Help! Plotsing baby poezen die niet van ons zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij zitten nu (vierde dag) op een vakantiepark, en hebben daarna nog 1 week vakantie ergens anders. Op het moment dat we hier aankwamen liep hier een zeer aanhankelijke poes. Echt een heel lief beestje. De kinderen hebben haar volop geaaid en ze kroop direct bij je op schoot. Het viel directop dat ze vrij dun was, wel verzorgd maar een enorme buik had. Mijn man zei al dat ze jongen kreeg. Ze draagt geen bandje oid.
    Gisteren konden we niet buien zitten of ze sprong op je schoot, ze kroop bijna in je in.
    Onze zoon had een doos neergezet met 2 handdoeken onder het mom van een lekker nestje voor als ze wil slapen..:p
    Net dacht ik, wat hoor ik toch voor gepiep... De doos stond voor ons slaapkamer raam..Er liggen drie kleintjes bij haar..Wat lief.. we hebben de doos even binnen gezet want het is vrij koud buiten. Wat moeten we nu doen. Mama poes wat voer geven ( even kopen) water, melk of water gemengd met melk ( ik heb zo niets anders bij de hand) moeder ligt nu op de handdoeken maar de baby's liggen tussen haar in op het karton, zo laten? Of de handdoek goed leggen. We zitten in België, tegen de Franse grens aan. Moeten we ze naar de dierenarts brengen of dierenopvang. Het lijkt me nml geen zwerfkat..
    Ik heb gisteren al zo'n Belgische site doorgekeken met vermiste poezen, maar daar staat ze niet bij..

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    #2 siriel, 27 apr 2017
    Laatst bewerkt: 27 apr 2017
    Foutje in de topic titel maar kan het niet aanpassen?? Gelukt!

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou bij de receptie van het vakantiepark vragen of zij weten van wie de poes kan zijn.

Verder kan je de kleintjes wel goed leggen als moeder poes dat toelaat.

De moeder poes heeft genoeg aan wat voer en water ;)

En als er geen eigenaar te vinden is kan je er voor kiezen om ze zelf daar te houden/verzorgen tijdens jullie vakantie (en desnoods mee te nemen naar huis) of de dierenambulance bellen en hun de moederpoes en nest laten ophalen en verzorgen.

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Moeder poes laat alles toe, vuile doek verwijderd schone er in, geeft gewoon kopjes. Gaan sowieso naar de receptie even vragen of iemand een poes kwijt is.
    Ik kan ze zo ook niet achterlaten.
    Ik heb vroeger altijd katten gehad en man ook. Maar eigenlijk willen we dat echt niet meer...maar de kinderen willen ze natuurlijk gewoon meenemen..
    Ik hoop dat ze van iemand in de buurt zijn;)

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Hahaha ik hoop het ook voor je.

Maar ben wel benieuwd wat jullie gaan doen als ze het bij de receptie ook niet weten. :):)

6. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik zou eerst informeren bij de receptie. Anders kan je ze naar de dierenarts brengen en als ze nagekeken zijn en er is niks mis mee kan je er altijd nog voor kiezen een katje mee te nemen. Maar wie weet is het wel een zwerver met een ziekte oid.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik zou ze zeker weten meenemen :) in nederland een nieuw huisje voor ze zoeken en evt mama en een kleintje houden. Maar dat moet je maar net kunnen en willen. Wel fijn dat ze bij jullie terecht kan!!

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat verbaasd me, moeder ziet er verzorgd uit, waarschijnlijk heeft ze gewoon een huis, dan neem je toch niet zomaar een poes met jongen mee alleen maar omdat ze graag bij je is.

9. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Als blijkt dat ze geen eigenaar zouden hebben dan zou ik ze wel meenemen. Maar anders terug geven. Even overleggen bij de receptie, en je nummer achterlaten. En even bij de dichtbijzijnde dieren arts laten checken en apk voor mama en de kittens. En goed mama voer kopen en gewoon water geven. Het liefst zo snel mogelijk al water geven.

10. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Haha ik ook. Zou ze allemaal meenemen en in Nederland naar het asiel brengen. In Belgie doen ze nog euthenasie bij katten als er teveel zijn. Dat is in Nederland verboden gelukkig.
    Moeten ze hun kat maar chippen. Heel normaal tegenwoordig.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Dus als een dier niet gechipt is maar wel een eigenaar heeft, geeft dat jou dan recht om het dier zomaar mee te nemen en te houden??

Rare redenatie.....

En daarbij.. hoe weet je zo zeker dat het dier niet gechipt is .... daarvoor zou je het toch eerst naar een arts moeten brengen (of via de dierenambulance).
    Onze kat was ook gechipt maar droeg geen halsbandje. Vanaf buiten kon je dus niet zien if hij een eigenaar had of niet.

12. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Als ik wist dat de kat een eigenaar had,nam ik haar natuurlijk niet mee. Maar ik vind het geen optie een poes met kittens achter te laten. En zowieso eerst naar de DA. Voor entingen en ontworming,ontvlooing etc.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Ik neem aan dat ts er alles aan zou doen om de eventuele eigenaar te vinden en als die niet gevonden kan worden, de poes en kittens niet zomaar gaat achterlaten.

14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Mijn man is nu even naar de receptie, om te overleggen hoe of wat. Als hier in de buurt iets zit om haar na te laten kijken op evt een chip oid dan doen we dat zeker. Als het beestje bij iemand hoort moet ze natuurlijk zsm terug. Mama poes heeft al goed gedronken en gegeten, de terras deur staat op een kiertje en ze is net even buiten wezen plassen. En kwam daarna direct weer binnen. Ze ligt nu lekker met haar jongen te slapen.
    Is het echt zo dat ze in België euthanasie toepassen als het te vol zit? Want dan laat ik idd liever een briefje met mij. Gegevens achter en neem ik ze mee naar Nederland. En breng ik ze daar desnoods naar het assiel. Eventueel mama en 1 katje houden zou bespreekbaar zijn , maar 5...? Ik moet er zowieso goed over nadenken want heb altijd gezegd ik begin er niet meer aan..

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Succes met alles en hopelijk is mama poes gechipt en zijn de eigenaren blij dat ze gevonden is :)

(Maar ik denk dat ze door andere vakantiegangers daar is achtergelaten omdat ze zwanger is, dat hoor je zo vaak helaas :()

16. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ben bang dat de poes gewoon daar is achter gelaten.
    De keren dat wij op een park zaten liepen daar ook katten rond die gewoon waren achter gelaten.
    Succes met mams en kleintjes.

Zou ze, als er geen eigenaar is, meenemen en in Nederland een asiel of stichting zoeken waar ze heen kunnen.
    De stichting waar ik bijvoorbeeld voor opvang die vangt moeders en kittens op in pleegadressen, dus de kleintjes groeien in een huiselijke omgeving op. Zou dan zoiets zoeken ;)

17. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik zeg niet dat euthanasie in een asiel niet gebeurt, maar zeker een kitten wordt meestal erg snel herplaatst. Bovendien, zelfs voor de moederpoes, zal er zeker eerst gezocht worden naar een goed baasje. Ik denk dat een asiel in BE of in NL dus gelijkaardig is.
    In jouw plaats zou ik ook gewoon via de dierenarts proberen de eigenaar van de poes terug te vinden. Als ze niet gechipt is, een zoekertje in het NL en FR plaatsen of laten plaatsen om de eigenaar terug te vinden; doordat we in BE meerdere talen hebben, is ook dit versnipperd en zal een NL-sprekende eigenaar niet zo makkelijk zijn poes vinden op een FR website en omgekeerd.

18. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Je kan niet de moeder en 1 jong deze weken houden en de rest niet. Ze zullen eerst een aantal weken samen moeten zijn. Anders hebben die andere katjes meer kans op gedragsproblemen en dus ook meer kans dat er slechter voor hun gezorgd wordt.

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nee ik bedoel ook niet dat ik ze nu uit elkaar zou halen. Maar als er geen andere oplossing is, geen baasje oid of als ze nergens geplaatst kunnen worden dan nemen we ze mee. En uiteindelijk misschien mama en 1 houden oid.

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Lastig. Ik zou sowieso laten nakijken of ze een eigenaar heeft.
    Zo niet dan zou je haar of kunnen meenemen of naar een asiel kunnen brengen. Achterlaten zou ik niet doen. Dan is ze binnen no-time weer zwanger. Dat is sneu voor zowel poes als kittens.

Ik zou er persoonlijk vooral op zien dat ze zo spoedig mogelijk gesteriliseerd wordt.
    Succes. En spannend hoor! Is ze al klaar met werpen denk je? :)

Deel Deze Pagina