Hoe doen jullie dat alleen en dan gaan bevallen

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Gusam, 9 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

    Gusam Niet meer actief

    Ik vroeg me af hoe jullie (voor diegene die zwanger zijn dan) de bevaling gaan doen?

    Ik woon alleen maar ik zou niet weten hoe ik dat op het laatst zou gaan doen.

    wonen jullie nog bij je ouders of blijft iemand bij je slapen of?

    Gewoon nieuwschierig nu want ik ben nog niet zwanger.

    XXXX Gusam
     
  2. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.616
    5.891
    113
    Ik heb al met mn ouders afgesproken dat ik de laatste paar weken lekker bij hun logeer..Woon zelf nl ook op 4 hoog en ben van plan om in het ziekenhuis te bevallen dus zie het niet zitten om daar met weeën en al van die trap af te kletteren :p ..Dus ik laat me lekker verwennen door pap en mams :D

    Liefs Jessy
     
  3. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben dan niet meer zwanger.
    Maar was en ben wel een alleenstaande moeder.

    Ik had in mijn hoofd om lekker thuis te bevallen. Na twee keer in het ziekenhuis te zijn bevallen was mijn wens deze keer gewoon thuis, lekker met mijn meiden er bij, en dan mijn vriendin die nu ook bij de ks aanwezig was.
    Maar ja... Het liep allemaal even anders. Na twee keer "overtijd" geweest te zijn, beviel ik nu dus bij 30 weken en 6 dagen.
    Een ks is denk ik niet iets om alleen door te moeten maken, ben dan ook heel blij geweest dat mijn vriendin de boel thuis heeft laten vallen en direkt naar me toe is gekomen om me te steunen...

    Voor jullie hoop ik dat jullie wel steun hebben, en een goede vriendin of gewoon een goede vriend (of paps en mams) aan jullie zijde hebben tijdens de bevalling!

    Succes voor straks!
     
  4. monkeylove

    monkeylove Niet meer actief

    Ik zou het niet weten... Ik denk dat ik mijn zus ofzow inschakel, ik weet het EGT EGT niet! :cry:
    Mijn familie is niet zo hecht als het op opassen op mijn kinderen aankomt, alleen mijn zusje, maar als ik alleen beval wil ik haar erbij en niemand anders... Moeilijk dus...
     
  5. D1981

    D1981 Lid

    1 jul 2007
    26
    0
    0
    Mijn hele familie komt! Mijn moeder, vader, zusjes en broertje. Ze zullen niet allemaal werkelijk bij de bevalling zijn hoor, waarschijnlijk alleen mijn moeder. Maar ik wil ze wel graag allemaal dicht bij me hebben.
     
  6. Niet meer actief

    Ik woon alleen,
    zodra ik iets voel wat erop lijkt dat het gaat beginnen, bel ik mijn moeder..Zij zal dan naar me toe komen en bij me blijven totdat ik naar het ziekenhuis ga en zij zal er ook bij zijn bij de bevalling als coach:) Ook al had ik een partner gehad was ze er ook bij geweest, ze is ook bij de bevalling van de kindjes van mijn zussen geweest...ze hoort er gewoon bij:)
    Succes! xxx
     
  7. ThunderAngel

    ThunderAngel Fanatiek lid

    26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik woon nog thuis dus da's wel lekker makkelijk. Probleem is dat we geen auto hebben en we dus met z'n drieën de taxi in zullen moeten, en terug naar huis met z'n viertjes.
     
  8. ikkuh

    ikkuh Actief lid

    3 sep 2007
    278
    0
    0
    haha ik zal het ok nog nie weten
    maar denk of ee vriendin die by me komt
    of iid na me mamsie haha..
    kzie wel hoe het loopt...
    moet er nu ng ff nie aan denken haha
    gr
     
  9. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik woon alleen, en heb mijn bevalling samen met mijn moeder gedeeld ( en een vriendin van haar).

    Ik had met mijn ouders van te voren afgesproken dat ik hun zou bellen, als ik dacht dat het begonnen was.
    Ik had toen mijn broertje wel bij me in huis, en die heeft mijn ouders gebeld, zodat hun de caravan op slot konden doen, en mijn kant op konden rijden ( ze zaten 2 uur hier vandaan op vakantie ;) ).
    Nadien heb ik een vriendin van mijn moeder opgebeld ( goede kennis van ons ;) ), en aangezien ze dicht bij woonde was ze er vrij snel.
    Zij heeft mij ge-timed ( voor de weeën), en masseerde zo nu en dan mijn rug ( als ze zag dat het nodig was).
    Zij heeft mijn ouders opgevangen, en samen met mijn ouders, broertje en de vriendin/kennis, op de VK. gewacht.
    Toen zijn mijn vader en broertje nadien naar huis gegaan, en wachten op een tel. dat het geboren was.

    In die tussentijd, werd ik door zowel mijn moeder als vriendin/ kennis geholpen onder de douche, en hun hielpen me mee met het wegzuchten van de weeën.

    Ook belde hun de VK ( na een uur!) weer, en vrij snel stond de VK. weer naast bed, want was binnen een uur van 3cm ontsluiting naar 8cm ontsluiting gegaan.
    Dus dat ging erg snel.

    Ben om 02.07u. bevallen van mijn dochter, en mijn moeder en haar vriendin gingen met de kraamhulp mee om Naomi te verzorgen (terwijl ik gehecht werd).
    Toen heeft mijn moeder mijn vader gebeld, en zei: je mag wel komen hoor opa ;) .
    Samen met mijn broertje kwam hij, en we hebben tot 04.30u. nog even nagepraat en naar Naomi gekeken ( was totaal niet moe!).

    Mijn moeder heeft de eerste 2 dagen bij mij geslapen ( in de woonkamer), en heeft Naomi 's nachts de fles gegeven, totdat ik zelf zei: mam, ga maar slapen, ik doe het wel.

    Toen ben ik na de 2de dag, alleen in huis geweest met mijn dochter, maar kon ten alle tijden mijn ouders bellen, als ik het niet vertrouwde.

    Moet zeggen, dat het mij een erg goed gevoel gaf op dat moment, en nu achteraf gezien, zou ik het ook zo weer overdoen, zoals het gegaan/ verlopen is.
     
  10. mama van Perine

    mama van Perine Bekend lid

    20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    Ik was 3 jaar geleden ook alleen in luxemburg..., en heb de bevalling geheel alleen gedaan.... ik was alleen thuis toen het begon. Nu werd ik in die tijd uit voorzorg geprikt voor trombose en had ik 1x per dag bezoek van de kruiszuster. Nu wist ik dat een van deze zusters ook verloskundige is. en heb dan ook het kruiswerkgebeld met de mededeling ik denk dat het begonnen is, maar stuur die en die ff langs om het te checken, wil nl niemand tot last zijn
    De bewuste dame is gekomen, ze was er net toen braken de vliezen...(lekker zooitje is dat op een tegelvloer:) Ik heb met daarop lekker luxe door de ziekenwagen naar het ziekenhuis leten brengen en ben aldaar bevallen van een gezonde dochter.
    Ik was geheel alleen, enkel het ziekenhuispersoneel was erbij wat ik in zekere zin ook als heel fijn ervaren heb. Lekker rustig tutten met de kleine, niemand die vind dat je dit of dat moet, geen beterwetende oma op je lip. Je kunt het lekker zelf doen en je eigen handigheid met die kleine ontwikkelen de eerste dagen.
    Mijn broer was er op de 2e dag met zijn vrouw en mijn ouders op de 4e, maar af en toe heb ik ze stuk voor stuk achter het behang gewenst, hoe lief ze ook zijn :)

    Wat ik wil zeggen doe het op de manier waarbij jij je prettig voelt en laat het niet een ander voor je regelen. Het is jou bevalling en jou kind!
     
  11. danitsja

    danitsja Lid

    25 nov 2007
    6
    0
    0
    geheim
    Hey hey.. Ik ben nu 25 weken zwanger en alleenstaand! Zoals het er nu uitziet zal ik de ambulance moeten bellen om naar het ziekenhuis te komen als mijn weeen beginnen! heb namelijk geen moeder of vader om op terug te vallen
     
  12. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Ik ben ook alleenstaand en pas bevallen, nu had ik alles zo geregeld dat ik zowel thuis als poliklinisch kon bevallen. Uiteindelijk moest ik opgenomen worden, omdat ze in een stuit lag en met een ks ter wereld gebracht werd. Mijn broer en een vriendin zijn meegeweest, de vriendin is ook bij de ks geweest. Ik vond het erg fijn dat hun de eerste opvang hebben gedaan van mijn dochter omdat ik nog in de recovery kamer lag.
     
  13. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mijn moeder is bij mijn bevalling geweest en het was oorspronkelijk het idee om de kraamtijd samen met een vriend te doen. ik wilde namelijk niet alleen zijn met de bevalling. nu heb ik na de bevalling bij mijn moeder en stiefvader gelogeerd en toen ik weer een beetje bij zinnen was en niet meer zo vloeide ben ik naar huis gegaan
     
  14. Iris22

    Iris22 Nieuw lid

    25 nov 2007
    1
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb mijn vriendin gevraagd of ze bij de bevalling wil zijn. Ze woont bij me om de hoek en kan er dus binnen 5 minuten zijn. Dat vind ik wel een fijn idee. Zij is ook 1 van de weinige mensen die ik op dat moment waarschijnlijk kan verdragen ;)
    Verder komt mijn moeder 3 weken voor ik uitgerekend ben bij me in huis en blijft een tijdje na de bevalling. Ik wil niet dat ze bij de bevalling is (ik gok zo dat ik daar niet heel vrolijk van word) maar vind het wel een fijn idee dat ik niet alleen ben als de weeen beginnen.
    Ik twijfel nog of ik mijn broertje wil vragen of hij bij de bevalling wil zijn. Ben heel close met hem, maar ik weet niet zeker of hij dat aankan haha;)
     
  15. grace20

    grace20 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    oh wat jammer!

    ik zou moeten kunnen ik kom bij je zitten en help je wel door alles! was het maar zo makkelijk
     
  16. 4Ans

    4Ans Lid

    25 dec 2007
    11
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb ook geen familie meer om op terug te vallen. Mijn vriendin gaat mij ondersteunen tijdens de bevalling. Dat doet ze nu ook al ;) Ik ben erg blij met haar en haar vriend. Ze staat dag & nacht voor me klaar!
     
  17. manon86

    manon86 Nieuw lid

    6 jan 2008
    3
    0
    0
    ik ga alleen voor het kind zorgen, de vader wil wel een rol spelen maar heb echt geen trek in hem bij de bevalling, ik vraag me moeder gewoon, dat lijkt me een stuk fijner!
    maarja ik ben er pas net achter dus er kan nog een hoop veranderen natuurlijk
     
  18. Niet meer actief

    Idd manon, kan nog een hoop veranderen! mijn moeder gaat ook bij de bevalling zijn, omdat ik precies hetzelfde over dacht in het begin, maar heb ondertussen een geweldige nieuwe lieve vriend die helemaal super is en er waarschijnlijk ook bij gaat zijn:)
    Sterkte!
     
  19. anitazwolle

    6 jan 2008
    21
    0
    0
    Hoi Gusam,

    Ik heb 2 zussen gevraagd bij de bevalling te zijn. En dat wilden ze graag. 1 zus blijft ook een week kramen. :D
     
  20. lotje12345

    lotje12345 Nieuw lid

    14 jan 2008
    2
    0
    0
    huisvrouw
    Utrecht
    Ik wou lekker in me huisje blijven, en de laatste weken zou me moeder bij me komen.
    Maar heb van de week 3 dagen in het ziekenhuis gelegen door n virus en ben nu maar bij mijn ouders ingetrokken.
    Blijf hier nog een weekje en dan ga ik toch terug.
    Mis nu wel mijn eigen "plekje".
    Ik ben dan 37 weken zwanger en iedereen woont vlakbij dus dat komt allemaal wel goed.
    Het enigste vervelende is dat ik erg emotioneel ben.
     

Deel Deze Pagina