Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy22

    indy22 Fanatiek lid

    20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    jahaaa, die steken komen errug bekend voor;)
    Maar vind ze wel ok eerlijk gezegd, ze doen zo'n pijn dat het bijna wel iets MOET doen:) (houd ik mezelf dan maar voor:p)

    Ik ga eens proberen te slapen..
    Slaaplekker voor iedereen!
     
  2. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Iedereen vanacht als een roos geslapen? Hier niet, maar goed nog een weekje.. Dan ben ik op en moet ik wel een nachtje slapen.... Op m'n buik :p

    @ Indy: hmmmm TOSTI :D
     
  3. Mir81

    Mir81 Bekend lid

    25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Zo even bijgelezen...

    DTje van harte gefeliciteerd!!!
    Shan wat dubbel, ontzettend gefeliciteerd en ik hoop dat jullie gauw duidelijkheid hebben en ze weer opknapt!
    Jahknows wat verschrikkelijk die onzekerheid, ik hoop dat het inmiddels voorbij is en je bevallen bent, zo niet heel veel sterkte!!!

    Klaagmodus aan
    Wat een kl*te nacht!!! :( Ik had het zo warm, en maar draaien... En om 5.15 ging de wekker :(... Morgen ook weer, dan zondag om 8.15 en dan verlof!!! Ik ben blij dat het de komende dagen wat koeler wordt!
    Klaagmodus uit

    De kleine is hier de laatste tijd wat rustiger, zal wel wat minder ruimte krijgen. Moet ma voor controle en bespreken bevallingsplan dus daar ga ik zo maar eens mee bezig.
     
  4. sunset88

    sunset88 Bekend lid

    17 mei 2011
    566
    0
    16
    Sandrabenjamin.. oke ook jou eerste kindje? Volgens mijn vk heeft het geen invloed op wanneer je gaat bevallen..
    Dus jou planning voor vandaag: bevallen? Haha

    Ytest..tosiiiii??? Hier schaaltje yoghurt haha..

    Linneke.. ja hier ook zon pijn!! En inderdaad ook hele buik die tekeer gaat.. mooi om te zien he, al is dat bij mij soms ook al pijnlijk.

    Mir81 nog ff volhouden!!! Bijna....... lkkr genieten straks...

    Indy..ik hoop dat die steken bij jou wel wat doen...! Wat betreft indalen dan hihi..
     
  5. mamavang

    mamavang Niet meer actief

    Hier ook een draai/zweet/pijn-nacht achter de rug..
    Pff..
    Ben blij dat de dag begonnen is..
    Geen plannen vandaag dus lekker aan de hobby

    O, moet wel mijn longarts bellen om 11.45u
    Niet vergeten *zet wekker*
    Gyn zat allemaal te roepen dat n keizersnee
    voor mij zo gevaarlijk is blabla
    en wil wel even de mening van mn arts hebben
    (is ander ziekenhuis en hij behandelt/volgt me al 7 jaar)
    Als hij dat nu ook bevestigd dan ga ik alles doen
    wat ik kan om normaal te kunnen bevallen
    Draaipogingen, inknippen van navel tot stuit :p maakt nix uit
    Maar als t niet meer risico's als bij n ander oplevert
    wil ik geen polonaise en poespas aan mn lijf en meisje

    Ben blij dat t regent, vriendlief noemde me al liefkozend "zwelgje"
    *pokkevocht, grrrr*
    Hopen dat ik weer wat slink vandaag..

    Verder heb ik nie echt veel te mauwen, geloof ik
    en anders kom ik nog wel een keer haha
     
  6. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Soms gaan die dikke voeten ook nog s jeuken!! :(
     
  7. mamavang

    mamavang Niet meer actief

    Jaaaa en daar kun je dan weer nie bij vanwege je babybuik..

    Vl helpt me al weken met aankleden enzo:(
     
  8. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Phoe die sokken ja! Vreselijk! En savonds staat die bovenste sok band in je been niet normaal!
     
  9. mamavang

    mamavang Niet meer actief

    Ik draag thuis al geen sokken meer om dat te voorkomen
    en loop hele dagen op m'n crocs
    gisteren rondje door de wijk (30min 2 straten ;))
    in n te strak shirt, legging en crocs..
    Ik zag er nie uit whaha maar was zo blij even buitenshuis te wezen
    pff

    en vanmorgen stond ik op met worstenvingers..:$
    met zeep mn ringen af moeten doen..:x
     
  10. Hoi dames,

    mag ik nog even een paar weekjes meekletsen? Nog 5-7 weken te gaan en begin nu zo langzamerhand toch wel af te tellen :D
     
  11. mamavang

    mamavang Niet meer actief

    jeeej weer iemand van mijn zwangerschapslengte erbij!

    Ik voelde me al zo alleenig tussen alle 37/38+ weekers hier :D

    welkom en klets/klaag mee :p
     
  12. Mir81

    Mir81 Bekend lid

    25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik moet veiligheidsschoenen aan op m'n werk, die kan ik bijna niet meer strikken, als manlief thuis is helpt ie me, anders moet ik me zien te redden.

    Thuis loop ik ook op crocs en klompen :D. Verder zweer ik bij de zwangerschapsbroeken van de liddl, een t-shirt of een fleecetrui, zo niet sexy, maar dat maakt me niks uit :).
     
  13. Mir81

    Mir81 Bekend lid

    25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik is ook 34 weken ;).
     
  14. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    neuh niet echt. na 2 dagen maagzuurvrij te zijn geweest, was ik vannacht weer aan de beurt tot 3 keer toe wakker geworden. Had geen zin om op die rennies te kauwen (die werken nu ook niet meer overigens, ik ben er immuun voor geworden geloof ik ;) ) dus even rechtop gezeten en ging het weer weg.

    vanmorgen rondje huisarts gedaan, jahoor! weer een blaasontsteking en gelijk de kweek voor de gbs bacterie weggebracht.

    nu wachten op de cv monteur, die met een nieuwe pomp komt voor de cvketel. ach het is toch te bagger weer om eruit te willen.

    @dtje en shan89 gefeliciteerd met jullie kindjes!

    @linneke84, je bent echt niet in je uppie hier hoor, ook al klets ik niet zoveel mee ;)
     
  15. DarkAngel25

    DarkAngel25 VIP lid

    6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hey hoe is het hier?

    ik dacht zal ook eens weer wat van me laten horen....

    zijn flink veel nieuwe erbij zeg! leuk!

    maar hier gaat t echt letterijk op en af.. ben t zwanger zijn helemaal zat... ben gestopt met prikken naar de suiker steeds. merk aan mezelf dat dat echt de druppel is die de emmer doet overlopen, en ik er erg depri van word. t dieet werkt niet, want de suiker blijft te hoog, en ik heb besloten om geen insuline te gaan spuiten voor die paar weken nog.

    als mijn lichaam echt zo slecht is voor de kleine, dan leiden ze me maar in met 37 weken ofzo.

    ben benieuwd hoe het met alle nieuwe baby's gaat!

    oh vanmiddag nog controle hoop dat ik ook een echo krijg! en hopelijk heeft de gyn nog tips voor de jeuk die ik nu heb, echt alles aan mijn lichaam jeukt, moet zelfs de binnenkant van mijn handen krabben! echt heel erg irritant!
    we gaan vanmiddag nog naar babydump voor een wipstoeltje, dan hebben we alles in huis.

    heb trouwens wel alles meegelezen steeds,maar had ook geen laptop, en die heb ik nu weer terug.
     
  16. Nummertje4

    Nummertje4 Actief lid

    18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees al een tijdje met jullie mee, maar wil me nu wel aansluiten bij jullie clubje ! nog 4-6 weken te gaan .
    We zijn nu echt aan het aftellen, ik word misschien vanaf 38 wk ingeleid maar dit hangt nog van 2 dingen af, ik word in week 36 nog op streptokok bacterie getest (in het verleden gehad en kan nu us wel/niet actief zijn) zo ja inleiding met 38 wk, en nog een groeiecho met 36 wk aangezien hij op 2 echo's op de bovenste groeicurve zat en met 2 echo iets daaronder.
    In elk geval gaan ze me net over de 40 wk laten lopen ivm de grote vande baby.
    Voor de rest een goeie zwangerschap gehad, ook slaap ik nog erg goed..... maar ik weet van e vorige zwangerschappen dat dat straks echt wel minder wordt ! heb toen hele nachten beneden op de bank gezeten...
     
  17. indy22

    indy22 Fanatiek lid

    20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Whaha ja lekker:D!! (Nee t is heel gezond yoghurt met fruit geworden.. voel me zo dik vandaag dat ik even een heel gezond ontbijt nodig had voor de gemoedsrust:p)

    Hier gister opeens ook weer een vochtvasthoud-dag:x Zag voor het eerst de rand van mn sok op mn been nadat ie uit was en mn vinger en pols gewrichten doen PIJN!!!
    Lag op een gegeven moment super charmant voor de tv: benen omhoog op zo'n sport bal in de hoop dat het vocht een beetje zou zakken, twee kussens onder mn kont zodat ik niet die aders zou afknellen en misselijk/duizelig zou worden (wat de laatste tijd gebeurd als ik op mn rug lig) en dan een zitzak onder mn schouders en hoofd zodat ik nog iets kon zien.. Zag er erg ongelukkig uit dus mn lieve supportive mannetje heel hard lachen en foto's maken terwijl ik niet weg kon komen:$

    Mjaaa.. later lachen we er misschien om:D??

    Wij lopen gewoon in het bos tegenwoordig.. lekker buitenlucht en niemand die je ziet schuifelen/zuchten/kreunen en waggelen;)

    Vandaag niet veel plannen trouwens, kadootje voor schoonvader zoeken en wachten/hopen op goed nieuws van Shan en Jahknows en uitgebreider nieuws van apenijntje!!:D
     
  18. Linneke we verschillen maar 2 dagen hihi :D

    Was het zwanger zijn tot voor kort eigenlijk helemaal niet zat, omdat ik bij de eerste de laatste 15 weken alleen maar plat heb mogen liggen dus ik ben allang bij dat ik nog rondhobbel :D
    Maar merk nu toch dat het hobbelen zwaarder begint te worden. De harde buiken/voorweeen zijn ook weer enorm op aan het spelen, icm steken van onder :) Allemaal wat minder prettig. En dan mag ik me als ik het zo lees nog gelukkig prijzen dat ik verder geen last heb van vocht vasthouden en andere ongemakken, en dat ik nog redelijk slaap. Maargoed we gaan nog even vrolijk door, ik heb de komende weken nog een peuterkamer in te richten en zit nog steeds op wat spul voor de babykamer te wachten.
     
  19. indy22

    indy22 Fanatiek lid

    20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Oh darkangel, vervelend die jeuk he??:( Kan er zo slecht tegen!! Wordt er erg agressief van.. Merk dat ik mn sokken en schoenen bijna niet meer zelf aan kan doen omdat ik niet bij mn voeten kan, maar als ze jeuken ben ik opeens nog flexibel genoeg om ze helemaal open te krabben:D

    En welkom nummertje4. Vier kindjes! Wat leuk zeg!!! Ik zou het liefst ook vier of vijf kindjes krijgen als het allemaal kan, lijkt me zo gezellig:) Maargoed, voorlopig vind ik nummer 1 op de wereld zetten al een aardige opgave..

    En Ytest: ik zei gister dat mn buik nog niet gezakt was.. staat voor mijn gevoel ook nog steeds vrij vooruit. Maar toen ik gisteravond een buikfoto maakte en die vergeleek met de foto van vorige week was ie toch echt duidelijk gaan hangen hoor;)
    Heb nu dus niet alleen meer een bierpens maar een hang-bierpens! De oncharmantheid van zwanger zijn lijkt soms oneindig..
     
  20. SandraBenjamin

    20 mrt 2010
    78
    0
    0
    Veterinary Nurse
    NSW, Australie
    Welkom nieuwe meiden! Gezellig.

    Vandaag moest ik naar de VK. Ik had gevraagd of de baby nou al eens ingedaald was. Ik vind m'n buik zo hoog. Toen vertelde ze me dat de baby al vast lag met t hoofdje. Dus helemaal goed! Gek, heb helemaal niks gevoeld dat ie verder naar beneden was gezakt. Nou ja, ze zal t wel weten toch?

    Meet jullie VK ook de Pubic height? Van schaambeen tot top van de baarmoeder? Hier doen ze dat iedere keer. Vandaag meette ik 35 cm dwz 35 weken! Klopt dus niet helemaal. Ik had vandaag wel een andere VK dan normaal, ze zal wel verkeerd gemeten hebben. Ik zou 39 cm moeten meten. Vorige weel was t nog netjes 38cm. Ik ben niet ongerust aangezien ik afgelopen maandag een echo had waaruit bleek dat de baby maar 3 dagen achter liep in groei. Gelukkig maar.

    Zo, en nu wil ik gewoon bevallen!!
    Fijne dag allemaal!!
     

Deel Deze Pagina