Hoe lang hebben jullie de wc-bril-verkleiner gebruikt? Onze zoon wordt in september 3 en is voor zijleeftij wel groot. Ik denk erover om zo'n verkleinder met een trapje er aan vast te kopen, zodat hij zelfstandig naar de wc kan. Maar ik vind dat zonde om aan te schaffen als hij over een oaar maanden gewoon op het toilet zou kunnen. Dus ik ben benieuwd tot welke leeftijf jullie kinderen op zo'n verkleiner hebben gezeten.
dochter is 3,5 en ook groot. ik wil haar zonder de brilverkleiner maar zij zelf niet. ergens anders doet zr het zonder maar thuis doet ze hem er zelf op. nouja ik ga er geen drama van maken. ze geeft het wel aan als het niet meer nodig is denk ik dan. wij hebben een losse verkleiner en een opstapje van de Ikea van 2 euro daar red ze zich goed mee. en neemt niet zoveel ruimte in. op onze wc kun je je kont niet keren, zo krap is het.
Ik weet niet hoe lang M de verkleiner heeft gebruikt. Met poepen vrij lang maar ze is heel smal. T is sinds kort zindelijk (onze snelle jelle ) en wil m eigenlijk nooit. Hij is heel gemiddeld (15 kg en 1m oid).
Wij hebben trouwens gewoon een krukje in de wc staan. Dat werkte prima bij M. Zij werd iets na haar derde verjaardag zindelijk.
Boven hebben we inderdaad een krukje edat gaat prima. Alleen beneden is de wc wat hoger en lukt het niet. Dus vandaar dat we daar iets anders zoeken.
Hier zitten we nog wel even aan een verkleiner vast, mijn meisje heeft maar kleine billen. Dus het hangt ook van de bouw van je kindje af. Ik ben ook aan het nadenken hoe we het hoogteprobleem kunnen oplossen.
We hebben hem de eerste drie weken braaf gebruikt en nu hangt ie achter de wc. Mijn zoontje doet het prima zonder. En we hebben er zelfs 2. Sinds ie 3 jr en 3 mnd is. Ook geen klein mannetje. Hij zet gewoon zijn handen op de bril aan weerszijden. Ook prima.
Hier is ze sinds een week zindelijk en daarvoor altijd op de verkleiner gehad of de pot. Maar ze gaat nu zelf en red haar prima en wil de verkleiner nu ook niet meer hebben want ze is nu groot zegt ze.
hier net weggedaan na er een aantal weken overgepraat te hebben. Ze moet ze altijd even doorheen, nu vind ze het prima. Wc is niet zo hoog. Ze gaar wel met de benen languit, billen achterop de rand zeg maar, hihi. zo kan ze ook weer zelf afvegen, anders duikelt ze er in.
Vanaf dat ie zindelijk is niet meer, met ruim 3 jaar, normale billen . Hij houdt zich met 2 handen vast aan de bril en zakt met z'n billen half de wc in. Dat is wel handig met jongetjes tegen over de pot heen plassen! Het krukje gebruikt ie vanaf ruim 3,5 niet meer, hij hijst zichzelf erop.
Het aantal keer dat we hem gebruikt hebben is op één hand te tellen, ze wilde zelf meteen gewoon op de wc.
datr ligt heel erg van het kind af. sommige kinderen vinden het prettig en durven minder zonder verkleiner; zeker in het begin, andere kinderen beginnen alleen maar op grote wc..zonder ooit met n verkleiner. mijn zoontje heeft het wel bijna 1 jaar lang gebruikt.toen we stopten was hij ongeveer 2,5 jaar oud. we gingen over familyseat(van gamma).dat is n kinder bril bij wc bril.maar we hebben het in overleg met zoontje weg gehaald.hij wilde er zelf niet meer op. als het kind het te kinderachtig vindt dan kun je het weg doen...sommige kinderen beginnen met zindelijkheid als ze +3jaar oud zijn...en met n verkleiner.ligt echt aan je kindje.
Volgens mij zijn er ook van die opstapkruktrapjes. Misschien dat in combinatie met gewone brilverkleiner?
Ze heeft hem 4 dagen gebruikt en nu gewoon zonder en drukt zicht gewoon met jaar armen omhoog op de wc!
Ik was vorige week met m'n dochter bij de kinderarts en die zei dat kinderen veel te vroeg zonder verkleiner op de wc zitten en dat dat geen goed idee is. Hij vond dat ze nog zeker tot een jaar of 7 (!) op de verkleiner zou moeten. Hij vergeleek het met als je als volwassene op een wcbril zou moeten zitten die anderhalf keer zo groot is als je huidige bril. Dat zit niet lekker, daar zak je in weg en dat is niet goed voor je houding. Mijn meiske zit ook al sinds een hele tijd niet meer op een verkleiner, maar ze adviseren nu dus 'm toch weer terug te leggen. Ik weet nog niet wat ik doe..
Mijn dochter wilde het nooit en plast vanaf haar 2e jaar gewoon zo op de wc. Een klein krukje zou ik je aanraden want het is maar voor zo'n korte tijd nodig.
voor onze dochter hadden we een wc verkleiner en een los krukje. De wc verkleiner gebruikt ze al een tijdje niet meer maar het krukje (opstapje) nog wel. Het krukje komt van de action en de wc verkleiner van de prenatal. Onze dochter plast al een hele tijd niet meer met een wc verkleiner maar het krukje wordt nog steeds gebruikt.
Hier een knulletje van 4,5 jaar, 95 cm en nu nog maar 13 kilo (operatie gehad, was al mager maar eet nu amper) en heeft geen billetjes. Die kan echt niet zonder verkleiner! Hij kan er wel zo opklimmen, maar zonder verkleiner valt hij er echt in.
Isabelle wordt in september ook 3, maar zij gaat al een paar maanden zelf naar de wc, zonder zitverkleiner. Ze is juist klein voor haar leeftijd, maar als ze op haar teentje gaat staan, kan ze net d'r billen op de bril duwen en dan zo verder naar achteren schuiven. Gaat echt prima! Ik zou geen verkleiner meer kopen.