Vergeet niet dat je hond zo vergiftigd is hè. 1 worst met rattengif eerst naar binnen en je hond doet niks meer... nooit meer.... helaas van redelijk dichtbij mee gemaakt dat de hond zelf dood in de woonkamer lag en het huis leeg was.
Pfff, die kennen echt alle trucjes al hoor! De meeste inbrekers zijn gelegenheidsdieven, die maken dus gebruiken van deuren en ramen die niet dicht zijn of niet op slot. Ik heb mezelf nu twee keer buiten gesloten. Ik schrik ervan hoe snel en simpel een deur is te openen als die niet op slot is. Sluit dus echt af door de deuren in het (nacht-)slot te draaien en trek hem niet alleen maar achter je dicht. Garagedeuren zijn kwetsbaar. Maak daar extra sloten op, zeker als je wat langer weg bent. Niet alleen op de garagedeur zelf, maar ook op de deur die vanuit de garage het huis in leidt. Wees ook voorzichtig met buitenverlichting: dat is wel goed op plaatsen waar ze in het zicht staan als er een lamp aan is. Dus aan de kant van het huis waar voorbijgangers en buren op uitkijken. Op plaatsen die uit het zicht zijn, is buitenverlichting minder verstandig. Het schrikt de inbreker niet af en is dan alleen maar handig, hoeven ze geen zaklamp vast te houden. Je kunt nooit helemaal voorkomen dat ze binnen komen, als ze echt willen. Maar je kunt ze wel vertragen waardoor ze hopelijk niet jouw huis uitkiezen. Tegenwoordig zijn er vaak bendes die op één avond meerdere huizen binnen gaan. Die willen snel binnen en weer buiten zijn. (En dan snel de grens weer over.) Als ze eenmaal binnen zijn, kun je jezelf trouwens een hoop ellende besparen door kastdeurtjes e.d. niet op slot te doen. Zeker niet bij meubilair waar je aan gehecht bent. Ze slopen het gegarandeerd. Als je dingen echt achter slot en grendel wilt bewaren, kun je daarvoor beter een kluis nemen. En vergeet dat niet om hem te verankeren. Op onze school is ooit gewoon de hele kluis gejat. Gelukkig waren wij niet alleen stom, de betreffende aso's was zo dom om foto's van zichzelf met onze kluis op internet te zetten.
Hier nooit ingebroken maar wij doen altijd het volgende: Ramen dicht ook al zijn we maar even weg. Juist als je maar even weg bent kan het ook gebeuren. De gelegenheidsinbreker en die is soms al binnen als je nog niet eens de straat uit bent. Deuren op 3 sloten. We hebben voor en achter 2 pinsloten erbij en dievenklauwen op de naar buiten draaiende deur. Rolluiken 's nachts dicht. Die zaten al op het huis trouwens. Raam in de woonkamer heeft een slot op de klink en een extra slotje. Bij de voor- en achterdeur buitenverlichting. Iets interessants in het zicht hebben liggen. Nooit doen: Sleutel in een deur laten zitten Deur niet op slot doen als je weg bent/slaapt dus alleen de deur dichttrekken Ramen open laten Ik heb ooit gelezen dat inbrekers een huis kiezen waar ze binnen 2 minuten of sneller binnen kunnen zijn. Dus als je dat voorkomt is het misschien al minder interessant.
Dat zijn wel oude huizen dan. Manlief werkt bij de woningbouw en zegt dat dat onmogelijk is bij de meeste huizen. Het raam is net zo groot als het kozijn, en het kozijn zit vastgeschroefd op meerdere plekken. Daarom gaat een kitrand. Dus dat heeft wel de hele nacht geduurd?!
Vroeger liet mijn vader gewoon de deur los met het idee dat ze toch wel binnenraken als ze echt willen; bij mijn ouders in de buurt werd elk jaar veel ingebroken en bij ons zijn ze 3 keer binnengeweest zonder iets mee te nemen en zonder noemenswaardige schade. 1 keer was mijn ma ziek thuis en zijn ze allicht daardoor gaan lopen, de andere keren was 's nachts en mijn pa was wakker geworden en had veel lawaai gemaakt en zijn geweer van 't leger gepakt, toen stond de voordeur open en de inbrekers waren weg. Intussen heeft ook hij een automatische poort op de oprit (moeten ze dan ook eerst openbreken als ze langs de achterzijde binnen willen), een raar slot op zijn deur en buitenverlichting. In ons huis is vaak ingebroken toen de vorige bewoner er nog woonde, die had een bedrijfje aan huis en had op het laatst alarm geïnstalleerd met zo'n firma die komt kijken als er iets is (hebben wij dus nu) en een hond gehaald (alarm op zich was niet genoeg, grote herdershond hielp wel blijkbaar) en er is ook buitenverlichting. De herdershond is weg (ik ben bang van dat ras) maar inbrekers hebben we tot nu toe niet gezien. Hier in de buurt zitten veel honden die ook blaffen als er iemand gewoon op straat passeert, dus eigenlijk worden we van de buurhonden ook wel wakker (allé ja, ik ben een heel lichte slaper in elk geval, ik werd toen we nog in een rijhuis woonden ook altijd wakker van de buren die _ met normaal volume dus niet extreem luidruchtig _ bij hen de trap op gingen of naar 't toilet gingen of zo) en ik ga dan altijd eens kijken aan 't raam of ik zie wat er is, dus dan weten mogelijke inbrekers ook dadelijk dat er hier iemand wakker is.
Bij mij ouders is toen in de straat/buurt zo'n inbraak golf geweest. Ze hebben overal ingebroken waar geen honden waren. De mensen met honden zijn ze niet binnen geweest. En onze oude hond heeft een inbrekers bij de buren verjaagd. Die begon ontzettend te blaffen waardoor mijn vader ging kijken en toen zijn ze op de vlucht geslagen. Het is zo dat honden zo te vergiftigen zijb. Maar aan de andere kant breken ze sneller in waar geen honden zijn. Scheelt ze gewoon een hoop gedoe
Toevallig kregen we gisteren een mail van Burgernet dat er op 2e kerstdag (alweer) bij ons in de straat is ingebroken. Op klaarlichte dag! Eerder dit jaar al bij onze buren. Ik ben hier enorm van geschrokken! Ze zijn wederom via het bovenlichtje (zo'n klein raampje boven de tuindeur) naar binnengekomen. We zijn gistermiddag nog naar de Gamma gegaan en hebben twee barrierestangen gekocht. Wel flink prijzig, maar ze kunnen bij ons niet meer naar binnen via die raampjes (we hebben er eentje boven de tuindeur en eentje in de keuken). Verder nog een ketting op de deur gekocht, die wordt er op dit moment opgezet en er komen nog extra klemmen op de tuindeur. De voordeur was al extra beveiligd toen hij geplaatst werd. Sowieso doen we tegenwoordig het licht aan en de gordijnen dicht als we 's avonds nog de deur uit gaan.
Wat ik zou doen? Geen idee. Weet dat ik hem toen betrapt heb (wie breekt er dan ook in bij een gezin met een pasgeboren baby?! Dan weet je toch zeker dat de ouders licht slapen). Ik ben toen in een boze bui de trap af gestormd maar hij was al gevlucht zonder iets mee te nemen. Ik denk niet dat ik nog een keer zo roekeloos zal zijn... Beter mn spullen weg dan ik weg...
Hier hebben ze ingebroken met een speciale sleutel die op bijna elke deur past. We hadden een alarmsysteem maar toen nog nooit gebruikt (we woonden er net 5 maanden, bewoners voor ons hadden die laten installeren en we wisten nog niet hoe het werkte). Ze hebben op sinterklaasavond ingebroken, wij waren bij mijn ouders. Grote schok toen wij de volgende avond thuis kwamen. Gelukkig hebben ze de back-up schijf laten liggen. Daar staan al onze foto's en films op en hadden er nog niet over nagedacht waar neer te leggen (nu ligt ie in de kluis op het werk van mijn man). De volgende dag direct sloten vervangen en iemand laten komen voor het alarmsysteem. Weekend erop moesten we namelijk weer weg en was nog vreselijk bang om thuis te komen (maanden erna ook nog, elke keer als ik weg ging). Nu hebben we een nieuwe alarmsysteem met paniekknop, en stil alarm (als iemand onder dwang mij eist om het alarm uit te zetten).
HIer in huis is gelukkig nog nooit ingebroken, maar toevallig op mijn werk in het verzorgingshuis wel afgelopen week. De politie gaf aan dat ze eerst goed gekeken hebben waar er niemand in hun appartement was: Dus daar waar de gordijnen open waren en de lichten uit. Ze hebben zo 3 buitendeuren opengebroken en een enorme teringbende gemaakt op 2 kamers. We denken zelf dat ze bij de derde kamer gestoord zijn door ons, want daar was alleen de deur open. Dit alles 's avonds onder etenstijd, toen een aantal bewoners in de gezamenlijke huiskamer zaten te eten. Mijn collega kwam de ravage tegen toen ze bij een bewoner de afwas van die dag op ging halen. We hebben nu opdracht gekregen van de politie om 's avonds alle gordijnen dicht te doen en de lampen aan te doen, ook als bewoners niet thuis zijn. In mijn eerste huis had ik beneden rolluiken, dus ik dacht goed beschermd te zijn, maar een vriendelijke wijkagent wees mij eens op het feit dat zo'n rolluikbak wel erg handig is om op te gaan staan zodat je makkelijk via boven naar binnen kunt. Dus als je rolluiken hebt, alles dicht maken.
Hier zei de politie ook dat zo'n inbraak als bij ons hooguit 3 min heeft geduurd. (Binnenkomen, spullen jatten en weer weg)
Bij kennissen van ons hebben ze achter gewoon op dr gemak de rolluiken erafgeschroefd en gedemonteerd en zijn zo binnengekomen.. voor het luik van de waterput tegen de voordeur gezet en ze hadden vrij spel. En dan te bedenken dat dit in een blok vol rijtjes huizen gebeurt is en werkelijk niemand iets heeft gehoord of gezien...
Hier hebben ze toen ik nog heel klein was 1x bij mn moeder ingebroken, gewoon koevoet gebruikt bij een klein raampie. vlak daarna bij mn vader hetzelfde verhaal... Daar waren ze door het houten bankje gezakt die voor dat raampje stond en ze hadden rustig nog even een chocomelletje gedronken aan de keukentafel, ze zullen wel aan de skijt zijn geweest daarna want het was al ver over de datum... (mn vader was zelden thuis) Bij mijn ouders in de straat een paar weken geleden het raam ingegooid, tegelijkertijd met het afsteken van vuurwerk omdat mensen daar rond deze tijd niet naar omkijken.
waarom alleen de deur dichttrekken als ik vragen mag? Dan flipper je zo de deur open... en denk aan vannacht!! veel inbraken met oudjaarsavond rond middernacht, je hoort het simpelweg niet als iemand een raam inslaat ivm het vuurwerk!
Hier hebben ze een smal raampje naast de achterdeur (begint vanaf het aanrechtblad en eindigt bij het plafond) dat alleen met een knip dicht ging geforceerd met een schroevendraaier. Het was op 1e (of 2e? Dat weet ik niet meer) kerstdag, toen we bij mijn vader en stiefmoeder waren geweest. Dat was eigenlijk echt de enige zwakke plek van het huis en die hebben ze feilloos gevonden. Bij de buren ook, op dezelfde avond . Ze hadden boven van de slaapkamers aan de achterzijde de ramen open gezet om zo een alternatieve vluchtroute te creëren, voor het geval iemand thuis zou komen terwijl zij nog in huis waren. Inmiddels hebben we op dat raampje 3 knippen met slot. Als het kalf verdonken is.... Maar goed . En als we nu een avond weg zijn doen we de gordijnen dicht en laten we aan aantal lichtjes branden in de keuken en de woonkamer.
Bij vrienden van mij zijn ze door het raam van de keuken gekomen. Blijkbaar konden ze die zo met een koevoet omhoog liften en hoppa het raam was open. Nu hebben ze het met een keurmerk van inbraakbeveiliging een andere raampje erin laten zetten. Wij hebben gelijk ons raam ook gecontroleerd en gelukkig hebben we al zo'n slotje erop zitten.