Het is nog niet zo ver, maar dagdromen mag altijd 😁 Onze meid is vandaag 5maanden! En ik had verwacht dat de klapperende eierstokken nu wel wat minder zouden zijn, maar eigenlijk verlang ik nkg steeds naar nog een kindje. Nu weet ik dat als ik zwanger raak, mensen gaan oordelen/vervelende vragen gaan stellen. Wat begrijpelijk is, maar waar ik wss niet echt in heb. Daarom wil ik, áls ik zwanger ben van de tweede, een leuke aankondiging maken. Bv een foto met de tekst erbij; ja we weten dat t snel is, maar het is zo welkom. Of zoiets, nog totaal niet specifiek. Mn vraag is of er creatieve mensen zijn die het leuk vinden om met mij mee te denken!
Ik ga een foto maken van me dochter waarop je kan zien dat we een 2e verwachten Als tekst erboven zet ik; Ik ben dan nog wel klein, maar in Maart/April zal ik een grote zus zijn! 😁
Ik ben niet zo van de Facebook aankondigingen dus daar kan ik je niet bij helpen. Maar ik wilde toch even zeggen; als jullie klaar zijn voor een tweede kindje dan maakt het eigenlijk helemaal niets uit wat de rest van de wereld er van vind. De enige die er klaar voor moeten zijn, zijn jullie. De rest mag gewoon beschuit met muisjes komen eten. Trek je er dus lekker niets van aan
Aah helaas niet crea genoeg haha.. vind die van chocochippie wel heel leuk. Maar weet dat je je zelf niet hoeft te verantwoorden he jullie willen een 2e dus gaan jullie er toch lekker voor? Ik hoop dat het snel mag lukken xx
Thanks ladies, jullie hebben gelijk hor! Wij zijn de enige die er klaar voor moeten zijn! Maar ik heb geen zin in vragen als : is het gepland? Zo, dat is wel snel he? Vind je dat niet te druk? Etc etc. Maargoed, mss krijg je die sowieso wel 😋
Mensen moeten altijd wat te zeiken hebben, dat is gewoon zo. Je zou bezig moeten zijn met jullie grote wens, jullie droom en het verzinnen van een leuke aankondiging, niet met hoe je het mooi verpakt voor een ander. Ik herken het, niet doen. 😚
Lieverd het is nooit goed. We hebben hier gewacht tot we er echt klaar voor waren en onverwachts duurde het heel lang voor we weer zwanger waren. Oh my hoe vaak ik wel niet de vraag heb gekregen ... opmerkingen krijg je toch hoe je het ook doet! Geniet van hoe het ook gaat lopen.
Die opmerkingen kregen wij ook... terwijl ons eerste kindje na 41 zwangerschap is overleden. Sommige mensen zeggen gewoon maar wat opmerkingen krijg je altijd wel.. lekker schijt aan hebben
Jullie hebben gelijk! xxmamaxx2016, bizar..... Ik vind vragen rondom zwangerschappen etc altijd vrij ongevoelig, maar helemaal als je kindje overleden is. Mijn nicht heeft een kindje met 37 weken verloren, wat is dat verschrikkelijk om mee te maken. En wat ben ik blij voor je dat je weer zwanger bent
Inderdaad hoe je het ook doet je krijgt altijd commentaar.. Voor de eerste een jaar in het ziekenhuis gelopen.. (Toen kreeg ik al vaak te horen en waar blijven de kinderen) zoonlief geboren.. Na de bevalling duurde de tweede cyclus wat langer.. Hadden zoiets van geen zin om nog eens de mmm in te gaan.. We stoppen met condoom is het raak zijn er blij.. Ja hoor zoonlief was 5 maanden en ik raakte weer zwanger totaal niet gedacht dat mijn lichaam het echt zou kunnen zonder spuiten.. Veel mensen kijken raar op als ze ons zoontje zien.. Jammer voor hun.. Bij sommige opmerkingen zeg ik tjah niet alles is vanzelfsprekend.. En dan krabbelen ze terug.. Het is wat zwaarder zo kort op mekaar maar er gaat ook een leuke tijd aankomen!! Luister naar jezelf, je lichaam en je partner en het komt helemaal goed het is jullie beslissing en jullie gezin!!
Ook gewoon fijn om de andere kant te horen.. Als ik dit tegen mensen in mijn omgeving vertel hoor ik alleen maar: waarom zou je dat doen? Wacht gewoon nog even! Geniet van Robin.. Ik geniet er ook van.. Maar wat is mijn verlangen voor een groot gezin GROOT! en ik wil niet nog bij de basisschool staan als ik 50 ben.. Anyway, fijn om te weten dat ik niet de enige ben!!
Ik raakte weer zwanger toen mijn oudste 7 maand was en heb maar 1 of 2 keer de vraag gekregen of het bewust was. Verder gelukkig nooit vervelende opmerkingen. Ik krijg nu wel eens de vraag of ik het zwaar vind, maar dat vind ik geen vervelende vraag. Het is druk, maar ik vind het niet zwaar. Op het moment stemmen ze zich nog prima op elkaar af. 's Morgens wordt eerst de oudste wakker, die kleedt ik aan en krijgt haar ontbijt. En dan haal ik de jongste op. Mijn oudste is ook helemaal gek met haar zusje. Ik heb het pas rond kerst op facebook gezet en mijn gedichtje was toen: Fijne kerstdagen iedereen En een gelukkig nieuwjaar dan ook meteen Voor ons wordt 2016 een super fantastisch jaar Want rond 28 mei verwachten wij opnieuw de ooievaar Dat gedichtje heb ik ook van internet gehaald, maar ik was toen al rond de 15 weken zwanger.
Ja ik ga er vanuit dat t druk wordt, maar ik dénk gewoon dat ik dit kan. Fijn dat de vraag niet al te vaak langs komt! Vraag me wel nog iets af.. Wat vinden jullie moeilijk aan twee kids zo snel op elkaar? En wat juist super handig??
Er zijn wel meerdere topics over weinig leeftijdsverschil tussen 2 kinderen, maar geen idee waar die precies staan. Maar om alvast antwoord te geven op je vraag: het enige wat ik eigenlijk moeilijk vond, was dat mijn oudste nog niet liep. Dus ik moest haar dragen en dan de Maxi-Cosi en dat was erg zwaar. Sinds afgelopen zondag loopt ze en ook nog best goed, dus nu kan ik haar wat meer zelf laten lopen. Dat scheelt enorm. Mijn oudste slaapt nog in haar ledikantje en de jongste slaapt in een wieg bij ons op de kamer. Dit wil ik zo lang mogelijk blijven doen. De oudste is wel al verhuisd naar haar nieuwe kamer en dat gaat prima. Als ik de fles geef, gaat de oudste even in de grondbox en dat vind ze meestal ook prima. Anders zit ze overal aan. Het enige wat wij extra hebben gekocht is de duowagen. Wij gebruiken de commode voor beide kinderen. En toen de oudste nog in de babykamer sliep, verschoonden we de jongste 's nachts gewoon op een aankleedkussen op ons bed. Ik hoop dat ze later goed met elkaar overweg kunnen en dat ze echt wat aan elkaar hebben.
Je kan altijd beginnen met een tekst: Nooit verwacht dat het zo snel zou lukken, maar Dan geef je al aan dat het bewust is en krijg je geen rare vragen. Wij hebben die trouwens nooit gehad, maar was ook wel duidelijk dat onze 2e een cadeautje was. Hebben onze bruiloft er voor verzet
Niet op die reacties letten meid! Wijzelf wilden heel graag snel een 2de (en 3de). De oudste was 4 maanden en ik was al terug zwanger. Toch eigen keuze zekers? Zo hebben wij onze 2de spruit aangekondigd: