Help! Ontkalken kraan bad/douche mislukt

Discussie in 'De lounge' gestart door Chipske, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hallo meiden, graag jullie ervaringen en tips....
    Ik ben zo slim geweest ;) om het advies op te volgen dat ik op internet vond tegen kalkaanslag op kranen, namelijk: WC-eend blauw (ontkalken) erop spuiten en laten intrekken en dan afspoelen met water.
    Dat is dus niet helemaal goed gegaan en nu heb ik enorme spijt van mijn drastische schoonmaak-actie :(
    Want nu zie je een soort van bruinige aanslag die ik niet weg kan vegen. Kortom: de kalkaanslag was nog beter ;)

Heeft er iemand hetzelfde meegemaakt en DE tip gevonden om dit te verhelpen? Of iemand die professioneel met dit bijltje hakt en de oplossing voor me heeft?
    Alvast hartelijk bedankt!

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Gewoon antical al eens geprobeerd? En tegen de vlekken zou chloor kunnen helpen. Ik heb het ook wel eens gehad.

3. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    hai

je kunt de kranen eraf halen,leg ze maar in warm water met veel azijn,je zult zien dat het verdwijnd.

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik gebruik cilit bang, werkt geweldig!
    Even sprayen, in laten werken en wegvegen.
    Het is echt zoals ze op de reclame zeggen (oke, bij erg hardnekkige aanslag/vuil wel even boenen)

5. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Ik ontkalk altijd alles met azijn.. ik haal alleen niet heel de kraan eraf maar gooi er gewoon wat overheen en laat het even intrekken.. dan even doekje eroverheen en afspoelen die handel!
    Ik hoop dat daarmee ook die vlekken weggaan bij jou!

6. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

jij kan zo solliciteren voor een baantje bij cilit bang ;) ''vieze sokken, vieze vloerenn'' haha

*of was die niet van cilit bang?:(*

7. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    En?! Heb je het al schoon gekregen?!

Ik heb ook ooit zoiets gehad met die wc eend, euhh.....zo'n zwarte fles, weet de naam even niet meer. Zat ook blauw spul in en die liet vlekken achter in de wc die je ook bijna niet meer weg kreeg. Heb het meteen weggegooid die rotzooi!

8. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Ik doe 't altijd met glansspoelmiddel wat je voor de vaatwasser gebruikt, werkt prima!

9. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

harpic max?? dat is idd troep!! kreeg het nog moeilijk mijn wc uit.. fles ook maar weggegooid!!

10. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Jaaa, dat was het inderdaad. Harpic Max, grootste rotzooi!

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Haha lijkt idd wel een reclamespotje zoals ik het vertelde he :p
    Ik geloof nooit zo in die reclame spotjes, maar had zo'n fles gekregen en het werkte gewoon echt zoals op de reclame.
    Was helemaal verbaasd.

Is het inmiddels al schoon?

12. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Dank jullie wel, allemaal, voor al jullie tips/adviezen.
    Helaas is het nog niet schoon, sterker nog......ik heb zojuist manlief verteld wat ik gedaan heb en die zei dat het niet meer te herstellen is. De wc-eend heeft een chemische reactie gevormd en de kranen aangetast/uitgebeten :(
    Er staat blijkbaar zelfs op de fles geschreven dat het niet gebruikt mag worden op metalen en verchroomde materialen.
    OEPS!
    Tja, daar had ik natuurlijk niet naar gekeken he?! Ik dacht DE tip gevonden te hebben op internet. Stom stom stom. Maar de schade is dus niet meer te herstellen. Onze dure thermostaatkraan en douchestang naar de haaien :(
    En dan te bedenken dat er gewoon enkele kalkspatjes opzaten die er makkelijk af te halen waren met...inderdaad...azijn (zoals ik dat in ons vorige huis ook altijd deed).
    Balen natuurlijk, maar ja. Niets aan te doen.
    Laat eenieder die dit leest in ieder geval gewaarschuwd zijn dit NOOIT te doen en gewoon de beproefde methodes toe te passen voor glimmende kranen.

13. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Overigens.....houd ik me natuurlijk nog steeds aanbevolen voor tips/adviezen van mensen die ditzelfde hebben meegemaakt en de schade toch hebben kunnen herstellen/beperken en/of van professionals uit de kranen- en schoonmaakwereld :D

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik gebruik harpic max met opperst genot voor al mijn tegels. Maar met handschoenen aan, want door het zoutzuur wat erin zit, prikt elke spetter op mijn armen. Zo agressief is dat spul.
    I love it!

Een druppel op de kraan laten intrekken geeft inderdaad bruine vlekken. Dat trekt er helemaal in, en tast het chroom aan! Niks meer aan te doen!

(Had ik in mijn vorige huis ook. Oplossing = verhuizen.)

Deel Deze Pagina