik er echt een keer zin in heb.
    O,ja en dan eerst laten afkoelen en daarna lekker opbakken en ketchup erdoor..:roflmao:

Ik geef inmiddels de voorkeur aan mijn eigen bolognesesaus die ik 2 uur laat pruttelen en daar komen absoluut geen macaroni elleboogjes bij in de buurt. :p

Suzi98 vindt dit leuk.
  18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Maar dan alleen als ik geen zin heb om echt te koken of op verzoek van mijn jongste dochter. En smac is toch wel zo’n beetje het goorste wat er op de wereld bestaat, net kattenvoer :|:p

Maar mijn mac & cheese is wel zelfgemaakt hè :roflmao: Bechamel from scratch op basis van een beurre noisette, met minstens 4 soorten kaas :D

bababoe, Zuul, Suzy85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Groentesoep tablet met de macaroni meekoken, en dan gebruik ik zoveel water dat het om het zo te zeggen droogkookt.
    Gehakt en roerbakgroenten. (Heel soms smac die ik er dan uitvis)
    Geraspte kaas en curry erbij.

20. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik vind de zakjes van knorr of honig voor spaghetti en macaroni echt veel te zout, wij zijn die zo beu.

Dus doe altijd maar zelf wat.
    Vanavond eten we pasta:
    Kipfiletreepjes, paprika, champignons, doperwten en pijnboompitten en crème fraîche. Wat kruiden er door en dan aan tafel nog met geraspte kaas.
    Ik had nog wat liggen in de koelkast aan groente.

Ik varieer als saus met kookroom, tomatenpurree, pesto of tomatenblokjes. Ik doe zomaar wat. Vind ze zelf wel 't lekkerst zo

spruitje80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina