Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

    Kaala Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik hoop stiekem ietsjes eerder (wel in de veilige 37 weken hoor!)

    Had hier vorige week een gesprek met partner en iemand anders. Was er maar 1 stoel, die vrouw keek naar mij met zo'n "Ik durf niet te vragen of ze zwanger is.." partner legde toen z'n hand op m'n buik en zei "Er is er 1tje onderweg" toen zei die vrouw dat ik maar gauw moest gaan zitten, en dat ze het niet durfde te vragen omdat ze laatst een vrouw had waar tegen ze zei "Oh wat leuk, ben je al ver?" en die vrouw bleek helemaal niet zwanger te zijn..Ik vertelde toen maar dat ik nog ongeveer 6 weekjes moet, was ze best verbaasd over, ze dacht dat ik pas een maandje of 6-7 zwanger was xD
     
  2. kimberly22

    kimberly22 Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    kaala: lekker beschaafd buikje dan. ik sta echt op knappen. maar ik had al heel snel een dikke buik. bij 20 weken werd al gevraagd hoelang ik nog moest.

    maar dat is wel een blunder zeg van die vrouw, het zal je maar gebeuren. ik zou mij doodschamen.

    zal eens foto plaatsen van mijn buik nu.
     
  3. kimberly22

    kimberly22 Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    BILD0006.jpg
     
  4. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Data: ik denk dat mijn baby op 30 april komt :) De 'laatste koninginnedag'. Mijn vriend heeft het bij allebei de jongens precies goed gehad (14 augustus geboren, was de 16e uitgerekend en de 21e geboren, was de 18e uitgerekend) en nu zegt hij de 30e!

    Hopelijk komt ze niet op 27 april. Of op 3 mei (mijn moeder is dan jarig) of 6 mei (dan ben ik jarig) of op dodenherdenking, dat vind ik ook ongezellig haha!

    Maar verder maakt het me niet uit hihi! :D
     
  5. chelle93

    chelle93 Actief lid

    9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het liefste ook eerder (37 weken) maar ja we zullen zien
    Het meld zich van zelf

    Het is de eerste keer dat ik zwanger ben dus ik heb ook geen hou vast van zo was het bij de vorige zwangerschap
     
  6. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wauw mooie buik! Niet echt bescheiden :p Maar dat hoeft ook niet. Vond mijn buik eigenlijk al groot maar ik ben bij de jongens ook nooit huge geweest. Even foto zoeken.
     
  7. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Van net

    Beetje rare foto maar ok
     
  8. chelle93

    chelle93 Actief lid

    9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buikjes hebben jullie al hoor
     
  9. Kaala

    Kaala Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohmy! Kimberly echt een mooie buik! Wel veeel en veel groter dan die van mij, je kon bij mij pas een beetje zien dat ik zwanger was toen ik 32 weken was (ja, heb nog kunnen solliciteren!) maar kindje doet het goed dus ik vind het wel best, mijn buik ziet er ongeveer even groot uit als die van Skatje (ook een mooie foto trouwens!)
     
  10. kimberly22

    kimberly22 Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    skatje: netjes hoor, mooi buikje. van mij had die wat minder gemogen, het zit mij toch echt in de weg. ben benieuwd dan nu naar de datum.

    mijn meiden zijn beide 2 weekjes eerder gekomen dus deze mag ook.
     
  11. elcie

    elcie Lid

    7 feb 2013
    94
    0
    0
    @ kimberly22, mooie buik! Mijn buik valt dan nog wel mee.

    Ben al wel 12 kilo aangekomen, maar dat mocht ook wel. Ben best smal, ik wilde altijd aankomen maar dat lukte me nooit. Daar heb ik nu geen moeite meer mee ;) en van mij mogen er best wat kilo's blijven zitten na de bevalling.

    Wij hebben er ook voor gekozen om het geslacht niet te weten. Toch een extra verassing, ben wel heeel nieuwschierig!!
     
  12. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    36 weken en voorweeen... Tenmiinste dat denk ik.. Bah doe mij maar gewoonalles in.1 keer ipv iedere nacht wakker door knetter harde buiken. S ochtend is het weer over haha
     
  13. bibi123

    bibi123 Actief lid

    2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ook last van appelsientje. En slapen wordt er dan ook niet beter op he! Vreselijk, zweette ook behoorlijk vannacht. Als ik sliep dan droomde ik steeds dat de weeen gingen doorzetten en werd ik wakker en dan was het gewoon weer die stomme harde buiken die behoorlijk pijnlijk zijn.. MKimberlie, ik vindaar zet ook steeds niet door. Nu mag het (precies 37 weken) dus van mij mag het nu ook wel doorzetten.

    Kimberly, ik vind jou buik echt wel duidelijk een zwangere buik hoor ;) Mooi!

    Hier in ieder geval al 15 kg aangekomen, wil deze week maar weer eens wegen haha maar houdt nu ook zoveel vocht vast dat ik het eigenlijk niet wil weten...
     
  14. Hilse

    Hilse Niet meer actief

    Mooie buikjes hoor!:D
    Hier vragen mensen ook continu: hoe lang moet je nog? Als ik dan zeg 6 week kijken ze allemaal verbaasd haha :p

    @aankomen, ben tot nu toe zo'n 6 kilo aangekomen vanaf m'n startgewicht. Wel in het begin afgevallen door de misselijkheid en ik at gewoon opeens veel en veel minder!

    @geboortedatum, ben 30 maart uitgerekend dus wordt ook nog spannend wat betreft 1april! Zou wel sneu zijn voor als ie ouder wordt!
    Van mij mag hij met 3 week al wel komen :p
     
  15. Hilse

    Hilse Niet meer actief

    @appelsientje, he bah dat is echt vervelend. Maar hopen dat het gauw doorzet!!
    Hier ook steeds meer last van helaas
     
  16. missiemaartje

    missiemaartje Fanatiek lid

    6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gok hier op 8 april.. Dan ben ik ruim 37 en dan maggie komen. Manlief denkt nog steeds dat ie veeeeeel eerder komt. Maar ik denk echt dat ik het deze keer kan halen.

    Als ik veel langer loop, gaan ze me inleiden.
     
  17. Spring

    Spring Fanatiek lid

    17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Lag vanmorgen lekker te relaxen in bed.. Voel ik me opeens een stek in mn onderrug.. "Is dit een oefenwee??", dacht ik.. Hahah.. Ik vind het allemaal maar spannend zo'n eerste kindje en alle dingen die in je lijf gebeuren die je niet herkent!
     
  18. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik weet niet of er al eerder antwoord op kwam, maar wie slaapt met Voedingskussen en vooral; hoe? :p:D
     
  19. kimberly22

    kimberly22 Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    appelsientje: vervelend zeg, dan heb je idd zoiets van zet maar door. ik had dat bij de 2e vanaf 37 weken en heb zo een week gelopen. toen was het op en ben ik ingeleid met 38 weken.
    dus hopelijk voor jou ook snel je ukkie in je handen.

    bibi: ik duim voor je dat je ukkie snel komt. anders ben je al zo uitgeput voor je nog moet beginnen.

    hilse: dat wordt idd nog spannend met 30 maart als uitgerekende datum. ik ga duimen voor je dat het eerder wordt.

    spring: ik had dat een paar dagen terug ook en het kwam toen om het kwartier en mijn hele buik deed dan pijn. na een uur stopt het weer. volgens de vk was dat het indalen.

    ik heb ook niet super geslapen, gewoon omdat ik mijn draai dan niet kan vinden. gelukkig vandaag hoef ik de deur niet uit.
    alleen traktatie voor mijn dochter voorbereiden. ze viert morgen haar verjaardag op school.
     
  20. chelle93

    chelle93 Actief lid

    9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook echt slecht geslapen
    heb nu weer het voedingkussen er bij gepakt om er tegen aan te gaan liggen ik ben vanacht om de 2 uur waker geworden en heb om 4 uur s'nachts de gerbils (woenstijnratjes) de gang op gedaan werd er helemaal gek van het is dat ze van vriendlief zijn en dat dit de laatste 2 zijn maar als het aan mij ligt waren ze al lang het huis uit maar ja hij had ze al voor dat wij iets kregen maar ben nu toch echt van plan dat ze op de kinderkamer komen te staat tot dat ik bevallen ben dan maar weer terug op onze kamer
     

Deel Deze Pagina