Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Heeej mag ik hier ook meekletsen? Ik besef me ineens dat ik hier nu ook bij hoor.
    Deze week hebben we te horen gekregen dat er een vermoeden is van zwangerschapsvergiftiging. Dus het is nu allemaal een beetje spannend. Ik kreeg vanmorgen ineens behoorlijk de kriebels omdat ik ineens lijk te beseffen hoe kort het nog maar is. Wel spannend als de bevalling nadert en het zo dicht bij komt.
     
  2. Apenijn

    Apenijn Bekend lid

    17 dec 2012
    741
    0
    0
    Heerlijk voelt het. Ik ben wel veel aan het dagdromen en m'n concentratie kwijt. Ik droom vooral in de ochtenden heel veel dat ze er al is, dat ik haar borstvoeding geef, met haar speel... Ik word dan zó gelukkig wakker.
    Ik zit helaas wel al thuis, m'n bekken doen teveel zeer. Ik werk in het onderwijs met moeilijk opvoedbare kids- en erachteraan rennen hoort erbij. Dat wordt 't 'm niet meer ;)
    Dus officieel start mijn verlof de 21e (ivm vakantie een weekje eerder), maar ik zit al sinds deze maandag thuis.
    Genoeg te dromen, slapen en op te ruimen hier. Ik geniet ervan!

    (al zit er ook 'n flinke buik in de weg inmiddels!! hihi)
     
  3. stephanie86

    stephanie86 Fanatiek lid

    11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    balen apenijn!
    Komt allemaal heel dichtbij inderdaad maar kan mij niet snel genoeg gaan nu!
    Moet vandaag van 1 tot 9 werken en morgen ook nog een dag. (en dan nog 3 weken werken te gaan)
     
  4. xxisoldexx

    xxisoldexx Fanatiek lid

    1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Volgens de gyn zou ik me toch lekker slapen vannacht door de sedatie. Nou mooi niet!! Echt weer verschrikkelijk balen. Ze doen nu nog wat testjes of het geen zwangerschapsvergiftiging is ivm met de misselijkheid.
     
  5. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ow.. :D
     
  6. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nesteldrang? Wasda? :D
    Ik wil alleen graag het babykamertje op orde hebben en voor de rest vind ik het gescheten :p

    Strakjes een groeiecho, leuk, weer even spieken naar de kleine meid!

    Sanne: balen meid, hoop dat het geen zw. vegiftiging is!

    Bevalling: ik heb er juist wel zin in :D al weet ik wel dat ik tijdens de weeën ga denken waarom ik in hemelsnaam nog een kind wilde ;)
     
  7. sabrina2

    sabrina2 Niet meer actief

    Fijn om te lezen dat er meer moe zijn... Ik heb toch altijd het idee dat ik me groot moet houden op mijn werk. Mijn vrije dag is ook best zwaar en druk met een kleintje van 15 mnd. En ik maak lange werkdagen. Soms vergeet ik dat uitrusten best mag en eigenlijk moet. Leuk topic dit. Ik heb dus ook nog 10 weekjes voor de boeg, maar stop met 34 al met werken!
     
  8. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.980
    6.084
    113
    Happyland
    Ik kom me hier ook melden!
    Wat mij betreft mag de kleine nog lekker blijven zitten,Vind het veel te bijzonder allemaal.Ik voel me kiplekker, slaap nog prima. Alleen soms last van maagzuur, sneller moe en harde buiken, maar dat hoort er bij.
    Maar moet wel zeggen dat ik al sinds 1 januari thuis zit, vanwege collectief ontslag, dus ik heb het heel rustig...
    Nesteldrang?! Nog nooit van gehoord!:D
    Sanne en Isolde, ik duim dat het gen zwangerschapsvergiftiging is zeg!:(
     
  9. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.980
    6.084
    113
    Happyland
    Skatje, hoe was de groeiecho?
     
  10. xxisoldexx

    xxisoldexx Fanatiek lid

    1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    @ skatje Hoe was de echo?
    @ zara Dank je wel! Ik ben niet meer gebeld dus ik denk dat alles goed is. Het liefste liet ik de natuur ook zijn gang gaan en was ik zonder inleiden bevallen maar dat trek ik en mijn lichaam niet helaas. De gyn had het vandaag over misschien met 37 weken in te leiden.
     
  11. missiemaartje

    missiemaartje Fanatiek lid

    6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja hier ook dikke kans dat ze rond die termijn gaan inleiden. Ik heb gewoon helemaal geen leven meer..maar kan best datk tegen die tijd zoiets heb van ach laat nog maar ff zitten haha!
     
  12. Kaala

    Kaala Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik meld me hier ook maar even :D
    Nog 3 weken en ik mag officieel bevallen :) Hoop stiekem dat ik ook rond 37 weken beval..Ben het een beetje zat aan het worden eerlijk gezegd (zal wel de enige zijn en maakt dit me gelijk een slecht mens?), maar volgens de vk zal ik blijkbaar gewoon met 40 weken bevallen aangezien ik een scan krijg met 38 weken
     
  13. Elynada

    Elynada Bekend lid

    12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ik nu 31 weken en ook wel al aan het aftellen hoor. Zwanger zijn is voor mij behoorlijk zwaar, HG eerste 5 maand, dan BI en nu slecht slapen, erg last v maag en moeilijk stappen. En dan nog een peuter v 21 maand rondlopen die erg actief is en nog een week of 5 werken. Pfff!
    Ik verlang om mijn tweede kindje al vast te kunnen nemen, maar besef ook als hij geboren is, dat het erg druk en vermoeiend zal worden! Eerste maanden met oudste zoontje waren behoorlijk zwaar, reflux en darmkrampen dus nauwelijks geslapen en veel geween. De eerste maanden kunnen dus erg zwaar zijn! Maar goed, zal toch blij zijn als ik hem in mijn armen zal houden hoor!
     
  14. Apenijn

    Apenijn Bekend lid

    17 dec 2012
    741
    0
    0
    Goed nieuws: omdat m'n baarmoeder wat hoog ligt (geschat op 34 weken) moest ik een suikercurve doen. 4.5 nuchter en 5.2 na de lunch. Geen vuiltje aan de lucht. Woohoo.

    volgens mij is de uk aan het indalen, ik krijg nou steekjes onder m'n schaambot soms als ze beweegt. Herkenbaar?
     
  15. chelle93

    chelle93 Actief lid

    9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag was mijn laatste dag werken (maandag34 weken)
    Wel raar wat ik had 2 banen en allebei de banen houden op
    Dus het thuis zitten gaat beginnen ik heb er de laatste 3 weken wel klaar mee geweest omdat het werken gewoon niet meer heel makkelijk ging ik heb tot 32 weken 24 uur in de week gewerkt en de laatste 2 weken 12 uur per week ik hoop dat ik nu een beetje meer op knap want slapen s 'nachts is geen pretje

    Merken jullie ook dat met het slapen de buik erg in de weg zit ?
     
  16. Amezen

    Amezen Fanatiek lid

    13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Het slapen gaat nog best goed eigenlijk, zeker nu ik een voedingskussen erbij heb. Maar omdraaien is wel een hele klus en soms erg pijnlijk.
    Kwalen heb ik nauwelijks. Enige waar ik de hele zwangerschap last van heb is maagzuur, maar daar slik ik nu af en toe medicijnen voor. Verder doorsta ik het allemaal fluitend!

    Stiekem hoop ik nog op een portie nesteldrang maar vrees dat het hier gewoon een zooitje blijft.. ;)
     
  17. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het vooral irritant met slapen, als ik 's nachts wakker word en ik lig op mijn rug! Want dan kom ik amper meer terug :D

    Voel me echt zo'n aangespoelde walvis dan haha!
     
  18. unexpectedmom

    unexpectedmom Fanatiek lid

    30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk topic dit! Ik ben 31 weken zwanger en tel echt af. Vind het heel bijzonder om zwanger te mogen zijn en deze ervaring te mogen hebben maar meiden, wat zou ik blij zijn als ik op een gegeven moment mijn gewone lijf en kracht weer terug heb! De eerste maanden de hele tijd extreem misselijk geweest (HG), toen BI erbij Nu nog zwangerschapsdiabetes erbij waardoor ik me omwille van mijn kind aan een dieet moet houden en heb ik de zenuwen of hij er wel goed vanaf komt. Energie heb ik tot nu toe nog helemaal niet gehad, nesteldrang ken ik niet. Nee, zwanger zijn is niet de meest gelukkig tijd uit mijn leven (zoals je van sommigen wel eens hoort.)

    Ik tel natuurlijk ook af omdat ik gewoon mijn kind in mijn armen wil houden en hem kunnen zien.

    edit: slapen doe ik nu ook al nauwelijks, dus dat zal straks niet echt tegen gaan vallen. Ik begin met 2 uurtjes slaap en eindig met 2 uurtjes slaap ... en dat is het dan.
     
  19. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hoe leg je die in een goede houding, dat kussen in bed? :)

    Hier wel rugpijn!
     
  20. Kaala

    Kaala Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben ik 1 van de weinigen die nog goed slaapt en ook nog steeds zonder problemen op m'n buik kan slapen? :D
     

Deel Deze Pagina