Highlights en wenkbrauwen verven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loe, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

pffff.......ik zoek me rot op internet, maar ik kom geen echt eenduidig antwoord tegen. Mag je nu wel of niet hightlights laten zetten bij de kapper als je zwanger bent?
    En ik verf normaal zelf mijn wenkbrauwen, zodat ze wat beter te zien zijn. Dat gaat met bruine kleuring voor wenkbrauwen en waterstofperioxide 3%. Mag je dit doen? Ik hoop dat er iemand is die het antwoord weet.

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Volgens mij kan de verf van tegenwoordig niet zoveel kwaad hoor! En peroxide 3% is toch niet zoveel? Ik werk in een schoonheidssalon waar dat aan de lopende band gebeurd bij zwangere vrouwen, dus waarschijnlijk zit het wel goed. De peroxide opent de haarschacht zodat de kleurstof in de haar kan doordringen maar ik zou niet weten hoe dat verder je lijf in zou kunnen komen...Niet erger dan parfum tenminste. :)

3. Loe

Loe Niet meer actief

hoi, bedankt voor je reactie! 3% is de peroxide voor de wenkbrauwen, maar highlights gebeurt met 9 of 12%....kan dat ook?

4. sweetty

sweetty Lid

11 dec 2009
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kan je daar wel een duidelijk antwoord op geven, want ik ben zelf al 15 jaar kapster.
    je kan gewoon je haar kleuren is echt niet erg, heb al heel wat collega`s en klanten gehad die gewoon hun haar hebben gekleurt tijdens zwangerschap en allemaal hebben ze gezonde kinderen
    ben zelf ook zwanger en kleur ook mijn haar:)

5. Que

Que Niet meer actief

Volgens mij is het zo dat je alleen beter niet een permanent kunt laten zetten, omdat ze niet zo goed pakken. En je haar knippen in een heel ander model is ook niet zo wijs omdat je haar tijdens je zwangerschap anders is (dikker/dunner)

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Mijn verloskundige was er niet echt voor dat ik mijn haar blondeerde omdat er volgens haar niet voldoende onderbouwd bewijs is of het nu wel of geen schade kan aanrichten.
    Tegen highlights had ze geen bezwaar omdat dat niet over je hele hoofdhuid wordt gedaan en niet direct je hoofdhuid raakt.

7. sweetty

sweetty Lid

11 dec 2009
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    weet je wat het uiteindelijk is, je moet gewoon doen wat jouw gevoel je ingeeft. als jij je er toch niet prettig bij voelt dan moet je het gewoon niet doen, dat zeg ik ook altijd tegen m`n klanten.

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik kon hier ook nooit een eenduidig antwoord op vinden en daarom heb ik tijdens mijn zwangerschap besloten mijn haar niet te kleuren. Inmiddels ben ik bevallen en deze week gaat er eindelijk weer een kleurtje in.

9. Loe

Loe Niet meer actief

pfffff moeilijk he. ik heb net wel mijn wenkbrauwen gedaan, maar die highlights, ik twijfel nog steeds. Overal andere meningen,zelfs tussen de gyns.....

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het enige 'gevaar' is dat je kleur wat anders kan uitpakken.
    Verder is het echt onzin dat je je haar niet mag verven als je zwanger bent.
    (bron: mijn vader heeft al 35 jaar een kapsalon)

11. Loe

Loe Niet meer actief

ja ik hoor dat bijna alle kappers zeggen dat het wel kan. Maar horen zij het ook als het eventueel mis is gegaan met de zwangerschap? Ik denk het niet, denk niet dat vrouwen dan hun kapper opbellen.
    En ik heb zo'n zin om naar de kapper te gaan haha, zit nu echt nog te dubben!

12. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kleine beetje verf wat in hoofdhuid zou kunnen trekken is minimaal. Daarnaast trekt het nooit zover in de huid dat het in je bloedbaan terecht komt.

13. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

nou dan zou er nu wat mis moeten zijn met me kindje
    en hij trapt nog steeds mijn ribben aan vellen !!

Deel Deze Pagina