Help op hoge hakken lopen hoe?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jullie kennen het vast, 20 paar hakken in de kast maar nog nooit aangehad.
    Nu heb ik weer bij wehkamp hakken gekocht deze:
    Sacha pumps? Bestel nu bij wehkamp.nl
    Ik krijg ze morgen binnen mogen ze nou echt beroerd zitten stuur ik ze terug. Hoe doen jullie dat op hoge hakken lopen? Ik loop altijd heel stijf en krijg last van me voeten.
    Wie heeft de tip?!

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ze zijn heel leuk, maar dat is voor mij echt te hoog :p

toen ik zwanger was heb ik niet meer op hakken gelopen, en nu is dochter 9 maanden en ik heb denk ik 10x pumps aangehad,
    kan er gewoon niet meer op lopen terwijl ik voor de zwangerschap altijd pumps aan had,zelf met ramen lappen op een trapje.
    gek eigenlijk
    maar als ik ze nu draag, gewoon doorlopen en savonds pijnlijke voeten hebben :p

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb door mijn zwangerschap bijna een jaar geen hakken meer aangehad, maar wat ik nu doe is ze overdag thuis aantrekken af en toe een paar uurtjes, zodat ik er weer aan kan wennen. en moet zeggen, het went snel.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb deze dan ook alleen gekocht voor kerst moet ik toegeven haha

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Wat een geld verspilling :) je hebt er 20 in de kast staan maar je kan er niet op lopen:( Gewoon lekker platte schoenen kopen???

En anders gewoon aan doen en gaan lopen...
    Lopen lopen lopen... Lukt het dan nog niet moet je de hoop gewoon opgeven en accepteren dat je er niet op kunt lopen...

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb er geen 20 in de kast staan dat was fictief bedoeld. Zijn er 5 denk ik.
    Tuurlijk is het geldverspilling haha.
    Platte schoenen onder een jurk vind ik niet mooi en uggs vindt ik te duur.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik kan goed op hakken lopen, geen probleem, al loop ik het liefst op platte schoenen. Wat ik wel vaak vindt is dat sommigen er echt lomp op lopen, of heel wiebelig, dan denk ik: Als je niet op hakken kunt lopen, neem dan een lagere of ga gewoon niet op hakken.

8. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Heb de moet van hoge hakken al lang gelden opgegeven ik draag lekker me uggs

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hoe doe je dat goed op hakken lopen? ik ben vast diegene waar je van denkt ga op platte schoenen lopen haha maar vindt het zo sexy haha

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik kan ook prima op hakken lopen maar heel eerlijk.. het ziet er prima uit maar zo voelt het niet. Het doet op een gegeven moment gewoon echt pijn. Voor ik zwanger werd (2007...) ging het allemaal een stuk makkelijker..

En... de ene schoen is een groter martelwerktuig dan de andere. Zo heb ik laarsjes met een flinke hak... no problem.. daar ren ik mijn kinderen mee achteraan. Maar ik heb ook een paar pumps.. MEN... wat doet dat snel zeer... moet niet hoeven lopen op de dag dat ik ze aan heb (kerst dus)

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

#11 mamabri, 17 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2012
    Ja hoe doe je dat? Geen idee. Misschien scheelt het dat ik vanaf mijn 12e tot mijn 35e aan stijldansen heb gedaan (op hakken ;)) Ik draag dus al van heel jongs af aan hakken (niet naar school toen natuurlijk). En van peuter af aan aan klassiek ballet gedaan, dus sta je vaak op de bal van je voet (op je tenen dus, maar niet op de punt van je tenen) En moet je balans kunnen houden, misschien heeft dat er wel voor gezorgd dat het er hier niet lomp aan toe gaat hihi :D Maar zoals gezegd loop ik wel het liefst op plat.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wow die zijn gaaf!

Als ik nieuwe pumps heb draag ik ze eerst een paar dagen in huis, voordat ik ze bijv. aan doe naar een feestje.

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Tja, geen idee, maar dat zijn ook geen normale hakken. Volgens mij krijgt iedereen daar pijn van in haar voeten... (en in je ogen :D)
    Probeer het eens met pumps van max 7cm en een bredere hak, of sleehakken.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik loop gewoon niet op zulke hoge hakken :p
    Heb ze wel en een tripje naar de keuken lukt wel haha
    Voor de rest vind ik dat je dat soort schoenen alleen aan moet doen en gewoon lekker mooi gaan zitten wezen :D als e er geen kilometers op kan lopen

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    gaaf.Het ligt volgens mij echt aan de soort schoenen. Heb pumps waarin in na een half uur al hele zere voeten heb en veterpumps waar ik rustig een dag op kan lopen. De hak is precies even hoog maar op de een of andere manier krijg met dat ene paar altijd hele zere tenen.
    Af en toe even inlopen thuis is het handigst en verder gewoon wennen. Hoe meer je op hakken loopt, hoe makkelijker het gaat..

16. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Super leuke pumps. Zonder de plateau zou ik er op kunnen lopen, dit is echt te hoog voor mij helaas.
    Dit zijn echt zitschoenen, dus niet aandoen als je teveel moet lopen.

17. topper12

topper12 Niet meer actief

Uhhh... Niet! Gewoon z.s.m gaan zitten en blijven zitten :D:D:D

18. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Hier een trouwe hakken drager in alle soorten en maten. Tip 1 koop niet van die goedkope die zitten eigenlijk standaard niet lekker en dan heb je zeker pijn in je voeten na een uur.
    Tip 2 koop een paar "zit" schoenen ( die echt geweldig eruit zien maar minder zitten) voor het feestje waar je toch de hele avond zit ;) tip 3 koop een maatje groter en leg er een heerlijk gel zooltje in. Scheelt de helft ;) oh ja en lopen lopen en nog eens lopen je leert het vanzelf :)

19. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.841
    4.103
    113
    Ik draag nooit hakken. Laatste keer was op mijn trouwdag 4 jaar geleden.

Maar sommige mensen lopen er beter op dan anderen en dat ligt niet alleen aan doorzetten of zo....Het ligt nl ook aan de bouw van je rug.
    Vaak zie je dat mensen die graag rechtop op het puntje van de stoel zitten graag hakken dragen en mensen die bijv met de handen lang niet bij de grond kunnen het liefst op platte schoenen lopen (zoals ik dus...)

Op hakken lopen terwijl je het niet kan vind ik er echt zielig uitzien. Draag ze dan alleen als je kan blijven zitten of stilstaan ....

20. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Je knieeen los laten.... haha dat klinkt stom. Maar wat ik zelf merkte is dat ik vaak houterig ging lopen op hakken, om stabiel te staan zeg maar, en dus mijn knieeen ook stijf hield. Die moet je een beetje laten gaan. En wat al eerder werd beschreven, je moet niet op je hele voet willen lopen. Maar juist meer op de bal van je voet. Dus je kuiten trainen ;)

Deel Deze Pagina