Oh wat baal ik! Volle wastrommel witte was (waaronder 2 hele fijne broeken....) is knalroze geworden.....Ontzettend dom van mij; ik had een rode papieren servet in mijn broekzak laten zitten. Tja....eigen schuld dikke bult! Maar krijg ik deze was op de een of andere manier nog stralend wit? Ik heb alles nog een keer gewassen met robijn wasmiddel, speciaal voor de witte was, maar dit had geen enkel resultaat. Iemand nog een idee, of is bleken of verven nog mijn enige oplossing? Heeft iemand ervaring met het verven van kleding? Blijft dat, zelfs na 20 keer wassen, mooi? Ik denk dat ik dan voor een donkere kleur ga, ben bang dat als ik de broeken weer wit ga verven, het roze er weer doorheen komt.
Ja dat bestaat, mar je kan ook altijd proberen gewoon in een emmer met Bleek en water zetten... Witter dan wit wordt het niet...
Wassen met soda? Beetje bleek erbij doen? Ik zag pas bij de action iets om je was weer witter te krijgen.. Vanish! Zou eerst dat soort dingen proberen voordatnje drastisch donker gaat verven..
Balen! Ik weet hoe je je voelt, want ik heb eergisteren ook een volle trommel met witte was roze gemaakt. Doordat ik een rood shirtje was vergeten wat heeft afgegeven. Ik had de tip om dylon sos ontkleurder te gebruiken. Die ga ik vandaag dan ook meteen halen en hopen dat het lukt. ps; Ook kreeg ik de tip om anders hg ontkleurder voor witte was te gebruiken.
Ja ik zag dat dit bij de gebruiksaanwijzing van dat hg ontkleurder voor witte was spul stond geschreven. Ik heb voor de zekerheid alles nat gehouden in een sopje.
Mij is het gelukt met Vanish oxi action en dan inderdaad met wasmiddel voor witte was. Maar het was toen niet knalroze, meer een beetje vlekkerig roze dus of dat voldoende zou zijn.. Balen zeg!
advies van mijn oma als het nog niet droog is of in de droger is geweest moet het nog lukken, anders helaas niet meer... ik heb zo ooit de voetbal broekjes van het team van mijn man mooi roze gemaakt haha een nacht in een emmer met een beetje bleek gedaan en doen uitgewassen een goedje van ons oma, dus niet te zeggen was helaas.. en het was er zo goed als uit! het is niemand opgevallen haha
Wassen met waterstofperoxide. Doe ik regelmatig met mijn witte was. Gewoon een paar dopjes er bij gooien. En nee, het is niet slecht voor de kleding.
Ik ga zo eerst proberen te bleken, en als dat niet werkt: ontkleurder dus! Ben benieuwd...de was is echt knalroze; zal een behoorlijk agressief goedje moeten zijn vrees ik, om dat eruit te krijgen.... Mijn was is alleen al wel droog. Iemand schreef dat de was nog nat moet zijn...
ik heb niets te verliezen, dus ik ga nu een sopje met bleek maken! Was is wel droog, dus hoop dat het werkt! Wordt vervolgd... edit: zie net dat ik nog maar drie druppels bleek in huis heb. Als zoonlief straks wakker wordt (ligt ziekjes op de bank te slapen), ga ik wat spulletjes halen! wordt nog steeds vervolgd!
Ik was mijn witte was altijd met 2 tabletjes steradent. Werkt als een malle. Maar ik weet niet of het effect heeft als je was echt roze verkleurd is.
Topicstarter.... Hoe is het afgelopen met jouw was? Overal naar hg of dylon verkleurder gezocht in de winkels hier. Maar het was of op of ze hadden het niet. Dus toch maar bleekmiddel gekocht en de kleren iets van 6uur in water met veel bleekmiddel gelegd. Daarna opc60graden gewassen met omi klein en krachtig voor de witte was en alles was weer wit... Ik dus weer blij hihi! Bij mij was de was niet knalrose geworden maar alles had een lichtrose gloedje erover.
Alles in een emmer met oxi van de action een past dagen zetten en dan wassen met wasmiddel en nog een schep van die oxi. Hier werkt het goed en ook roze was weer wit mee gekregen