wie oh wie kan mij dit vertellen: Je hebt dora en diego filmpjes. Allebei erg leuk voor de kids natuurlijk maar 1 ding snap ik niet. Bij diego heet zijn zus alicia. Vaak komt diego ook voor in de dora filmpjes maar dan heet zijn zus ineens daisy. eerst dacht ik dat hij misschien meer zussen had maar dat is het ook niet. Is iemand dit ook opgevallen?
Tis me nooit opgevallen, maar dit vond ik op wikipedia: * Baby Jaguar kan niet praten in afleveringen van Dora maar in Diego kan hij dat wel. Onduidelijk is dat dit misschien komt door de vaardigheid dat hij met dieren kan praten. * Als Dora in een Diego serie als gastspeelster voorbij komt, is Boots nooit bij haar. Behalve bij één aflevering, waar Diego in het plakboek van Baby Jaguar kijkt * In Dora hebben Diego en Alicia een oudere zus genaamd Daisy.
ok dan is er dus toch nog een zus. Maar ik heb alicia nog nooit voorbij zien komen in een dora aflevering. Het blijft gewoon raar haha. Maar het raadsel is in ieder geval opgelost! thanx
Ja inderdaad de oudere zus. Ik weet bijvoorbeeld ook dat van de tweeling ( broertje en zusje Dora) het meisje Isabella heet. Maar weet iemand toevallig ook hoe het jongetje heet?
wat je allemaal niet bezig kan houden LOL!!! ach mijn kinderen vonden het allemaal heel logisch maar mochten ze vragen krijgen kan ik het nu in elk geval uitleggen
Dora Dora Marquez is een zeven jaar oud meisje. Haar naam komt van het spaanse woord 'Exploradora', dat betekent 'vrouwelijke ontdekkingsreiziger'. In elke aflevering gaat Dora op een zoektocht, meestal om iemand die in de problemen is te helpenof om een goede daad te verrichten. Op haar zoektocht in de jungle van Zuid-Amerika moet ze allerlei speciale dingen verzamelen om haar verder te helpen. Als ze op avontuur gaat, draagt ze voor de zekerheid altijd haar rugzakje met survivalgereedschap met zich mee. Bovendien kan ze altijd terugvallen op De Kaart, een zingende plattegrond die haar, met behulp van de kijkers, altijd weer veilig thuisbrengt. Dora houdt erg veel van haar familie, vader, moeder en haar oma ('Abuela'). Ze heeft altijd haar bloemen armband om, die ze van haar oma heeft gekregen. Dora is heel sportief. Ze houdt van honkbal, ze voetbalt graag en is daar erg goed in, ze heeft zelfs een keer de plek van haar nichtje Daisy vervangen in een elftal met allemaal meisjes van 15 jaar oude. Ze houdt bijvoorbeeld ook van tennissen. Dora heeft het onderzoeken in haar bloed. Haar oma was onderzoeker en haar moeder is archeologe. Oma heeft haar dochter en kleindochter opgevoed als echte onderzoekers. Dora spreekt wel 4 talen! Vaak spreekt ze ook Engels in de serie. Diego De avontuurlijke Diego, neef van Dora the explorer, krijgt na gastrollen in Dora nu zijn eigen tv-serie, Go Diego Go. Diego is 8 jaar en kan Engels en Nederlands! Diego is een dierenredder en een natuurexpert die ook nog eens in staat is om met dieren te praten. Diego's wereld is gevuld met high-tech gadgets. Diego heeft een zusje en zij is 11 jaar en heet Alicia. Alicia is een genie met computers! Diego heeft net als Dora een beste vriend. Een baby Jaguar! Diego kan met hem praten!