Hoe lang duurt buikgriep bij dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamatss, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Mijn meisje (14 mnd) heeft een buikgriep te pakken. Sinds vanmorgen kan ze niks binnenhouden. Ze heeft geen koorts en is behoorlijk actief en bij vlagen zelfs vrolijk. Ik ben nog niet ongerust en heb ook overleg gehad met de huisarts. We gaan het nog even aankijken en daar sta ik helemaal achter.

Wel ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere moeders. En dan vooral hoe lang het spugen duurt. Ik vind het zo zielig!

2. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Niemand die me kan vertellen hoe lang een buikgriep bij een dreumes kan duren? Dank alvast!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.059
    113
    Mijn zoontje had het woe op don nacht, gooide alles eruit en vond hem in zijn braaksel in bed (dacht dat het van zijn prikken kwam), dag later was hij was slapjes maar wel actief en hij at ook redelijk normaal. Nacht erop hingen wij ook boven de pot en die dag was ons zoontje al weer de oude (op snotteren na, maar dat staat er los van)
    1 dag en 1 nacht dus hier.. Al zijn z'n poep broeken nog wel aan de dunne kant nu maar geen diarree..

(Was dus niet van prik maar gewoon buikgriep..)

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    Ligt aan het virus. .noro virus is snel over.
    Maar mn dochter ligt nu al 6 dagen in het zh met het rota virus.
    Gaat sinds gisteren eindelijk beter.

Houd ze nog wel wat binnen?

5. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    We zijn sinds donderdagnacht in de weer en hebben inmiddels medicijnen en ors van de huisarts. Ze houdt vrijwel niets binnen. Het lijkt inmiddels iets minder heftig te worden, maar ik schrik ervan dat het spugen zo lang kan blijven duren. Zelf ben ik meestal na 1 dag uitgespuugd en na 2 dagen weer wiebelig op de been.

6. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Beterschap voor jullie kindjes trouwens!

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    Spuugt ze alles uit?

8. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Vrijwel alles, op een beetje vocht een een stukje soepstengel na.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    Ik zou even laten checken op uitdroging

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.059
    113
    Inderdaad niet te lang aankijken.. As ze de ors ook niet binnen houd gaat uitdrogen bij kleintjes snel..

En wat er eerder al gezegd is: het ene buikvirus is het andere niet..

11. kvinna

kvinna Niet meer actief

Een aantal maanden geleden had mijn dochtertje het ook heel erg: vijf dagen spugen. Ik ben twee keer naar de huisarts geweest om het in de gaten te laten houden en ze zat op het randje van uitdroging. Ik kreeg domperidon zetpillen mee en die hielpen wel iets. Kon ze kleine beetjes sportdrank binnenhouden. Daarna nog diarree, maar daar kon ze makkelijker tegenaan drinken. Kan dus best langer dan één à twee dagen aanhouden, heel naar.

12. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    We zijn gisteren bij de huisartsenpost geweest en toen is ze goed nagekeken. Er was geen sprake van uitdroging. We hebben ook Domperidon en ORS meegekregen.

Sinds vanmiddag is ze weer wat vrolijker en actiever en we geven haar nu steeds kleine beetjes ORS. Dat houdt ze binnen. Helaas nu wel lichte diarree. We houden het goed in de gaten.

@kvinna: oef, 5 dagen, wat zielig!

Deel Deze Pagina