Ik wil heel graag jullie mening en ervaring horen. is bambino loco leuk voor een (pienter) kindje van net 2 jaar? Ik denk zelf aan 5/12
Ja, bambino loco is leuk voor een pienter kindje van 2. Misschien niet als ze nét 2 zijn, maar dan zeker wel met 2,5. Wij hebben ook de bambino, en mijn zoon snapt prima wat de bedoeling is. Hij heeft er alleen niet altijd geduld voor om het 'potje' af te maken
Hangt van het kind af. Mijn zoon kreeg het met 2 jaar en die heeft het 3 maanden leuk gevonden. Ik had hem gewoon mini loco moeten geven (en dan misschien iets later met 2,5 ofzo). Voor zoonlief is het gegeven gewoon te simpel
Ja, mijn dochtertje heeft ook bambino loco gekregen toen ze 2 jaar en 1 maand was (met sinterklaas). We hadden er verschillende boekjes bij gekocht, o.a. van muis, dikkie dik en nijntje. Helaas heeft ze het maar korte tijd leuk gevonden. Achteraf denk ik dat we beter even hadden kunnen wachten en (ipv de bambino) de mini loco hadden kunnen kopen. De bambino loco was al snel te makkelijk voor haar. Maar dat is natuurlijk per kindje verschillend. Ik zou er in ieder geval niet te lang mee wachten, als ik jou was. Zeker omdat je schrijft dat je een pienter kindje hebt.
Ja maar het gaat niet alleen om de moeilijkheid graad van de boekjes (een 2 jarige kan niet lezen en kan dus bepaalde boekjes gewoon NIET) maar het gaat ook om het principe. Bambino loco richt zich vooral op vergelijken en als je dan maar 6 vlakjes hoeft te onthouden dan is een boekje één keer leuk... snappu? Zo lijkt het bijvoorbeeld dat mijn zoontje kan lezen maar hij onthoudt het gewoon. Het is dus herkennen
ja, ik vind het hartstikke leuk. Sommige boekjes en onderdelen legde ze zo weg, maar er zaten ook moeilijkere elementen in. Echt super leuk.
mja wat ik wel opvallend vond is dat AS precies wist dat een cassettebandje bij een LP hoorde dat vond ik wel erg verrassend eigenlijk
ach waarom? Er zijn genoeg andere leuke dingen en strategisch denken ontwikkelen vind ik niet zo nodig voor een 3 jarige. of was het sarcastisch bedoeld?
Mijn zoontje vond het op zich wel leuk, maar hij had er ook niet echt het geduld voor om het af te maken.
nee nee, bij ons was het 3 jaar oud genoeg voor leren schaken. dus niet sarcastisch bedoeld...gewoon van je beschrijving van waarom je zoontje B loco niet leuk vond(geen idee wat loco is trouwens-buitenlandse nederlandse hier-)dacht ik dat...
Mijn nichtje vond het super leuk toen ze 2 was, inmiddels is ze 4 en vindt ze loco nog steeds leuk. Maar die makkelijke boekjes speelt ze echt zo 'uit', haha met wat moeilijkere boekjes blijft ze geïnteresseerd, hardop nadenken enzo, erg leuk om te zien!
hahahha, goed voor mijn integratie! ik heb het zelf al gegoogled hoor, zegt me nog steeds niks, kan me niet voorstellen dat het leuk is. ik heb daar zelf nooit mee gespeeld.
hier doen we leren zeer ouderwets; kindje vraagt mama legt het uit. van leren wil ik eigenlijk geen speel maken.
@belize: mja maar juist van spelen leer je of je dat nou wel of niet bewust zo doet ik was vroeger echt compleet verslaafd aan loco. had zowel miniloco als later maxi-loco. met veel plezier vele uurtjes mee doorgebracht jammer genoeg heeft mijn moeder alles weggegeven
Ja erg leuk, hier heeft ze het vandaag gekregen We hebben het net al ff samen een aantal opdrachtjes gemaakt en ze snapt het al, dus kan makkelijk met 2, ik moet wel zeggen dat mijn meisje er ook wel het geduld voor op kan brengen want dat moet ze er wel voor hebben. En ik kan me nog goed herinneren dat ik het vroeger zelf ook erg leuk vond (mini loco dan).