Ik ben benieuwd hoe jullie je krullen het mooist krijgen? Ik heb (permanent) krullen en vaak zijn ze na het wassen de hele dag mooi (wel met krullencreme, dan Andrelon booster erin en wat olie in de punten) Maar met name de dag erna kost het wat meer moeite om pluisvrije krullen te krijgen en ook de uiteinden zijn vrij droog Dus wat doen jullie?? Oh föhn moet ik zoveel mogelijk vermijden anders id het echt coupe pluis
Ik heb krullen van mezelf, ik moet iedere dag een haarmasker gebruiken onder de douche. Als je je haar nat kamt voorkom je de pluis die je hebt als je droog kamt. Dan knijp ik mijn haar droog (niet wrijven), doe er een spray in (nu Andrélon keratine), een crème of serum en daarna mousse. Aan de lucht laten drogen, mousse crunchen en dan heb ik hele mooie krullen Twee keer per maand doe ik trouwens ook kokosolie in m'n haar, echt een wondermiddel. Een uur voordat ik ga douchen, maar dan laat ik wel het andere masker weg die dag.
Sowieso was ik mijn haren echt max. 1x in de week. Ik doe elke ochtend met een sprayflesje(kan ook plantenspuit) mijn haar een beetje nat maken en dan "vet" in mijn haar. Gebruik verschillende, maar heb nu deze....
Ik kam mijn haar trouwens wel elke dag met deze kam, na het nat maken en aanbrengen van de lotion. Celluloid acetaatkammen Kam Afro Styler, klein model
Onze beide meiden hebben krullen. Vooral de oudste heeft het heel lang. Ook lastig doorheen te borstellen. Hebben nu deze borstel gekocht bij de Kruidvat. Helpt echt om er beter doorheen te komen. Verder sprayen we hun haar in met anti klit van de kruidvat eigen merk. Wassen met shampoo en conditioner en we kammen alleen met deze kam als het nat is. Verder alleen kammen met zachte borstel.
Mijn krullen zijn zo'n pluizige ramp dat mijn remedie is om ze door de stijltang te halen. Maar misschien dat het met jullie tips toch nog een keer wat gaat worden...
Ik heb ook natuurlijke krullen. Ik borstel m'n haar alleen vóór het wassen. Daarna wassen en soms Andrélon 1 min masker er in. Daarna droogknijpen en op z'n kop de krullen beetje kneden. Mouse en wat gel er in en dan met de diffuser föhnen. Volgende ochtend beetje nat maken, krullen kneden en kort droogföhnen. Zo heeft iedereen z'n eigen manier
Ik gebruik de John Frieda Frizz Ease, de paarse variant. Ik was mijn haar met de shampo, daarna de conditioner of het haarmasker. Dan in nat haar doe ik wat van het serum en dan kam ik mijn haar en laat het opdrogen aan de lucht. Ik heb dan mooie krullen en het valt goed en is lekker zacht. 's Morgens doe ik dan alleen wat Secret Agent erin en wat knijpen en het zit weer goed genoeg.
Hebben jullie een voorbeeld van wat voor krullen jullie hebben, aangezien daar nogal wat verschil in kan zitten? Hier een foto van internet, van de soort krullen die ik heb...ik heb alleen veel minder haar(niet zo'n dikke bos)....
Ik heb grove krullen en het is erg droog. Het enige wat helpt is de All Soft lijn van Redken. @Tempusfigit Pas op met elke dag een masker in je haar. Zo raakt je haar te verzadigd en wordt het er nog droger van. Ik had niet echt een duidelijkere foto van mezelf (Ik haal het snel weer weg!)
Ik heb een flinke bos krullen van mezelf en doe het volgende: Ik was mijn haar om de dag met shampoo en conditioner. Na het wassen doorkammen en dan doe ik krullenschuim erin, vervolgens lekker kneden en crunchen en aan de lucht laten drogen. Tussendoor niks aan doen. Als het droog is en dus een beetje hard van het schuim, dan ga ik op de kop alle 'hardheid' eruit crunchen en heb vervolgens een prachtige bos stevige krullen, beetje wax (Hema) in de punten en klaar. De volgende dag spray ik er een waasje overheen met Andrelon Perfecte Krul en doe ik wat arganolie erin tegen het pluizen. Nooit fohnen! Van haarmaskers wordt mijn haar veel te slap, dus dat gebruik ik nooit.
hier ook permanent. Ik heb een speciale permanentkam die hier op vorige pagina ook al is genoemd. Na het douchen gebruik ik osis curl me soft En dan elke ochtend met plantenspuit met water maak ik het nat met de handen er doorheen, de grootste knopen eruit en dan het haar wat kneden. was mijn haar max 2x per week en dan dus ook max 2x per week osis curl me soft
Ik heb permanent! Ik was het 1 a 2 keer per week. Alleen na het wassen kam ik het met een grove kam of borstel. Ik doe er dan vaak een haarmasker in, waar ik een nachtje mee slaap. Elke ochtend maak ik het nat (met de douchekop). Daarna (in de tussentijd make-up, zodat het iets kan drogen) op z'n kop föhnen met de diffuser. Vervolgens (op z'n kop) wat wax erin. Ik gebruik de wax push up van parruchi. Nog wat haarlak en klaar!
Ik heb krullen van mezelf, dus weet niet of dat hetzelfde is qua structuur als permanent. Mijn tips: - Niet kammen. Alleen met mijn vingers klitten eruit halen met conditioner erin als ik onder de douche sta. - Siliconenvrije producten. Ik ben nu erg tevreden met Andrelon Puur en natuurlijk shampoo en conditioner. - Na het douchen handdoek om je hoofd slaan als een tulband en daarna natuurlijk laten drogen. - Geen verzorgingsproducten gebruiken - Als krullen niet helemaal lekker vallen, bijwerken met krultang. - Zo min mogelijk wassen
Dit zijn mijn krullen. Hangt ook nog af van het weer/seizoen hoe ze krullen. Ik gebruik alleen shampoo en conditioner. Af en toe een haarmasker. Na het douchen borstel ik het en doe ik een klein beetje argan olie erin. Daarna drogen aan de lucht. Geen fohn die bij mijn haar in de buurt kom want dan pluis ik echt.