Hoe kan ik dit een plekje geven?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Misha85, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Hier een man van 44. ik ben 30. Wij zijn nog niet begonnen aan kinderen, maar dat komt door mij en mijn gezondheid en handicap.
    Hijzelf ziet geen enkel probleem in zijn leeftijd versus kinderen. Hij voelt zich ook 10 jaar jonger dan op zijn ID-kaart staat :).

    Ik moet natuurlijk ook geen 10 jaar meer wachten met de beslissing wel of niet. Dat weet ik zelf ook wel.

    Ik zou "de beslissing" nog effe uitstellen tot jullie kind ietsje ouder is. En ik zou er een tijdje over zwijgen. Hij weet dat jij wél een tweede wil, dus ik zou het er niet dagelijks of wekelijks over hebben.


    Het enige waar wij hier op botsen is adoptie en pleegzorg.
    Als er hier geen kinderen van onszelf komen, wil ik niet de jarenlange zware adoptie-molen in en eventueel wel voor pleegzorg gaan.
    Hij wil dan weer niet het "tijdelijke" van de pleegzorg en voor hem is adoptie dan weer wel eventueel bespreekbaar.

    Misschien is dat ook nog een optie voor jullie? Om een kind dat geen veilig dak boven zijn hoofd heeft een - al dan niet tijdelijke - kans te geven?
     
  2. Lizanne84

    Lizanne84 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Bij mijn ex-collega is het lange tijd ook 'nee' geweest voor een 2de maar ze is vorige week wel bevallen van hun 2de dochtertje. Ze heeft wel meer dan 2 jaar geduld moeten hebben eer hij dan toch overstag ging en ook wel een 2de wou. Ik zou er over blijven praten en zodat hij weet wat jij wil maar met respect voor zijn keuze. De man van mijn ex-collega was trouwens al 50+ bij de 1ste dus te oud is jouw man zeker niet vind ik! Zijn toch ook veel vrouwen 40+ tegenwoordig die kinderen krijgen?
     
  3. misa

    misa Niet meer actief

    Jong is anders, maar voor een man valt 41 toch wel mee?
     
  4. penseel

    penseel Niet meer actief

    41 te oud!!

    Nou voor mij persoonlijk wel. In juli woord ik 41.

    Mijn lat kreeg dochter toen hij 43 was.

    Weetje wel hoeveel ouders er boven de 40 zijn bij de kleuters. De gemiddelde leeftijd ligt over de 35 vrouw en mannen zijn bijna allemaal over de 40.

    Vrouwen en mannen van 30 zullen wel denken dat ze jong kinderen gekregen hebben. Leeftijd op schoolplein is echt heel erg allemaal richting middelbaar hwhaa.

    De gezichten als ik vertel dat ik er al een van ( 14) heb ze denken dat mijn dochter mijn enige kind is en schatte mij rond de 30/35... Mooi mee genomen met mijn bijna 41 toch.

    Hopelijk draait je man nog bij hoe langer hij wacht hoe ouder hij idd wel gaat worden.
     
  5. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik denk dat het wat nou te oud is er maar net aan ligt in welke omgeving je je bevindt. In onze omgeving is 41 echt helemaal niet oud, haha. We hebben vrienden van in de 50 waarvan de mannen papa's worden en ook veel mama's van eind 30, begin 40. Een belangrijke reden is dat iedereen hoger opgeleid is en eerst uitgebreid de tijd heeft genomen om een carriere op te bouwen, zoals je dat wel vaker ziet. 41 is voor ons dus een hele normale leeftijd om papa en zelfs mama te worden.
    Maar goed als iedereen in je omgeving al heel jong kinderen krijgt, dan kan ik me er iets bij voorstellen dat je 41 toch oud vindt. Uiteindelijk is de beoordeling natuurlijk volkomen subjectief.

    Misschien kun je je vriend een beetje helpen inzien dat 41 helemaal niet zo oud is. Misschien zijn er stellen op het kdv of ergens anders met wat oudere mama's en papa's, waar je eens mee kunt afspreken onder het mom van een playdate? Zo kun je je partners perspectief misschien een beeje beinvloeden.

    Succes! Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als je zo'n sterke wens is, hoewel ik me wel aansluit bij ladyXiochi, dat deze wens wellicht nog een stukje minder stk zou kunnen worden ove een paar maandjes.
     

Deel Deze Pagina