Hoioi, Hier het "eihoofd" dat drie jaar geleden doodleuk bedacht om schelpen met kit op te plakken op de toiletmuur (ja muur, geen tegels). Op zich niet erg, ziet er leuk uit, maar.... Als het goed is mag ik over enkele weken verhuizen en ik neem aan dat ik de schelpen er voor mijn vertrek vanaf moet halen. Vanmiddag deed ik mijn 1e poging en het resultaat is dus ik een stukje muuroppervlak meenam. Om dit nu niet bij elke schelp (en stuk glas) te krijgen sta ik open voor tips. Hoe krijg ik de kit tussen de schelpen en de muur zacht, dat ik het eraf kan halen. De muren zijn dus te bros om ze er gewoon vanaf te trekken.... Heeft zoiets als verwarmen nut? Dat de schelpen kapot gaan boeit me niet.
Het is een geweldig idee tot je gaat verhuizen en je ze er af moet halen. Helaas staat op die site nog niet veel nieuws... Het mesje kan, het chemische middel ga ik niet tijdens mijn zwangerschap gebruiken... en zal waarschijnlijk toch door de muur opgezogen worden..
Mijn vriend zegt net dat je dit met een mesje moet verwijderen. Die doet het regelmatig Edit ; hij zegt net dat als het siliconekit is het bijna niet te verwijderen is zonder dat je muur meeneemt of je moet heeel voorzichtig achter de schelp langs snijden en dan de rest wegschuren. De kit hecht nogal goed namelijk.
Haha die ervaring heb ik nu al dat de muur meekomt... Ik zal sowieso nog eens overleggen voordat ik mijn huis uit ga of ik het echt zelf moet doen... Ik ben bang dat ik die hele muur kapot maak....
Plamuurmes is denk ik de enige optie. En mocht je nog een keer zoiets willen doen: plaat mdf aan de muur maken (met een paar schroeven) en daar dingen op lijmen. Hoef je alleen een paar schroeven er uit te draaien en paar gaatjes plamuren.
HG heeft een fijn middeltje om kit te verwijderen. Het werkt redelijk goed! Uiteraard niet fantastisch.
je hebt van die hele hele dunne mesjes waar je verf van je ramen af kan halen.. misschien dat dat werkt?