@Lotion ze drinkt voldoende, maar heb al lang de indruk dat ze niet "mooi" aanhapt en drinkt. Ze lost vaak vacuüm tijdens het drinken en krijgt daardoor veel lucht binnen.
@Selien al uitslag? Hier drinkt hij 5 x 180 cc. Als ik de schema moet geloven doen we het niet goed haha Hij krijgt zijn eerst fles om half 9 en dan om de 3 uur met soms wat uitloop..laatste fles krijgt hij sws niet later dan 10 uur en daarna gaat hij lekker slapen. Hij slaapt tussen de 13 en 15.5 uur per 24 uur!
Lief dat je het vraagt, de uitslag is goed! Er zijn geen vergroeiingen en het lijkt allemaal te wijzen naar een Hemangioom. Door de lokatie (in de nek) blijven we 3 wekelijks onder controle, maar daar ben ik blij mee!
Oh wat heb ik lang niet meegelezen. En nóg langer niet geschreven. was in januari blijven plakken volgens mij. Was ook zo wennen weer, oudste naar school en ik weer werken. Kleine M naar de opvang. Inmiddels is de oudste ook begonnen bij zwemles. (Wat vaak met veel huilen samen gaat) maar nu heb in eindelijk weer even een momentje voor mezelf dat ik dacht ik zal eens even kijken hoe het met iedereen is (wat ik nu dus ga doen) hier gaat het verder prima, M heeft wel nog steeds last van reflux. En heeft een paar weken terug samen met haar zus en papa Corona gehad. Gelukkig viel het voor alledrie mee. Ondanks dat M er toch wel even benauwd van was. wat mij nu vooral bezig houd is een zoektocht naar een nieuwe autostoel (ze is nu de maxi cosi al bijna uitgegroeid) Dus zoek nu een draaibare die ook wat langer meegaat. Hoop een goede te vinden die tot 105 cm achterwaarts kan, omdat ik haar toch zo lang mogelijk achterwaarts probeer te vervoeren, of in elk geval die 15 maanden. En in juni hebben we de eerste vakantie gepland staan, dat is toch ook weer even spannend! (Ook of alles wel in de auto gaat passen straks) hoe is het met jullie? (Ik heb nu nog niet teruggelezen dus verwacht ook nog wel wat over jullie te lezen )
@Wensje92 dat klinkt alsof je het heel druk hebt gehad hoe lang is M dan? ze mogen in de maxicosi tot de bovenkant van hun hoofd erboven uit gaat steken hè D is nu 65,5cm en die past echt nog met gemak er in.
Hier gaat alles ook goed. Maandag starten we met groenten hapjes. Hij is er echt klaar voor. Als wij aan het eten zijn dan word hij gefrustreerd dat hij niets krijgt. Steekt dan alles is zijn mond dat hij te pakken krijgt. ( Zijn tetradoek , knuffel etc) K past ook nog wel even in de Maxi-Cosi. Hij is nu ong 62 CM.
@Lotion, M is 67cm, gaat nu dus nog wel, maar wordt krap. L was met 75cm echt uit de maxi cosi gegroeid. Dat was toen in juni, M is alleen nu al langer dan L toen. Voor de vakantie in juni zal ze dus wel niet meer passen. Zodoende dat m’n zoektocht al begonnen is. Ook de kinderwagen heb ik al een extra rand uitgehaald zodat de bak zo’n 3 cm langer is… kon ze goed gebruiken. wieg was ze al uit toen ze om zich heen begon te slaan, en de wiegbekleding lostrok Ze doet het wel echt super. Maakt nachten van 11-13 uur (soms wel ff speentje terug doen) Op de opvang slaapt ze wel weinig. Maar drinken doet ze goed. Meestal 7-11-15-19 met hier en daar een half uur tot één uur verschuiving. 11 uur werd eerst steeds eerder, maar sinds ze fruit krijgt komt ze vaak later dan 11 uur m. (Fruit krijgt ze dan rond 9 uur wanneer we L op school gebracht hebben, daarna lekker slapen in bed) De reflux is helaas wel nog aanwezig. En sinds de Corona of haar prikjes ook erger geworden weer. Ik lees dat hier toch nog veel baby’s net ‘probleempjes’ zijn. Hoop dat voor jullie er ook snel regelmatig meer rust komt. Ik besef me nog maar eens hoe mazzel we hebben met ons heerlijk tevreden meisje.
Hier is het een ramp qua slapen. Ze kan zelf niet inslapen en begint meteen te krijsen wanneer ze haar bed ziet. Moet dus echt in slaap wiegen/voeden, maar dat is moeilijk met een peuter die rondloopt. Ook drinkt ze heel moeilijk beneden, zo snel afgeleid, dus ik moet al naar boven in een donkere kamer... 2 min laten huilen gaat niet, want dan krijst ze zo hard dat ze overgeeft... Ik hou rekening met wakkertijden, witte ruis, ik heb het inbakerlaken van Fedde en Kees. Ze wordt zelfs hysterisch als ik tutje geef. Leuk hoor die alerte baby's... Slapen jullie baby's goed in?
wat hier heel goed helpt is lavendel olie. 1 druppel verdunnen met een theelepel kokosolie. Onderkant van de voetjes lekker in masseren ermee. Ook hebben wij de diffusere aanstaan met lavendel en kamille. Ook wij hebben een héle alerte baby. Hij komt nog wel 3 keer op een nacht maar slaapt tenminste wel goed tussendoor nu
Hier begint ze ook te wenen als we nog maar de gang in gaan (niet altijd maar toch vaak). Maar eens ik ze neerleg, huilt ze mss nog 5min en dan is ze vertrokken. Soms blijf ik nog even om over haar hoofdje of rugje te wrijven. En dan is ze vertrokken.
Hier precies zo. Zodra ik haar in bed leg is het huilen, maar dan stop ik haar in, muziekdoosje aan en speentje erin. Dan ga ik weg, als ze na 2-3 minuten nog huilt even opnieuw muziekje aan, over haar ruggetje aaien en dan slaapt ze. Heel soms neemt het huilen toe en dan haal ik haar er weer uit. Meestal is er dan ook iets, een boertje dwars, een poepluier, toch nog honger. Maar over het algemeen echt een goede slaper, net als haar zus en broer. Ze slaapt nu ook sinds een week (bijna) het klokje rond. Om ongeveer 20/21u naar bed en dan trekt ze door tot 6/7 uur. Heerlijk!
Wij laten morgen F haar lipbandje en tongriempje laseren. Ik ben eens benieuwd wat dat gaat doen qua aanhap en lucht happen
Succes! Bij A is haar tongriem gelaserd toen ze 5 weken was. Ik zag toen niet direct effect maar na ongeveer een week lukte het om zonder tepelhoedje te drinken, daarvoor niet. En sindsdien gaat bv goed, nu nog steeds volledig aan de borst.
Hier kan ze voeden zonder tepelhoedje, maar ze klikt wel steeds bij het voeden en soms moet ik haar echt verschillende keren laten boeren tijdens het voeden omdat ze anders niet wil verder doen. En dat terwijl ze echt wel nog honger heeft. En de lucht die er dan zo niet uit gaat, blijft dan steken en dan krijgt ze weer krampjes. Ik hoop echt dat dit verbetering brengt
@Muisje2016 oh heerlijk is dat hè, als het doorslapen lukt. Wij hebben echt zo’n mazzel. Ze sliep namelijk vrij snel door. Inmiddels zit ze op nachten van 11-13 uur. Heerlijk. Half 8 naar bed, half 8 eruit is het nu ongeveer. Dit betekend wel overdag minder slapen dan gemiddeld. Lastig als je wat wilt doen, maar over het algemeen kan ze zich ook wel goed vermaken. Ik vroeg mij af, merken jullie al echte ontwikkelingen/mijlpalen? hier is het fruithapje een tijdje terug geïntroduceerd, en nu eet ze al een halve banaan, of een half potje. afgelopen week heeft ze wat ongemak gehad… wellicht al tandjes die doorkomen?? (Zou snel zijn, maar niet onmogelijk) En ze is al 2 keer omgedraaid van buik naar rug Was volgens mij wel per ongeluk, want het lukte niet gelijk nog een keer haha. Verder vond ik het ook geweldig om te merken toen ze haar handjes ging ontdekken, vol bewondering kijken naar ‘die dingen’ echt super leuk om te zien wat voor stappen ze nu beginnen te maken
D heeft van de week welgeteld 2 hapjes mango op. En dat koste heel veel moeite Ze vind dat maar niks. Ze kokhalsde en liep helemaal rood aan van een glad papje mango Avonden en nachten zijn nog steeds drama. Ze slaapt nu vaak wel van 22 tot 3 dus dat is wel heel fijn
Even ego post, al zo lang niets gepost hier. Moet zo met O. naar de huisarts. Heeft sinds 2 dagen diarree, maar flesjes gingen er goed in dus maakte me geen zorgen. Nu vandaag ook spugen erbij gekomen en koorts, en wil dus niks meer drinken. Heb zo met hem te doen.
Wat vervelend dat de nachten nog niet lekker gaan. Hier ook nog vaak een fles 's nachts. Hoe gaat het met voeding? Nog veel last van kramp?