Wie herkent dit, Zowel bij mijn eerste zwangerschap als nu heb ik zo'n dorst Mijn lippen zijn ook echt helemaal uitgedroogd, ik vergeet het steeds te zeggen tegen de verloskundige maar het zal ook wel onschuldig zijn. Vraag me gewoon af of dit een meer gehoorde 'klacht'' is. Groetjes, Antoinet
hey hey, ik heb ook mega veel dorst hoor. het enige wat ik er aan kan doen is me lippen insmeren en veel blijven drinken ook al betekend dat dat ik nog veel meer naar de wc moet... groetjes
Wel opletten hoor! Dorst kan ook een symptoom van diabetes zijn! ik zou toch even contact opnemen met verloskundige of huisarts...
Jawel! Zeker in het begin hier veel last van gehad Kon wel blijven hangen aan de kraan. Heb het gemeld tegen de gyn., bloedgeprikt en alles was OK. Is trouwens nu een stuk minder.
bij mijn eerste zwangerschap ben ik 23 kilo aangekomen zonder dat ik meer at. Ik heb nu een andere verloskundige en die gaf ook al aan dat ze me regelmatig gaan prikken nu omdat er wellicht sprake is geweest van diabetes. Mijn vorige verloskundige heeft mij alleen bij 8 weken geprikt. Daarna niet meer. Wist niet dat dorst ook een symptoon kon zijn van diabetes. Ik zal het er over hebben de 18e. Bedankt voor jullie antwoorden! Groetjes
Ik heb hetzelfde als Christiane, helemaal geen dorst behalve na een inspanning dan. Moet er ook aan denken dat ik wel voldoende binnen krijg. Ook niet helemaal goed, kom soms niet op 2 liter drinken op een dag. Nou ja laat dat soms maar weg eigenlijk. Idd veel dorst kan duiden op suiker. Wat raar trouwens dat je bij je vorige vlos maar 1 keer geprikt bent? Je wordt toch normaliter 3 keer in je zwangerschap geprikt waar alles uit wordt gehaald?
Was dit ook de reden om naar een andere vlos te gaan of ben je in de tussentijd gewoon verhuisd. Ik moet elke keer dat ik naar de vlos ga een potje plas meenemen, is ook niet het gebruikelijke. Hier kijkt ze dan mijn eiwit en suiker in na volgens mij. En dan die 3 keer prikken (heb ik trouwens liever ook niet hoor haat naalden whahaha)
Veel drinken en dorst hebben kan ook gewoon van de zwangerschap komen, het hoeft niet zo te zijn dat je nu diabetes hebt. Dorst kan wel een teken zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Ik zou het even met je vk overleggen, maar het hoeft niks te zijn.
Ik wordt ook geen drie keer geprikt in de zwangerschap en mijn urine wordt nooit nagekeken tenzij daar aanleiding voor is. Bij de eerste kwam ik in 4 weken 7 kilo aan en toen moest ik wel urine mee gaan nemen omdat dat een symptoom van zwangerschapsvergiftiging kon zijn, maar het gebeurd bij mijn vk niet standaard.
Mijn urine is helemaal nooit gecheckt!? En ik heb 1x 3 buisjes bloed moeten laten afnemen in het laboratorium van het ziekenhuis, waarna de uitslag is opgestuurd naar m'n verloskundige, maar ik hoop toch wel dat dat genoeg was, en dat ze daar alles mee gedaan hebben wat er mee gedaan moet worden, want ik ben echt bang brrrrrr voor naalden, dus ik schrik er wel een beetje van dat je 3x getest moet worden hoor!
Ik drink tussen de 3 en 5 liter op een dag als ik eraan toegeef. Mijn bloed en urine is uitgebreid onderzocht maar er is niets aan de hand. Lekker doorslobberen heeft mn huisarts gezegd. HIj zei dat je wel moet oppassen geen tekorten (mineralen) te krijgen, Mijn lijf scheen er helemaal op ingesteld te zijn en alles was ok. Het enige nadeel is het ontzettend veel plassen.... Dus nu zit ik vaak met dorst, om zo te voorkomen dat ik blijf lopen.
haha ja die naalden is niks maar het moet nu eenmaal reden dat ik naar een andere verloskundige ging, is een verhuizing naar een andere plaats. thnx voor je reactie!
mijn urine is ook nog nooit getest bij de vorige verloskundige. Bij deze vooralsnog ook niet, ik weet niet wat er in de planning ligt trouwens Ik ben nu 13 weken en mijn huidige verloskundige heeft nog geen bloeddruk gemeten en niet gewogen. Dit wilde ze wel doen maar is er door de overvolle wachtkamer bij 9 weken bij in geschoten Tot nu toe is ze er niet op teruggekomen. Dit zal ik zelf de 18e doen.
Hier nog zo'n dorstige. Mijn lippen zijn er ook helemaal kapot van. Getest op suiker maar alles gelukkig oke. Gewoon veel vocht nodig nu blijkbaar! Ik ga nog maar eens wat drinken...