Help op hoge hakken lopen hoe?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    normaal lopen, niet te grote passen nemen, hak voet, net zoals op een normale schoen.

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

heb ze heel lang niet kunnen dragen wegens mijn overgewicht
    en nu draag ik ze bijna elke dag en moet zeggen het gaat me steeds beter af
    wat een onwijs gave schoenen zijn het zeg hihi:D

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oefenen en opbouwen. Ik heb schoenen gekocht van 12cm waar ik echt niet op kon lopen. Ben toen op gaan bouwen. Loop nu prima op 8 cm. Binnenkort mijn naaldhakken maar weer eens proberen.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en koop ze goed op maat dus niet te groot zoals eerder gezegd. op te grote schoenen ga ik zeker wiebelen. Als ze juist een beetje strak zitten ben ik veel stabieler.

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen :D Sorry, leren lopen op hakken neemt gewoon tijd.

Wat Booey al zei, gewoon lopen. Wees niet bang om te vallen, normale passen en hou je heupen los (zoals je ook bij normale schoenen zou doen).

En sommige schoenen zijn nou eenmaal niet gemaakt om hele dagen mee te shoppen, tenzij je de pijn goed kan verbijten. Bij mij gaat mijn voet aan de onderkant (de brug?) pijn doen als ik te lang op te hoge hakken loop. Geen pretje, maar goed... ik heb het er wel voor over. Dat soort pijn gaat volgens mij niet weg, misschien dat een speciaal zooltje zou kunnen helpen. Maar als je nog onhandig loopt op je hoge hakken zal je waarschijnlijk wel sneller last krijgen dan wanneer je het al goed kan.

Oh ja, je kan het beste wel wisselen tussen hoge en lage hakken. Thuis gaan zelfs de lekkerste pumps gewoon uit en loop ik standaard op blote voeten. Volgens mij gezonder voor de voeten :D

Kortom, als je de kerst wil stralen in je hakken, dan zou ik ze gewoon vanaf nu gaan dragen. Iedere dag een beetje oefenen :D En trek ze maar niet aan als je met Oud en Nieuw een avond gaat feesten, want alcohol en hoge hakken gaan niet altijd lekker samen (dat ze dát nou niet als waarschuwing op een fles alcohol zetten is mij een raadsel :D)

6. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte

Vind ik leuk hihi

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Oeh!! I love pumps!! Heb er dus wel zeker 20 paar in d kast staan ;)

Zoals andere al zeiden oefenen!! Als je er nooit op loopt zou ik lager beginnen ofnmet breedere hak. Gewoon op lopen als normaal. Succes!!

Ik ga even op de bestel knop duwen ;)

8. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Haha hier ben ik het mee eens :p ik loop zelf ook al op hakken sinds mijn 16e, eigenlijk bijna niets ander dan hakken elke dag :p

9. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik kan wel op hoge hakken lopen en met uitgaan doe ik dit altijd maar ik hou het veel beter vol op bv enkellaarsjes met hoge hak of gewone laarzen met hak dan op pumps.

Vanwege minder grip ofzo in een pump krijg ik gewoon sneller last van mijn voeten.

Afgelopen zaterdag naar Now&Wow geweest tot 6 uur in de ochtend en heb de hele naht op mijn enkellaarsjes gedanst met flinke hak maar nergens last van maar als ik mijn pumps aan had gedaan weet ik zeker dat ik het niet had volgehouden.

10. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zeg altijd ik kan van nature op hoge hakken lopen ik heb er geen moeite mee. Neem mijn moeder die kan het gewoon echt niet en buiten dat het ziet er ook niet uit omdat ze zo onstabiel is hahaha!

Op mijn beurt aan doen en oefenen oefenen oefenen !

11. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wat een gave pump trouwens!!!

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Compleet offtopic... maaruh... is de Now&Wow weer open??

Jeetje.... ik mis echt vanalles nu ik in "de provincie" woon.... Leuk om te weten, was vroeger echt mijn favoriete club :D

13. Bri

Bri Niet meer actief

Oefenen, oefenen, oefenen.

En dat rustig aan opbouwen. Zorg dat je rechtop staat en je benen een beetje bij elkaar houdt (niet zo'n cowboy/houthakkersloopje waar je zo veel nederlandse vrouwen mee ziet... geen gezicht als je een jurk en hoge hakken aan hebt). Wat kleinere stappen dan waar je normaal mee loopt.

De schoenen die je hebt uitgekozen hebben een plateauzool, waardoor ze wat makkelijker lopen dan schoenen met zulke hoge hakken en een platte zool. Maar dan nog kun je je enkels vreselijk verzwikken (ervaring mee... auw!). Goed opletten waar je je voeten neerzet dus.

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wow die zijn wel erg gaaf zeg, maar ook wel erg hoog..

Je kan beter beginnen met oefenen met een lagere hak, en als je daar goed op kan lopen een wat hogere, enz..

In ieder geval inderdaad thuis elke keer een paar uurtjes aan doen..

Ligt ook wel aan de schoen moet ik zeggen, ik kan prima op hoge hakken lopen, maar heb ook een paar die zijn zo wiebelig, krijg het niet voor elkaar.. :p

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als je er niet op kunt lopen, NIET doen. Er zijn genoeg elegante schoenen zonder hak of met een klein hakje waar je wel goed op kan lopen. Niets is zo erg als een vrouw in een elegante jurk en met op zich mooie schoenen aan vooruit zien strompelen...

Pumps moet ik ook niet meer aandoen, maar laarzen met een goede stevige hak (dus niet die afschuwelijke queeniehakjes of naaldhakken ofzo) daar loop ik zo een hele middag op. Die zijn dan ongeveer 7 cm. Maar open schoenen of pumps, dat gaat gewoon niet meer. Er zijn genoeg andere mooie schoenen die wel comfortabel zitten.

16. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou eens in de paar maanden is er Now&Wow festival in de Maassilo in Rotterdam en dat was afgelopen zaterdag dus!

Ja met hetzelfde vage publiek, aparte dresscode als toen. (Al heb ik die niet echt meegemaakt hoor)

Maar was weer een heerlijk feestje.

17. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Leuke pumps, vriendin van mij heeft ze ook!

En hoe je erop moet lopen, zou haast zeggen: gewoon lopen :-D

Maar als ik in de stad kijk hoe mensen op hun pumps lopen heb ik wel eens zoiets van: doe het dan niet! Of koop lagere pumps.

Zorg iig dat je recht loopt, niet te grote (boeren) passen maakt.

Ik kan het eigenlijk niet zo goed uitleggen. Ik loop zelf inmiddels ruim 10 jaar op pumps, heb nergens meer moeite mee hihi, Geef me platte schoenen en ik ga op mijn gezicht:D

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Iedereen bedankt voor de tips! Ik krijg ze vanavond binnen en kan ze tot 14 dagen retour sturen geloof ik (wehkamp) als het dus niks is stuur ik ze gewoon weer terug :) ik ga oefenen oefenen oefenen hihi

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

Uggs onder een jurk?? (ik neem aan dat het een nette jurk voor de kerst is?)sorry maar dat is net zo erg als een paar basketbalsneakers onder een galajurk :)

Niet heel slim om zulke hoge palen te bestellen als je al heel moeilijk op hakken kunt lopen of het gewoon niet gewend bent.
    Enige tip die ik kan geven; houdt je evenwicht in het midden van je lichaam en buig een beetje door je knieen. en rol je hele voetzool af. Het is heel lastig, ik weet het, (heb het ook zo moeten leren voor het stijldansen) maar oefenng baart kunst! succes!

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Haha ik vindt uggs altijd wel leuk staan! Maar dat is mijn mening.
    Ik kan wel redelijk op hakken lopen ben het alleen niet gewend, heb ook nooit echt doorgezet om het te leren.

Deel Deze Pagina