Het is boven bij de kinderen op de slaapkamer zoooo heet 30 graden inmiddels.. Mijn man had het idee om een ventilator te kopen voor op hun kamer.. helpt het echt om het wat koeler te maken??
Nou volgens mij voelt het wat koeler aan, maar eigenlijk blaas je gewoon warme lucht in het rond! Maar hè iets is beter als niets, dus zowel op mijn dochter haar slaapkamer als die van ons staat er eentje
Ikdenk het niet,een ventilator blaast toch geen koude lucht? Dan kan het toch niet frisser worden, of wel? Je mag het toch ook niet op je baby/kind richten?
Maar die maken toch onwijs veel herrie? en dan moet ik er twee hebben en waar laat je dat weer als het weer een normale temperatuur is..
Door bewegende llucht op je huid koel je sneller af, je moet het dan wel op je kind richten ja. En waarom zou dit niet goed zijn dan?
Hier zijn alle slaapkamers voorzien van plafondventilators. Op de kamer van ons en onze dochter is et daarmee prima uit te houden. Onze zoon slaapt op zolder en daar is het veel warmer. Hij heeft nog een extra ventilator staan. Als je die zo zet dat hij de koude lucht (bij het raam) kan opzuigen en die door de kamer kan blazen scheelt het wel wat.
Valt reuze mee en het zoemende geluidje vallen ze vaak in combi met de koele lucht sneller in slaap. Heb benee een grote staan die redelijk geluid maakt maar boven hoor ik nauwelijks. Na de zomer zet ik ze altijd in de schuur. Werkt echt perfect! Dacht zelfs net dat het koud was, tot ik 1 voet buiten zette Zou zelf nooit een ventilator op een kindje laten richten, lijkt me dat ze daar last van krijgt mbt spiertjes etc. Een andere richting op laten waaien helpt echter zo minimaal..
Ik denk dat je een ventilator niet op je baby mag richten omdat een baby nog niet goed kan reageren op temperatuurverschillen door een deken over zich heen te trekken / van zich af te schoppen. Maar met deze temperaturen lijkt me het gevaar op onderkoeling redelijk te verwaarlozen, dus lekker op je kind richten!
Ik heb een staande ventilator op de kamer van mijn dochter neergezet. Deze draait gewoon heen en weer en hij staat zo dat hij de wind over het bedje heen blaast en niet recht op haar. Tot nog toe is ze gewoon in slaap gevallen.
Hoe groot zijn die dan die je op de slaapkamers hebt.. ik heb er is een bij iemand gezien dat ding was een meter hoog ofzo en een 40cm breed en maakte super veel herrie.. dat was echt geen zoemend geluid..
Als je voor een ventilator gaat zou ik er eentje nemen die heen en weer draait en met zo'n groot mogelijk oppervlak. Dus zo'n hoge tower ventilator bijvoorbeeld. Denk dat dat nog het meeste effect heeft dan.
Ik denk dat de mijne zo'n 70/80 cm hoog is en 30/40 breed. Maar die pakt wel de hele bovenverdieping meteen. Als ik die van beneden kijk die is wel een meter hoog en denk zon 50 breed die pakt met gemak in een uurtje de hele benedenverdieping. Die boven staat maakt iets meer geluid dan m'n ventilator, je hoort hem blazen namelijk en zachtjes zoemen maar ik slaap er met gemak doorheen terwijl ik van een vlieg al wakker lig! Je hebt ze in alle soorten en maten.
Dus dan zou ik hem gewoon op de overloop kunnen zetten en dan wordt het overal koeler? Maar heeft die een afvoer naar buiten nodig of niet?