Herinneringsdoos baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijo, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Het duurt nog heel eventjes, maar als de baby straks geboren is wil ik graag een herinneringsdoos maken. Ik heb tot nu toe op mijn lijstje staan:

- Haarlokje
    - Felicitatiekaartjes geboorte
    - Eerste mutsje
    - Eerste sokjes/slofjes
    - Eerste pakje
    - Echofoto's
    - Geboortekaartje
    - Foto van de babykamer
    - Voetafdrukjes/handafdrukjes
    - Eerste foto met zijn drietjes na de geboorte

Wie heeft ook zoiets gemaakt en wat heb jij hier in gestopt?

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'baby en dreumes'

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.360
    113
    Vrouw
    Eerste knutselwerkje (hier voetafdrukjes op canvas voor vaderdag vorig jaar, ze was toen 6 weken), persoonlijke kraamcadeautjes (wij kregen een knuffeltje en slabbetje met haar naam erop), dekentje van de wieg..

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook het klemmetje van de navelstreng bewaard, natuurlijk wel goed schoongemaakt. Maar begreep van de kraamzorg dat er ook mensen zijn die klemmetje incl navelstompje in een potje bewaren.
    En dochter is in het ziekenhuis geboren, en opgenomen geweest, dus we hebben ook het kaartje met haar gegevens die aan haar bedje zat bewaard net als haar 'armbandje' met gegevens.

Verder idd eerste kleren, geboortekaartje, eerste haartjes.
    Ook hebben wij een boek eerste jaar, waarin we allerlei gebeurtenissen uit het eerste jaar konden bijhouden, ook erg leuk, we hadden er 1 uit de serie waarvan we ook zwangerschapsboek hebben gehad.

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

De feestmuts van de eerste verjaardag en het kinderdagverblijf schrift je hebben we aan het einde van het eerste jaar bij gestopt

Persoonlijke kleertjes zoals shirt met naam en een pakje wat ik echt heel mooi vond.

De krant van de dag waarop hij geboren was.

Verslag van geboorte van het ziekenhuis

Kaart van verloskundige met alle gegevens van de zwangerschap

Consultatiebureauboekje

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier ook nog de zwangerschaps kaart erin van mij. Bij zoon heb ik de tijd van de weeen opgeschreven en die zit er ook in. En verder nog: Eerste schoentje, eerste speentje, pakje wat ze aan hadden na geboorte, flesje waar ze uit dronken, en alle verjaardagskaartjes die we krijgen. Stuk van de gordijnen (die moesten korter en heb dat bewaard)

ik heb een doos bij marskramer gehaald en die beplakt met het behang wat op de babykamer zit. Dus dat komt op die manier terug. En de gordijnen konden met een band opzij gehangen worden. Ik heb die band nooit gebruikt en dus heb ik alle geboorte felicitatie kaartjes bij elkaar gebonden met die band.

hahahah en indd ook alles wat hierboven genoemd is ;)

7. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Ik ga het zelfde doen voor mn zoontje, maar dan maken we een (schat)kist.
    Ook met alles erin, wat je maar noemen kunt.
    Eerst flesje (vanuit het ziekenhuis bewaard), eerste speentje, eerste pakje, eerste dekentje enzovoort.
    Ook idd de boeken vd zwangerschap en baby's eerste jaar.
    En een fotoboek met alle kraamvisite incl. geboortekaartjes.
    En de fotoboeken wat allemaal nog gaan komen.....
    Straks CB boekje, diploma's, eerste tekeningen, alles!!

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja wil ik ook gaan doen.

Vraagje: zijn kleertjes een hele lange tijd te bewaren? Dus 20-30 jaar? Voor stel dat mijn dochters hun eerste pakje voor hun kindjes willen gebruiken?

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik zeker wat mee! :) Wat het bewaren van kleertjes betreft: Ik lees mee!

10. fafa

fafa Niet meer actief

Ja, kleertjes zijn zeker nog te gebruiken na 30 jaar. Mijn beide dochters hebben nog een paar van mijn oude kleren aan :)
    En typisch genoeg zijn dat telkens de dingen waar ik complimenten over krijg, hahaha. "Wat leuk! waar heb je dat gekocht?" omdat het duidelijk niet doorsnee 2014 kleertjes zijn :)

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Uhhh even denken :) 1e speentje, 1e flesje ( van het ziekenhuis) mutsje van het ziekenhuis, navelstrengklem, hielprikje, 1e pakje.. Krant van 11 juli.. Verder weet ik het niet.

12. Roz

Roz Niet meer actief

Krant van geboortedais erg leuk! Helaas bedacht ik het me te laat en was de krant inmiddels al verdwenen in de papierbak. Wat ik wel bewaard heb is eerste haarlok, eerste speentje, eerste tandenborstel, eerste olvarit potje, zwangerschapstest, kaartjes, verloskundig verslag, consultatiebureau boekje, verjaardagsmutsen en er zit vast nog wel meer in...

13. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik heb zo een doos en ik doe er eigenlijk alles in wat voor mij bijzonder is, dus dingetjes vanuit het ziekenhuis, en dingetjes die ze als eerste doet of aanheeft. sokjes, speen, flesje ziekenhuis, zwangerschapstest, echo's,ziekenhuis naamkaart, ziekenhuisarmbandje, kaartjes etc etc. Ik denk dat dit voor iedereen wel persoonlijk is van wat je erin stopt. Veel van de dingen van je lijstje zitten er inderdaad ook in.
    Ik heb ook haar kraambezoekboek erin, haar 1ejaars boek (opgroeiboek over 4 jaar misschien ook) en er zit een fotoalbum in met foto's van haar eerste jaar. De volgende boeken worden digitaal.
    Haar eerste pakje is op dit moment ingelijst en hangt in haar kamertje, maar als ze ouder word dan maakt dit plaats voor iets anders en gaan die kleertjes ook in de doos. Er zit ook een gehaakt jasje in gemaakt voor mijn oma, die ik 30 jaar geleden ook heb gedragen. Ik weet niet of hij nog netjes is over 25 jaar hahah maar je weet maar nooit of er spulletjes in de doos voor herhaling gebruikt kunnen worden.

Deel Deze Pagina