Ervaringen wonen in Breda anno 2024

Discussie in 'De lounge' gestart door meowthmeowth, 3 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meowthmeowth

22 jan 2024
    11
    5
    3
    Vrouw
    Hoi allen,
    Vanwege de job van mijn man willen we in de komende tijden naar Breda gaan verhuizen, jonge gezin met 2 kinderen in basisschool. We komen uit Randstad en zijn gewend met stadsleven, dus Breda zal prima zijn, maar met kinderen denken we een rustige wijk wel nodig is.

De populairste wijken kennen we al, Ginneken, Zandberg, Boeimeer, en we houden daar de huizenmarkt in de gaten.

Wat vinden jullie van Princenhage? Ik krijg een gevoel dat het vroeger als heel goede wijk/dorp werd beschouwd, maar nu minder? Ook zijn huizen in Princenhage wel goedkoper dan de bovenstaande drie wijken, reden voor?

Wij vonden een aantal huizen in de buurt van de begraafplaats wel leuk, maar dus ook op de grens met Tuinzigt die een slecht naam heeft… Heeft iemand ervaring met wonen in die buurt?

Verder zou ik graag jouw ervaringen en tips horen over het wonen in Breda met kinderen! Dank iedereen!

2. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw

Ik stuur je een PB!

Edit: ik zie nu dat je dat op jouw profiel uit hebt staan. Mocht je meer willen weten, kun je mij een berichtje sturen.

meowthmeowth vindt dit leuk.
  3. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.596
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Tuinzigt zou ik inderdaad niet doen. Ik heb een aantal jaren in de Thorbeckeplein/laan gewoond, voor de deur staat daar een speeltuin. Heb daar echt heeeeeeeerlijk gewoond en mis het nog steeds (woon nu 8 jaar in Duitsland) . Maar Princenhage is echt wel heel fijn!! In de buurt van de woonboulevard is ook prima, richting ambachtenlaan enzo.

4. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.581
    3.981
    113
    Vrouw
    Je kan mij ook een pb doen.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.017
    2.876
    113
    't Gezellige Brabant
    Kijk ook eens naar Prinsenbeek. Echt een erg leuk dorp met een heel rijk verenigingsleven en valt onder Breda.

duitshollandsmeisje en meowthmeowth vinden dit leuk.
  6. meowthmeowth

22 jan 2024
    11
    5
    3
    Vrouw
    Dank voor de info! Ik ga even kijken.

Weet je ook iets van de buurt in Princenhage maar wel dichtbij Tuinzigt is, dus ook dichtbij de begraafplaats, Haagweg? Dank!

7. meowthmeowth

22 jan 2024
    11
    5
    3
    Vrouw
    Dank! Als het goed is heb ik een PB gestuurd!

8. meowthmeowth

22 jan 2024
    11
    5
    3
    Vrouw
    Dank! Als het goed is heb ik een PB gestuurd!

9. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.596
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Westerpark zit je goed,heuvel ook. Richting Haagweg ben je ook weer zo in de stad dus eerder heel levendig (dat wilde ik niet, vond het heerlijk in de heuvel, was ook zo op de a16)

10. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.094
    1.163
    113
    Vrouw
    Tijdens mijn studie woonde in in een van de flats aan de Bernard de Wildestraat. Inmiddels is dat park.

Jemig heb een hoop meegemaakt in Noord. Zou daar met een gezin niet gaan wonen. Wat wel heel fijn was waren alle voorzieningen in Noord.

Een vriend van mij heeft een paar jaar geleden een huis gekocht in Tuinzicht. Daar zitten ook echt wel goede stukken. Een andere vriend woont in Teteringen. Is ook erg fijn wonen.

Ik zou als ik jou was gewoon een paar keer de buurten rondfietsen op verschillende tijdstippen. Wat voor jou fijn voelt hoeft het voor een ander niet te voelen en andersom.

11. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.861
    2.054
    113
    Vrouw
    Ginneken is top, als je het kunt betalen. IJpelaar, Boeimeer, Princenhage ook.
    Maar ook in de mindere wijken zijn er goede stukken! En het is zo persoonlijk. Ga echt zelf rondlopen of fietsen, dan voel je vanzelf wat goed voelt en wat niet. Kijk ook eens bij de basisscholen die je overweegt rond het tijdstip dat de school uitgaat bijvoorbeeld.

Kijk ook eens naar Etten-Leur, Oosterhout, Teteringen of Prinsenbeek..

12. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.178
    1.742
    113
    Vrouw
    Water donken
    Asterdplas
    Teteringen
    Prinsenbeek