tja stomme vraag misschien maar morgen heeft me dochter kerstonbijt op school. hiervoor mochten ze wat lekkers meenemen en ik ben dus zojuist aan de slag gegaan voor knakworstjes in bladerdeeg. Voor het eerst met runderworstjes maar de smaak doet er niet onder voor varkens nu is de eerste portie klaar en vroeg me ineens af, hoe kan ik ze nu het beste bewaren. in de koelkast afgedekt? buiten de koelkast afgedekt? het is dus voor morgenvroeg. opwarmen gaat niet op school maar de meeste kou zou er wel uitzijn toch als ik ze 8 uur eruit haal en ze eten om een uur of 10?
in een luchtdichte trommel buiten de koelkast. In de koelkast is het te koud en wordt dat bladerdeeg taai.
Het lekkerst is wel als je ze van tevoren nog even zou kunnen oppiepen in de oven (5 a 10 minuutjes)....koud bladerdeeg is toch altijd minder lekker.
Als ik ze dan bij 8 uur even opwarm en dan met zilverfolie afdek zijn ze dan niet soppig om een uur of 10? Onafgedekt is zo moeilijk vervoeren
Ja ik denk inderdaad dat je ze dan beter niet kan opwarmen....dat is wel erg lang, na 2 uur zijn ze toch weer afgekoeld. Ze zijn koud vast ook heel lekker!
Mag ik eens vragen hoe lang je ze gebakken hebt en op welke temperatuur? Ik wil ze ook maken voor de kerst.