Helse pijn rechter lies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lizzzard, 4 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzzard

Lizzzard Nieuw lid

31 jan 2016
    4
    0
    0
    Hallo dames!

(Ik weet niet of ik het in de juiste subcategorie plaats)

Al een tijd heb ik een verschrikkelijk langzaam opkomende pijn in mijn lies. Deze pijn komt op en wordt steeds heftiger. ( zo heftig dat ik me niet meer kan/wil bewegen en zelfs van die bevalling's oer geluiden ga maken ) Na een minuutje op het ''hoogtepunt'' is de pijn ineens weg.
    Het voelt een beetje alsof iemand een ''spier'' pakt, verdraait en dan langzaam uit elkaar trekt. Beter kan ik het helaas niet uitleggen.

Dit is me al meerdere malen gebeurd, maar het gebeurd helaas steeds vaker. Ik heb dit aan beide mijn verloskundige voorgelegd. Maar hebben allebei geen idee. De ene zegt bandenpijn, maar dat is het duidelijk niet. Ik heb veel last gehad van bandenpijn en dat zit echt op n ander plekje:p. Het zou alleen mogelijk kunnen zijn dat mijn baby tegen een zenuw aan trapt zodat mijn zenuw klem komt te zitten.
    Nou klinkt dit best logisch, alleen als ik weer zo'n aanval krijg is mijn kleine man daar niet aan t schoppen of draaien etc.:)

Herkend iemand dit? En weet iemand wat ik er aan kan doen.
    Ik heb alles geprobeerd van het masseren, tot het proberen ''uit te lopen'' wat gewoon niet haalbaar is ivm de pijn.

2. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Misschien een soort bekkenpijn? Dat zit bij mij ook in mijn liezen, onderin. Misschien je huisarts of fysio eens proberen?

3. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Heb ik ook een paar keer gehad, verging ook echt van de pijn en het zweet brak me uit. Zoals jij ook al zegt na de ergste piek trekt het ook weer langzaam weg. Vk heeft me naar zh gestuurd om alles te checken maar daar werd het ook op bandenpijn gegooid. Gelukkig was alles goed toen. Hoe ver ben je?

4. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Wat bij mij helpt is een warm bad ;)

5. Heidi86

Heidi86 Lid

13 okt 2015
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Als je bekken niet goed staat, voel je dit vaak in je lies. Misschien een idee om een afspraak te maken bij een bekken fysiotherapeut. Deze kan kijken of het idd vanuit een scheefstand komt en kan je daar ook oefeningen voor geven.

6. Nox

Nox Bekend lid

9 dec 2015
    519
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dat in m'n eerste zwangerschap gehad. Dat was toen bandenpijn. Ik vond dat toen moeilijk te geloven maar achteraf was het wel waar .

7. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    In eerste instantie zou ik inderdaad ook denken aan bandenpijn, maar als dat op een ander plekje zit tsja... Zo lastig! Misschien toch een bezoekje brengen aan de fysio?

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dit herken ik volledig! Bij mij kwam het op in bed. Gewoon niet te doen die pijn, kon mijn been niet bewegen want die hele spier in mijn lies zat in een stuip ofzo ooohh wat een pijn. Kon het niet goed omschrijven.

Bij mij is het weggegaan door met een kussen tussen mijn benen te gaan slapen. Blijkbaar zat er dus toch een spier of zenuw klem als ik gewoon met mijn benen normaal op elkaar op mijn zij ga liggen. Nu tegen het einde heb ik het soms ook met zitten dat ik voel dat mijn buik die lies begint te blokkeren en moet ik snel anders gaan zitten.

Ik heb wel een bekkentherapeut bezocht maar die wist ook niet goed wat ik bedoelde.

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb dat ook nog steeds
    Regelmatig zelfs
    Ik denk omdat m'n bekken een tijdje gekanteld zijn geweest
    Miss nog nie helemaal goed rechtgezet maar de osteo constateerde dat n tijdje terug en ik link t daar aan
    Is echt na m'n tweede zwangerschap en isschias / bevalling gekomen
    Zou echt n x naar de osteopaat gaan!

10. Lizzzard

Lizzzard Nieuw lid

31 jan 2016
    4
    0
    0
    Na wat research zijn er 2 dingen wat mij op is gevallen wat het zou kunnen zijn. 1.Nierstuuwing 2.Torsie van de eierstok.

Allebei zeker geen feest om te hebben. Ik ga morgen meteen even langs mijn HA aangezien mijn VK mij niet verder kan helpen dan het bandenpijn is, en ik me ook echt niet sirieus genomen voel.

Iemand met 1 van deze bovenstaande ervaring ?

Deel Deze Pagina