Hoe krijg ik die verflucht weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 15 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij wonen nu bijna drie weken in ons nieuwe huis. Het hele huis is geverfd met waterbasis verf behalve 2 balken en 1 deur + kozijn in onze zoon zn kamer.

En ik ruik daar dus nog steeds constant een verf lucht... simpel word ik ervan. Zn raam staat de hele dag, als hij niet slaapt, open. Dus zo rond de 9 uur per dag.

Iemand tips?

2. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Wij hadden hetzelfde probleem in de kamer van onze dochter. De lucht heeft er zeker een maand of twee gehangen zelfs.. ik dacht dat het nooit weg zou gaan! Vreselijk! Wat uit eindelijk hielp naast het zoveel mogelijk open zetten van ramen en deuren, was alle ventilatoren in haar kamer aan laten staan terwijl alles open stond. Toen was het binnen een paar dagen weg. Maar goed, met het koude weer is dat nu natuurlijk niet zo prettig :(

3. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    We hebben toen we binnenkanten van kasten hebben geschilderd er een gesneden ui in gezet. Hielp iets, want dat stonk flink (was ouderwetse lak zeg maar). Het is dan natuurlijk wel een ui lucht tot je die weggooit ha-ha! Maar het idee is dat de verflucht in de ui trekt. Kunt het misschien proberen, baadt het niet, schaden zal het zeker niet. ;)

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb hetzelfde probleem (gehad). Hier hielp: kamer warm stoken (bij afwezigheid), luchten, en dagelijks afnemen met sopje groene zeep.

5. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een paar tips die kunnen helpen.

Een emmer met water en azijn neerzetten.

Kommetje met melk (of karnemelk ) neerzetten

Schoteltjes met zout neerzetten.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee dat zal wel vreselijk fris worden. En zn kamerdeur moet dicht, want de poezen mogen dr nog niet uit en die twee zijn enorm erop gebrand om het huis uit te komen. Een open raam is dus niet handig dan..

Zo stom.. twee maand :(

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Alleen het geverfde werk?? Of alles?

En opstoken kan ik wel ff doen ja.. dankje!

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gaan we doen! Dankjewel!

9. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Hier mijn lampe berger aangezet. Geur was super snel weg

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een geur iets is dat? Waar kun je dat evt mee vergelijken? Een geurkaars? Ipv dat ik zoiets gelijk moet kopen

11. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    467
    83
    Vrouw
    Koffie op een schaaltje, dan is het zo weg.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En dan ongebruikte of gebruikte?

13. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    467
    83
    Vrouw
    Ongebruikt.

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Een lampe berger is echt niet te vergelijken met een geurkaarsje of andere (chemische) luchtjes/luchtverfrissers. Een lampe berger zuivert eerst de lucht en verspreid daarna een heerlijke geur (die je zelf uitkiest). In tegenstelling tot geurkaarsen en luchtverfrissers (die alleen maar de nare lucht verbloemen) breekt de lampe berger de nare geuren af. Ik ben een groot fan! :)

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Das jammer. Ik hou niet van geuren in huis verder dus zoiets enkel en alleen hiervoor kopen gaat mij te ver :( jammer!

Dankje!

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Je kunt zelf kiezen of (en welke) geur je wilt nemen bij de lampe berger. Er is ook een neutrale, geurloze variant. Die zuivert alleen de lucht. Ik heb de naam even voor je opgezocht. Het is de Lampe Berger Neutre Essentiellle - So Neutral. Deze reinigt de lucht zonder te parfumeren.

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    #17 Uuz, 16 nov 2017
    Laatst bewerkt: 16 nov 2017
    Alleen het verfwerk ja. Dat moet even 'uitdampen'. Vaak afnemen versnelt dat, en hoge temp. ook.

Dat een Lampe Berger de lucht zou zuiveren van alles geloof ik niet zo; er zit geen actief koolstof filter in. Het ding is in een heel ver verleden ontworpen om bacterien in de lucht van afgesloten ziekenhuiskamers te doden, en dat zal het wellicht (in een heeeeel langzaam tempo?) kunnen doen. Maar bacterien in huis zijn voor het overgrote deel nuttig, en oplosmiddelen uit verf zijn ook geen bacterien. En een onafhankelijke test die aantoont dat het ding reinigt kan ik ook nergens vinden.

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ga vanmiddag die kamers dan eens even flink uitsoppen.

En die andere tips met melk en koffie ook.

Die lampe berger maakt mij ook niet echt warm, ik vind m ook behoorlijk prijzig en god mag weten of het werkt..

19. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    schaaltje met wat blauwe spiritus en een spons erop?
    misschien wil dat nog wat helpen, dat zette ik altijd neer in ons vorige huis als we gefrituurd hadden. was de lucht heel snel weg!

wel even handig om alle tips hier te lezen voor in ons nieuwe huis! haha

Hebben hier van de zomer nog veel geverfd (terpentine basis), en de lucht rook ik eigenlijk al vrij snel niet meer...t werd kort erna wel weer 28+ graden buiten (en binnen...) dus misschien heeft dat dan ook erg meegeholpen?

Deel Deze Pagina