Wij wonen nu bijna drie weken in ons nieuwe huis. Het hele huis is geverfd met waterbasis verf behalve 2 balken en 1 deur + kozijn in onze zoon zn kamer. En ik ruik daar dus nog steeds constant een verf lucht... simpel word ik ervan. Zn raam staat de hele dag, als hij niet slaapt, open. Dus zo rond de 9 uur per dag. Iemand tips?
Wij hadden hetzelfde probleem in de kamer van onze dochter. De lucht heeft er zeker een maand of twee gehangen zelfs.. ik dacht dat het nooit weg zou gaan! Vreselijk! Wat uit eindelijk hielp naast het zoveel mogelijk open zetten van ramen en deuren, was alle ventilatoren in haar kamer aan laten staan terwijl alles open stond. Toen was het binnen een paar dagen weg. Maar goed, met het koude weer is dat nu natuurlijk niet zo prettig
We hebben toen we binnenkanten van kasten hebben geschilderd er een gesneden ui in gezet. Hielp iets, want dat stonk flink (was ouderwetse lak zeg maar). Het is dan natuurlijk wel een ui lucht tot je die weggooit ha-ha! Maar het idee is dat de verflucht in de ui trekt. Kunt het misschien proberen, baadt het niet, schaden zal het zeker niet.
Ik heb hetzelfde probleem (gehad). Hier hielp: kamer warm stoken (bij afwezigheid), luchten, en dagelijks afnemen met sopje groene zeep.
Een paar tips die kunnen helpen. Een emmer met water en azijn neerzetten. Kommetje met melk (of karnemelk ) neerzetten Schoteltjes met zout neerzetten.
Nee dat zal wel vreselijk fris worden. En zn kamerdeur moet dicht, want de poezen mogen dr nog niet uit en die twee zijn enorm erop gebrand om het huis uit te komen. Een open raam is dus niet handig dan.. Zo stom.. twee maand
Een geur iets is dat? Waar kun je dat evt mee vergelijken? Een geurkaars? Ipv dat ik zoiets gelijk moet kopen
Een lampe berger is echt niet te vergelijken met een geurkaarsje of andere (chemische) luchtjes/luchtverfrissers. Een lampe berger zuivert eerst de lucht en verspreid daarna een heerlijke geur (die je zelf uitkiest). In tegenstelling tot geurkaarsen en luchtverfrissers (die alleen maar de nare lucht verbloemen) breekt de lampe berger de nare geuren af. Ik ben een groot fan!
Das jammer. Ik hou niet van geuren in huis verder dus zoiets enkel en alleen hiervoor kopen gaat mij te ver jammer! Dankje!
Je kunt zelf kiezen of (en welke) geur je wilt nemen bij de lampe berger. Er is ook een neutrale, geurloze variant. Die zuivert alleen de lucht. Ik heb de naam even voor je opgezocht. Het is de Lampe Berger Neutre Essentiellle - So Neutral. Deze reinigt de lucht zonder te parfumeren.
Alleen het verfwerk ja. Dat moet even 'uitdampen'. Vaak afnemen versnelt dat, en hoge temp. ook. Dat een Lampe Berger de lucht zou zuiveren van alles geloof ik niet zo; er zit geen actief koolstof filter in. Het ding is in een heel ver verleden ontworpen om bacterien in de lucht van afgesloten ziekenhuiskamers te doden, en dat zal het wellicht (in een heeeeel langzaam tempo?) kunnen doen. Maar bacterien in huis zijn voor het overgrote deel nuttig, en oplosmiddelen uit verf zijn ook geen bacterien. En een onafhankelijke test die aantoont dat het ding reinigt kan ik ook nergens vinden.
Ik ga vanmiddag die kamers dan eens even flink uitsoppen. En die andere tips met melk en koffie ook. Die lampe berger maakt mij ook niet echt warm, ik vind m ook behoorlijk prijzig en god mag weten of het werkt..
schaaltje met wat blauwe spiritus en een spons erop? misschien wil dat nog wat helpen, dat zette ik altijd neer in ons vorige huis als we gefrituurd hadden. was de lucht heel snel weg! wel even handig om alle tips hier te lezen voor in ons nieuwe huis! haha Hebben hier van de zomer nog veel geverfd (terpentine basis), en de lucht rook ik eigenlijk al vrij snel niet meer...t werd kort erna wel weer 28+ graden buiten (en binnen...) dus misschien heeft dat dan ook erg meegeholpen?