Hi ladies, Sinds anderhalve week veel last van een ingegroeide (hele korte) teennagel. Na diverse badjes en trekzalfjes vrijdag bij de HA geweest. Hij geeft aan dat hij verwacht dat hij er misschien wel uit groeit. Zo niet, dan moet ik vrijdag laten snijden. Maar nu heb ik een stukje gaasje onder het hoekje gekregen, hopend dat mijn nagel er zo uitgroeit. Wat bethadinezalf erop en pootje omhoog. Maar het steekt en klopt als een malle!! Wat kan ik nog meer doen? (Behalve er nu met mn klauwtjes vanaf blijven) Als het even kan, wil ik voorkomen dat ze mn nagel weg moeten snijden. Dank alvast voor de tips!!
Als het ontstoken is zou ik mijn voet in een soda badje doen, Maar ik weet niet of je dat al gedaan hebt?
Met een ontsmette naald in het opgezwollen gedeelte waar de ontsteking zit prikken en kijken of je zo de pus er zelf al uit kunt duwen. Daarna in een sodabadje gaan zitten met je voet.
Geen soda! Mijn vriend had hetzelfde. Ik raad je aan naar de pedicure te gaan. Kost wat om het weer goed te krijgen, maar snijden hij de HA garandeert weer opnieuw ingroeien, aldus de pedicure. Oh en weken in badedas. Ik durf niet meer de reden te geven waarom je niet moet weken in soda, maar dit werd echt afgeraden. Biotex is ook goed om in te weken.
Ik zeg ook naar de pedicure... Maar dat gaat vandaag of morgen niet lukken natuurlijk.... Ik had het twee weken geleden, er kwam ook pus uit (sorry...) meteen de pedicure gebeld en kon de volgende dag terecht. Pijnlijk, maar opgelost! Na de pedicure nog twee dagen s'morgens en s'avonds sterilon er op gedruppeld en daarna was het over. Sterkte er mee, want het doet lelijk zeer.....
Ik werk in t ziekenhuis als DA. Hier wordt de ingegroeide teennagel deels verwijderd, een randje inclusief wortel. Zo groeit het niet meer terug. Wellicht toch de moeite waard... Verder goed schoonhouden, spoelen onder de douche 2 x per dag, goed schoeisel, droge voeten, schone sokken. Niet zelf in prikken en knippen. En indd als je er vaker last can hebt een pedicure bezoeken!
Klinkt alsof je al het goede al gedaan hebt. Misschien ibuprofen nemen tegen het ontsteken en de pijn.
Heel vervelend iets! Bij mij zat er aan de zijkant van mijn nagel een scherpe punt die de ontsteking veroorzaakte. De huisarts heeft toen een reep nagel verwijdert helaas kwam deze terug en had ik weer een ontsteking. Hierna heeft de chirurg het gedaan en ook een stukje wortel verwijdert gelukkig is het nooit meer voorgekomen.
Ik heb er voor een paar jaar terug flink last van gehad. Naar een pedicure gegaan en die werkte met spalkjes. Ze heeft een spalkje horizontaal halverwege de nagel vast geplakt deze uiteinden van de spalk duwen de zijkant van de nagel wat omhoog. Doordat de nagel groeit, groeien de zijkanten niet meer in de huid. En knip je op den duur de spalk gewoon af met de nagel. Het heeft mij super pijnloos geholpen. Toevallig zit mijn zus nu met het zelfde probleem. Alleen heeft ze geen pedicure die met spalkjes werkt. Ik heb even op Internet gezocht en ik vond de spalkjes uiteindelijk bij alieexpres voor 10 stuks a 2 euro of zo. Pedicure heeft deze bij haar er op geplakt.
Dank voor alle reacties! Het eerste pus en wildvlees stadium zijn we al voorbij, dat begint nu voor de tweede keer.. Sowieso is pijnstilling geen slecht idee. Ik kan alleen vrijdag naar de dokter of pedicure, zolang mn teen er niet afvalt. (Ivm nieuw werk). Wat doet de pedicure er aan dan? De nagel is helemaal ingescheurd en halverwege de nagel in mn vlees gegaan, dus echt in het midden. Opwippen heeft dus weinig zin, want het stukje 'valt' gewoon weer terug..
Hey Sue, ik denk met de voet omhoog blijven zitten. Paracetamolletje erin, leuke serie opzetten, bakje chips op schoot, stuk chocola, lekkere kop thee en de pijn uitzitten. En niet zelf in gaan prikken of naar de pedicure gaan, joh. Laat het gewoon lekker die man of vrouw doen die er een jarenlange medische opleiding voor gevolgd heeft. Succes, ik weet hoe pijnlijk het is
Dit heb ik ook gehad indedaad, aan beise grote tenen (beide zijkanten) en dit heeft wel geholpen. De pijn viel mij reuzemee.
Oke, ik hoor regelmatig dat je dan een week slecht kan lopen.. maar dat viel bij jou dus wel mee? Normaal heb ik err weinig last van hoor. Maar nu ist even kut.
Wij raden patiënten altijd aan om een paar keer per dag een soda of biotex badje te nemen. Maar kan je pas vrijdag bij je huisarts terecht of is dat ivm je eigen werk? In het laatste geval zou je ook kunnen informeren of je huisarts misschien een avondspreekuur heeft?
Ik ben al een week bezig met soda badjes en neutral waspoeder badjes. Ivm ziek kind ben ik al te vaak afwezig geweest (in mijn proeftijd), dus tenzij mn teen er af valt, moet ik echt wachten tot mn vrije dag. Vandaag is het nog steeds zeer pijnlijk, de pijn trekt ook weer door mn voet. Toh maar weer voet omhoog en gemakkelijke schoenen aan deze week. Ik zal vandaag 3 a 4 badjes doen, misschien helpt het.
Ik ben zelf ook een week of 6 bezig geweest om maar te hopen dat de dokter niet hoefde te snijden in mijn teen... Van alles geprobeerd en de huisarts liet mij ook alles uit proberen maar elke keer zei hij dit is niet de oplossing. Ik was heel eigenwijs en hoopte op verbetering uiteindelijk al mijn moed bij elkaar geraapt omdat het niet overging en mijn nagel een stuk laten verwijderen en echt ik had het gelijk moeten laten doen ik heb er niets maar dan ook niets van gevoeld. Ook na de ingreep geen pijn gehad. Helaas kwam de nagel terug (dit proberen ze te voorkomen met een of ander middeltje wat de wortel kan doden dit gebeurde dus niet) Ik ben toen gelijk naar de huisarts gegaan en die stuurde mij door naar het ziekenhuis om het door de chirurg te laten doen. Dit viel tegen doordat de verdoving niet werkte en er een paar keer flink bijgespoten moest worden. Hierna ook geen pijn gehad echt helemaal niks en het was zo genezen. Ik zou er zelf nooit meer zo lang mee blijven lopen in elk geval.