Hoe krijg ik kattepies uit een deurmat!!

Discussie in 'De lounge' gestart door anastasia, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hellup,

onze kat van inmiddels 4 mnd heeft op de mat bij de deur geplast. Het is zo'n grote vierkante mat die "verzonken"ligt dus ik kan m niet zo maar even vervangen.
    Ik wil het wel graag schoonmaken, maar ik weet niet waar ik het mee moet doen Ik weet dat ik iig geen chlor moet gebruiken omdat ze dat juist lekker vinden.

Iemand een tip?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Biotex er op doen en even laten weken. Dat haalt de geur eruit

3. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    goed boenen met ouderweste groene zeep haalt de geur eruit en katten vinden het stinken.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt ook speciale sprays kopen bij de dierenwinkel die dat neutraliseren.

5. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook van die speciale spray gehad,helpt goed

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    zit de mat op een plek waar je kat 's nachts verblijft? Dan zou ik er elke nacht maar wat opzetten anders blijf je bezig.

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Als hij schoon is, peper erop strooien. Dat vinden katten niet fijn.

8. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Zo begin het bij ons...en lag ook verzonken in de houten vloer. Hij bleef bezig...kon iedere keer weer boenen en het stonk een uur in de wind.

Ten einde raad hebben we de houten vloer eruit gehaald en een tegelvloer gelegd, nooit meer last gehad!!

9. Seth

Seth Niet meer actief

sluit ik me geheel bij aan!!:D

10. Seth

Seth Niet meer actief

heb gehoord dat peper gevaarlijk kan zijn....

aluminiumfolie vinden ze ook niets....

nu moet ik zeggen dat ik hier een kat bij schoonmoeder heb ondergebracht, omdat alle trucks niet hielpen...
    nieuwe deurmatten... etensbakjes erbij, spiritus... etc. etc...

daar plast hij trouwens niet binnen, maar hier was het dus gewoon "ingesleten"

11. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    welke de blauwe/groene? Wij hebben een kokosmat (vrij groot) en daar heb dus ook een kat op zitten pissen, echt van alles geprobeerd ook UF2000 maar dat helpt echt niet zonde van me geld zeg, we zitten nu bijna een maand zonder mat. Peper helpt ook niet, heb ook schoonmaakazijn geprobeerd etc dus ik ga maar de biotex proberen, maar moet je het heel nat maken of gewoon met een natte doek over de plek?

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mijn moeder deed dat vroeger altijd. Geen idee of het gevaarlijk was/is.

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ik zal vanavond eens biotex halen en/ of schoonmaakazijn :) bedankt zover voor de tips

14. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    mat in de tuin leggen, flink nat maken met de tuinslang. Dan biotex groen erop en ff boenen met een borstel. Dan weer afspuiten met de tuinslang. Biotex lost bepaalde eiwitten op die in de urine zitten heb ik ergens gelezen.

15. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Volgens mijn dierenarts moet je met zo min mogelijk middeltjes schoonmaken, omdat katten er anders weer over heen willen gaan plassen.
    Hier raadde ze me spiritus aan....

16. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat echt heel goed helpt is Urine off, onder andere te koop bij medpets.nl
    Als de kat het vaker gaat doen, dan eten op de deurmat geven. Katten zijn heel schoon en plassen niet op plaatsen waar eten gegeven wordt.

Heb er veel ervaring met plassende katten helaas... heb er 2 die onzindelijk waren, nu beiden weer prima..

17. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook onlangs last gehad van een onzinnelijke kat. Hier heeft biotex deels geholpen. Nu heb ik onlangs de tapijtspray van vanish gehaald en die werkt echt nog beter. Helaas nog niet helemaal eruit, het heeft denk ook tijd nodig ben ik bang (hoogpolig tapijt), maar het is wel een heel stuk minder. Trouwens als je kat hier last van blijft houden, gewoon naar de dierenarts gaan. Dit kan ook een lichamelijke oorzaak hebben (blaasontsteking e.d.), maar ook bij gedrag kan de dierenarts helpen. Zo heeft onze kat een spuit met hormonen gehad en sindsdien heeft ze nergens meer geplast (behalve op de kattenbak)

18. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    En voor nog meer tips tegen plassende katten, mag je altijd een pb sturen.

19. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    sop maken van ouderwetse groene zeep en een flinke scheut azijn erbij ,, flink laten weken ( zeg dag en nacht ) even ruiken en eventueel op nieuw..

dan nog niet uit dan is het een nieuwe deurmat ben ik bang

20. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Niet. Ik zou een nieuwe halen.

Wij hebben helaas veel ervaring met kattenpis op textiel (bank enzo) en chemisch reinigen, biotex, UF2000, biotex, HG, azijn... niks hielp hier. Als ik nu met m'n neus in de bank ga, ruik ik het nog steeds.

Deel Deze Pagina