Vandaag heeft mijn vriend anti schimmel middel gebruikt in de badkamer omdat we daar wel heel erg veel last van schimmel hadden (hebben een inpandige badkamer) en hij denkt dat de schimmel slechter is dan het anti schimmel middel. Nou ben ik nu pas weer boven sinds hij het middel aan het begin van de middag heeft aangebracht, maar toch ruik je het nog heel duidelijk (vooral in de badkamer zelf en in de hal in iets mindere mate ook). Heb de badkamer wel gemeden nadat ik rook dat het daar nog steeds zo erg was. Zou het kwaad kunnen voor het kindje na een hele dag luchten en niet boven komen? Nu ben ik dus wel boven, maar moet toch slapen. Wat denken jullie?
Heb je het goed afgespoeld? Heb het laatst ook moeten gebruiken en na goed afspoelen en hele dag luchten kon onze kleine prima boven slapen.
Volgens mij zit er gewoon veel chloor in dat spul. Maar denk niet dat het kwaad kan hoor. Inderdaad goed spoelen en luchten meer kan je niet doen. En je slaapt toch niet in de badkamer?
Van het weekend de hele badkamer mee schoongemaakt en goed nagespoeld en gelucht. Volgens mij is dat prima hoor.
Weet niet of mn vriend heeft nagespoeld, bij 1 plek denk ik sowieso niet omdat je daar eigenlijk niet bij kan. En hij neemt het allemaal niet zo serieus, hij blijft zeggen dat de schimmel erger is. Hebben vannacht de slaapkamerdeur dicht gehouden en de ramen open, hopelijk kan het dan ook zonder naspoelen geen kwaad. Vandaag de badkamer nog maar even vermijden denk ik, er hangt nog steeds een vrij sterke chloorlucht. Ben bang dat dit betekent dat mn vriend niet heeft nagespoeld. Als het kwaad heeft gedaan zouden ze daar donderdag dan iets van moeten zien op de echo of met de combinatietest?
Maar dan kan je het zelf toch even naspoelen? Heb ik ook gedaan ik neem aan dat die paar minuten dat je even de douchekop erop zet niet zoveel kwaad kunnen. En als je je heel veel zorgen maakt vraag het dan even aan de VK dan ben je in elk geval gerustgesteld!
Heeft dat nu nog zin dan? Hij heeft ook het plafond gedaan, daar wordt naspoelen wel erg lastig. Vraag het hem straks wel als hij wakker is. Heb de bovenverdieping gister tot een uur of 22.00 helemaal vermeden, ben daarna alleen in de hal geweest toen ik rook dat de lucht in de badkamer nog zo sterk wS en vanaf ongeveer 23.30 uur hebben we de deur van de slaapkamer dicht gehouden (op een paar keer naar de wc na) en de ramen wat open. Heb nog geen verloskundige, maar zal het morgen even vragen bij de afdeling prenatale diagnostiek. Heb het net gevraagd en hij heeft alleen het plafond gedaan en niks gedaan wat naspoelen oid betreft, kan niet bij het plafond zegt hij en volgens hem hoeft dat ook niet. Pfffff, wat nu? Hoe weet ik of het kindje hier iets aan overgehouden heeft?
ik heb het zelf gebruikt zonder handschoenen oid. geloof niet dat t kwaad kan hoor... zwembad ruik je toch ook een erge chloor lucht? maar ja misschien denk ik er te makkelijk over
Niet zo druk proberen te maken meid, is juist niet goed hoor. Begrijp wel je zorgen. Ik ben ook een voorstander van chemische zooi vermijden tijdens de zwangerschap. Die schimmelreiniger is echt rotzooi. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat je er niet zelf vol met je gezicht in heb gestaan of de boel zelf heb lopen inspuiten, dus schade zal er heus niet zijn lijkt mij. Zal wel meevallen, dus niet erover door piekeren. Ik zou het evengoed nog even naspoelen en je vriend daar naast even zeggen dat hij niet zo stronteigenwijs moet zijn en maar even dient te respecteren dat jij je niet zo prettig voelt bij die chemische zooi op dit moment. Ik ben ook een tut met die dingen (penetrante schoonmaakmiddelen, chemische troep en verf etc.) en heb dat ook altijd gezegd tegen manlief, dat respecteerde hij en nu weer Beter te voorzichtig, maar nogmaals nu niet meer bang zijn dat het schade heeft gedaan want dat lijkt me sterk.
Heb het ook vaak gebruikt, kan geen kwaad hoor! Baby zit gwn nog lekker warm in mn buikkie, beweegt goed en groeit goed, dus maak je niet druk
Heb het gister aan de arts/gynaecologe gevraagd en zij zegt dat het geen kwaad kan zolang ik het niet zelf aangebracht heb en niet uren in de lucht heb doorgebracht. Probeer hier maar op te vertrouwen en me niet meer zo'n zorgen te maken. Naspoelen gaat niet bij het plafond en de wanden heeft hij niks aan gedaan zegt hij. De lucht is nu al een stuk minder, is inmiddels ook 3 dagen geleden. Kom sinds gister ook weer gewoon in de badkamer om te douchen en tanden te poetsen, kan nu in ieder geval geen kwaad meer. Ben wel aardig gerustgesteld en die schimmellucht is natuurlijk ook erg ongezond, al ruik je daar niks van.
Klein beetje off. topic, maar even een tip voor alle hg anti schimmelreingers: als je kijkt bij ingrediënten, zie je dat het alleen uit chloor en water bestaat. Percentages staan er zelfs bij! Voor hg betaal je best veel voor zo'n flesje, terwijl je het ook heel makkelijk zelf kunt maken van bleekwater en water! Fles bleekwater kost 50 cent en een bloemen spuit eens 2 euro. Kun je geld mee besparen! ben zelf budgetconsulent dus let daar veel op On topic: denk ook echt dat het niet veel kwaad kan. Zeker ookmdat je het zelf ook niet hebt ingespoten.
Joh denk niet dat het kwaad kan, ik heb er van de week nog mijn hele badkamer mee ingespoten, volgens mij geen probleem zolang je er maar niet met je neus bovenop en uren inzit...
Bedankt meiden, ga er maar vanuit dat het geen kwaad kan, heb ook verder geen klachten. Heb het inderdaad ook niet zelf gedaan en heb de badkamer en de lucht zoveel mogelijk gemeden.
Het is eigenlijk chloor in een spray, zonde van het geld chloor is veel goedkoper, maar chloor is schadelijker voor de baby dan schimmel lijkt mij. Ik zou het als ik jullie was niet opnieuw gebruiken nu je zwanger bent. Idd goed luchten en naspoelen met water tot je het niet meer ruikt. En dit dus door je vriend laten doen.
Dat chloor schadelijker voor je kindje is dan schimmel denk ik niet en dat is ook bevestigd door een gynaecoloog, tenminste niet in verdunde vorm zoals bij dat anti schimmel middel. Maar het is alweer een hele tijd geleden hoor dat we dit gebruikt hebben, de geur is al lang weg (hebben heel lang de ramen open gehad). Naspoelen ging niet omdat het alleen op het plafond gebruikt is. Maar gaan het sowieso niet weer gebruiken zolang ik zwanger ben. O ja, ons kindje is kerngezond, dus er is niks aan de hand.