Hellup, onze kat van inmiddels 4 mnd heeft op de mat bij de deur geplast. Het is zo'n grote vierkante mat die "verzonken"ligt dus ik kan m niet zo maar even vervangen. Ik wil het wel graag schoonmaken, maar ik weet niet waar ik het mee moet doen Ik weet dat ik iig geen chlor moet gebruiken omdat ze dat juist lekker vinden. Iemand een tip?
zit de mat op een plek waar je kat 's nachts verblijft? Dan zou ik er elke nacht maar wat opzetten anders blijf je bezig.
Zo begin het bij ons...en lag ook verzonken in de houten vloer. Hij bleef bezig...kon iedere keer weer boenen en het stonk een uur in de wind. Ten einde raad hebben we de houten vloer eruit gehaald en een tegelvloer gelegd, nooit meer last gehad!!
heb gehoord dat peper gevaarlijk kan zijn.... aluminiumfolie vinden ze ook niets.... nu moet ik zeggen dat ik hier een kat bij schoonmoeder heb ondergebracht, omdat alle trucks niet hielpen... nieuwe deurmatten... etensbakjes erbij, spiritus... etc. etc... daar plast hij trouwens niet binnen, maar hier was het dus gewoon "ingesleten"
welke de blauwe/groene? Wij hebben een kokosmat (vrij groot) en daar heb dus ook een kat op zitten pissen, echt van alles geprobeerd ook UF2000 maar dat helpt echt niet zonde van me geld zeg, we zitten nu bijna een maand zonder mat. Peper helpt ook niet, heb ook schoonmaakazijn geprobeerd etc dus ik ga maar de biotex proberen, maar moet je het heel nat maken of gewoon met een natte doek over de plek?
mat in de tuin leggen, flink nat maken met de tuinslang. Dan biotex groen erop en ff boenen met een borstel. Dan weer afspuiten met de tuinslang. Biotex lost bepaalde eiwitten op die in de urine zitten heb ik ergens gelezen.
Volgens mijn dierenarts moet je met zo min mogelijk middeltjes schoonmaken, omdat katten er anders weer over heen willen gaan plassen. Hier raadde ze me spiritus aan....
Wat echt heel goed helpt is Urine off, onder andere te koop bij medpets.nl Als de kat het vaker gaat doen, dan eten op de deurmat geven. Katten zijn heel schoon en plassen niet op plaatsen waar eten gegeven wordt. Heb er veel ervaring met plassende katten helaas... heb er 2 die onzindelijk waren, nu beiden weer prima..
Hier ook onlangs last gehad van een onzinnelijke kat. Hier heeft biotex deels geholpen. Nu heb ik onlangs de tapijtspray van vanish gehaald en die werkt echt nog beter. Helaas nog niet helemaal eruit, het heeft denk ook tijd nodig ben ik bang (hoogpolig tapijt), maar het is wel een heel stuk minder. Trouwens als je kat hier last van blijft houden, gewoon naar de dierenarts gaan. Dit kan ook een lichamelijke oorzaak hebben (blaasontsteking e.d.), maar ook bij gedrag kan de dierenarts helpen. Zo heeft onze kat een spuit met hormonen gehad en sindsdien heeft ze nergens meer geplast (behalve op de kattenbak)
sop maken van ouderwetse groene zeep en een flinke scheut azijn erbij ,, flink laten weken ( zeg dag en nacht ) even ruiken en eventueel op nieuw.. dan nog niet uit dan is het een nieuwe deurmat ben ik bang
Niet. Ik zou een nieuwe halen. Wij hebben helaas veel ervaring met kattenpis op textiel (bank enzo) en chemisch reinigen, biotex, UF2000, biotex, HG, azijn... niks hielp hier. Als ik nu met m'n neus in de bank ga, ruik ik het nog steeds.