Ik ga een draagdoek voor de vakantie kopen (hopelijk vind onze kleine jongen het fijn in een doek!). Nu vraag ik mij af hoe ik hem het beste kan gaan dragen. Hij is nu 11 weken en we gaan volgende week op vakantie. Is de foetushouding geschikt? Armpjes in de doek doen? En kan je hem ook naar voren dragen, zodat hij van zich af kan kijken? Of is hij daar echt nog te jong voor? Dat zou hij wel heel leuk vinden denk ik...
Naar voren kijken is nooit een goed idee. (moet je je maar eens voorstellen dat je ergens met je rug tegenaan hangt, je rug in een onnatuurlijke holle positie gedwongen). En al zeker niet in een (rekbare) draagdoek. In een bykay is de enige juiste manier rechtop, buik tegen buik. Als je kindje graag om zich heen kijkt (wat meestal pas iets later is dan 11 weken) is rugdragen de manier, maar dat kan dan weer alleen in een geweven doek. (of in ergonomische draagzak). Succes!
Waar ga je naartoe op vakantie? Houdt er rekening mee dat ene rekbare doek erg warm is. Die heeft nl drie lagen nodig om veilig te kunnen dragen. Er zijn al geweven doeken voor ongeveer dezelfde prijs en daar kun je veel langer mee doen. Met het gezicht naar voren is inderdaad nooit een goed idee. In geen enkele doek of drager . Armen in de doek ivm de ondersteuning. Dit in ieder geval totdat hij zelfstandig kan gaan zitten. Buik tegen buik dragen met ondersteuning van knie tot knie. Billen lage dan de knietjes! Succes!
Patrijs bedankt! We gaan naar Duitsland dus heet zullen we het niet krijgen Ik heb gekozen voor een tricot doek omdat die makkelijker zouden zijn in het begin en schijnen ook wat comfortabeler voor een kleintje... Heb hem al in huis en net geoefend. Het ging best makkelijk eigenlijk. Ik ben nu wel heel benieuwd dat als we gaan wandelen hij er ook in gaat slapen, dat zal de tijd moeten leren. Ik vind wel dat de schouder doek een beetje voor zn gezichtje komt, hij kan niet zo makkelijk opzij kijken wat hij juist graag doet nu. Maar dat is misschien nog even een kwestie van oefenen... Na zn volgende slaapje straks gaan we even naar buiten naar de brievenbus om te testen Over vooruit dragen: er zijn toch draagzakken waarbij je vooruit kan dragen? Dat is dus eigenlijk helemaal niet goed voor je kind...!?
Je kunt de doek over je schouder eventueel een stukje terugslaan. Dan creëer je een soort opening. Er zijn inderdaad draagzakken waarin je naar voren kunt dragen, maar dat is inderdaad niet goed voor je kindje. Als je goed kijkt naar de houding, krijgt je kindje een hele holle rug als je naar voren draagt. Een bolle rug is de meest ergonomische houding ( in combi met de knietjes hoger dan billen). Geniet van het dragen en pas maar op. Voor je het weet ben je verslaafd
Dat terugslaan is wel een idee! Bedankt! Hij vond het heerlijk, ging heerlijk slapen in de doek! Was even later wel weer wakker maar toen ik hem eruit haalde was hij volledig ontspannen! We gaan morgen weg en ik zie er echt naar uit lekker met hem te gaan wandelen in de draagdoek, kan me goed indenken dat het verslavend werkt
Er is ook een Facebook pagina, waar je al je draag vragen kunt stellen. Genaamd draagpraat. 'K zou hem fwcc dragen maar volgens mij doe je dat al. En als neksteun een hydrofiele of een spuugdoek erin rollen. Veel draagplezier, heerlijk!