In ons oude huis hadden we een douchegordijn dat ik altijd gewoon in de wasmachine waste, soms wel op 60 graden, om die groen/geel/bruine aanslag aan de onderkant er af te krijgen. Ging perfect! Dat was een douchegordijn dat transparant en mat was, dus zonder echt kleurenbedrukking er op. Maar nu in ons nieuwe huis hebben we een ander formaat douche, dus ander gordijn. Die heb ik net op 40 graden gewassen en die kan ik nu dus weggooien. Heel de bedrukking is eraf! :x (Maar de aanslag is ook weg ) Maar goed, voordat ik de nieuwe die ik straks ga kopen ook verniel... Hoe krijg je die aanslag van je douchegordijn?! Heeft iemand hier de gouden tip?
Ik zag de titel en dacht: wasmachine.. Maar dat gaat m dus niet worden Met regelmaat schoonspuiten, en afborstelen met afwasmiddel. Dan schoonspuiten en laten drogen. Of misschien opzoek gaan naar een gordijn wat wel te wassen is... Scheelt VEEL ellende. Succes
Je hebt ook stoffen gordijnen. Nou ja, ik geloof dat het linnen is ofzo? Iig niet dat plastic. de "stoffen" gordijnen die kan je gewoon op 30 of 40 graden wassen hoor. En gewoon niet te lang mee wachten voordat je m wast, dan valt het ook wel mee hoe vies 'ie is
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ga inderdaad maar even goed rondkijken wat er zoal te koop is. Ik zag van de HEMA al deze: HEMA - wonen - badkameraccessoires - douchegordijn Die kan je dus wel wassen inderdaad. (Het ontwerp is alleen niet zo onze smaak, maar er zullen nog wel andere modellen zijn.) Bedankt voor de tip!
anders inspuiten met antikalk (is meestal kalk wat er op zit) even laten inwerken en dan afspuiten met de sproeier. Maar idd wasmachine is t beste! Dus gewoon 1 kopen die je kan wassen
Ik koop denk ik inderdaad maar eentje van textiel. Dan kan ik altijd nog met azijn wassen ook Marloes80, die met die vissenkommen is echt gaaf
Ik koop altijd goedkope douchegordijnen en als ze te vies zijn, gooi ik ze weg en koop ik een nieuwe. Ik krijg ze ook nooit schoon in de machine en ik ga niet uren besteden aan douchegordijnen schoonmaken...
Ik heb een blauw douchegordijn van de Kwantum. Elke 2 weken gaatie op 30 graden in de wasmachine en hang ik em nat weer op. Gaat perfect!
Hier een douchegordijn van Xenos, hangt nu bijna 2 jaar, af en toe wassen op 40 graden, nat weer ophangen en dat gaat prima!
Hier ook eentje van de Xenos. Hangt nu een jaar. Ik was hem elke maand op 90 graden. Niks van te zien! Wel begin ik alweer uitgekeken te raken op deze kleur, dus wil eigenlijk weer een andere.
Het eerste wat ik dacht was, hoe komt dat gordijn dan vies? Ik heb nooit een vies gordijn. Ik vervang het gordijn misschien voordat hij vies wordt? Vreemd.