Wie geeft er net als mij borstvoeding na een borstverkleining? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Bij mij gaat het redelijk alleen geef ik na bijna elke voeding nog een beetje extra in de fles omdat het niet voldoende is. Mijn zoontje krijgt ongeveer een halve voeding van mij en de helft flesvoeding.
Hoi Molly, Ik heb het na de geboorte van Yuri geprobeerd, maar bij mij lukte het niet. Mijn verkleining dateert ook uit 1992 en toen gingen ze wat rigoureuzer te werk met het doorsnijden van melkleidingen dan tegenwoordig het geval is. Op Yahoo is er een Nederlandstalige groep van vrouwen over het geven van borstvoeding na een verkleining. Ik heb de link hier al eens eerder gepost, zal kijken of ik het nog voor je kan vinden, mocht je het adres willen
Een vriendin van me heeft een borstverkleining gehad en geeft nu borstvoeding. Volgens mij geeft ze 3 van de 6 voedingen life, ze kolft daar ook bij en voor de rest geeft ze flesvoeding. Het kan maar is net afhankelijk van hoeveel klierweefsel er weg is gehaald..
Goed om te horen dat er meer mensen zijn die toch borstvoeding kunnen geven. Bij mij was het ook rond 1990 en het was een van de eerste tepelbesparende operaties dus daar had ik mazzel mee. Ik geef nu 's ochtends een volledige bv en de rest van de voedingen krijgt hij een flesje erbij, ik merk wel dat als er meer tijd tussen de voedingen zit dat ik meer 'melk verzamel' lijkt het wel. Dat forum op yahoo ben ik mee bekent alleen was ik mijn yahoo naam kwijt en het is niet makkelijk om het dan weer terug te vinden! Maar toch bedankt voor de tip.
Ik heb zelf mijn verkleining gehad in 2002 en ze hebben mijn tepels los gehaald omdat ze verplaatst moesten worden. Er is dan ook tegen mij gezegd dat ikgeen borstvoeding kan geven. Als ik jullie zo hoor zou het toch wel moeten kunnen. Hoe it dat dan. Ik heb ook nog nergens last van met mijn borsten. Ik hoor van een boel meiden dat ze al lekkende borsten heb en dat ze groeien en zo, Ik heb daar echt geen last van. Zou ik toch BV kunnen geven? Gr. Nathasja
Je kan het zeker proberen als je dat wilt, maar je zult waarschijnlijk geen volledige borstvoeding kunnen geven en de eerste week moet je even heel goed het gewicht van je kleintje in de gaten houden. Nu was het bij mij al een jaar of 12 geleden en dat helpt ook want hoe langer geleden het is hoe meer de kans dat je borsten zichzelf hersteld hebben. Ik had geen lekkende borsten tijdens de zwangerschap (heeft niet iedereen hoor) maar mijn borsten waren wel wat gegroeid al tijdens de zwangerschap. Bij mijn eerste kindje was het niet gelukt, maar bij de tweede gaat het behoorlijk goed. Je moet er heel open voor staan maar ook rekening mee houden dat het eventueel niet gaat lukken. Ik was bij de eerste vastbesloten dat het zou lukken en had er veel moeite mee dat het niet lukte, bij de tweede was ik veel relaxter of het wel of niet zou lukken en nu was de spanning er een beetje af en ik denk dat het daarom nu veel beter gaat. Heel veel succes en houd ons op de hoogte of het gelukt is! Oh en vraag of je kraamhulp kan krijgen die veel van borstvoeding geven weet en vertel de vk en de kraamhulp van je operatie dat helpt heel veel. Succes!
Mischien een tip voor jullie ? De LLL heeft hier informatie over http://www.lll.borstvoeding.nl/brochure ... ratie.html En Nathasja: ik heb geen borstverkleining gehad maar heb ook (nog) geen lekkende borsten. Dit hoeft ook niet, zegt namenlijk niets over het wel of niet slagen van borstvoeding.
Bedankt voor je topic Molly.. Ik ben momenteel zwanger van mijn 1e kindje en ik wil heel graag borstvoeding geven. Ik heb ruim 10 jaar geleden een borstverkleining gehad en mij is ook verteld dat ik geen bv kan geven. Toch lees ik een boel hoopvolle verhalen dus ik ga er helemaal voor! Ik besef me wel dat het goed kan zijn dat het niet gaat lukken, en dan is dat ook prima. Wat je zegt over dat je borsten zich vanzelf kunnen herstellen, daar geloof ik ook in. Zo heb ik een ingetrokken tepel, die (omdat alles is doorgesneden) niet meer ingetrokken zou moeten zijn, maar dat is hij nog steeds. Ik hoop dus ook dat de melkklieren zich dermate hebben hersteld dat ik borstvoeding kan geven. We zullen het zien in juni!
hoi, ik heb zelf in 2003 een bvk gehad en mij is onlangs nog gezegd dat ik geen bv kan geven. dit omdat alles doorgesneden is geweest! tepel en zo. moet zeggen dat het mij niet zoveel uitmaakt, tuurlijk is bv beter maar wat niet kan dat kan niet! ik weet nu wel waar ik aan toe ben, ga er dus ook helemaal vanuit dat het niet kan. maar wie weet over 6 maanden! we zullen het zien! groetjes joyce
Het is inderdaad belangrijk of je tepel losgesneden geweest is, maar als het voor jou in 2003 was zou ik denken dat dat toch niet zo was, Joyce. Maar dat weet ik dus niet. En Manuela, als je het wilt zou ik het gewoon proberen, je weet maar nooit. Ik wilde gaan stoppen met 4 mnd maar nu kolfde ik gisteren en toen kwam er 90 ml in 1 keer uit (en babies krijgen er meer uit dan jij met de kolf) en daar was ik wel trots op dus nu twijfel ik weer en misschien ga ik nog wel langer door. Ik heb wel het idee dat het bij mij langer duurt dat er weer een boel melk gemaakt is, dat is in normale gevallen 2 a 3 uur maar als ik 4 a 5 uur tussen een voeding laat heb ik meer dan na 3 uur.