Wij willen dus niet te lang wachten met de volgende (de vraag is hoe snel en òf deze zich aandient maar das een ander verhaal). Ik lees dus dat een snelle volgende zwangerschap als voordeel heeft dat je buikspieren nog opgerekt zijn, maar weet ook dat je bij weinig buikspieren een veel dikkere buik krijgt... Mijn vraag is dus, zal ik nu wel, of niet mn buikspieren trainen voordat we weer gaan proberen? Wie heeft hier ervaring mee?
Ik snap je redenatie waarom niet niet helemaal.. buikspieren zijn hartstikke nuttig voor je core stability en je rug dus ik zou ze altijd zoveel mogelijk in shape houden. Ook tijdens zwangerschappen (de schuine dan). Ik heb drie kinderen gekregen in vijf jaar en heb nu nog klachten van te weinig core stability.
Ik zou hoe dan ook weer met mijn buikspieren bezig gaan, dat mag 6 weken na de geboorte al. En daar kun je gewoon mee doorgaan als je zwanger bent, je moet alleen op een gegeven moment je rechte buikspieren een beetje laten voor wat ze zijn, met je schuine buikspieren kun je bezig blijven. Maar blijf vooral letten op wat je lichaam zelf ook aangeeft. Desnoods win je informatie in bij een fysio.
Absoluut doen, het verkleint kans op ongemakken / lichamelijke klachten tijdens je zwangerschap.. 2 zwangerschappen snel na elkaar os echt wel belastend voor je lichaam. Ik zou gelijk beginnen!