Help! Ik moet een babyshower organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Betty Barclay, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Barclay

    Betty Barclay Fanatiek lid

    29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ben gevraagd om een babyshower te organiseren voor mijn beste vriendin (niet door haar uiteraard, anders is het geen verrassing meer).
    Maar samen zijn we menig babyshower afgeweest de afgelopen jaren en we haten, lees haaaaaten de standaard babyshower-spelletjes zoals rompertjes beschilderen, uit een babyfles drinken en dingen met luiertaarten enzo.
    Eigenlijk wil ik dus ongeveer het tegenovergestelde organiseren van zo'n standaard feestje.

    Heeft iemand leuke tips? Om dingen te doen of cadeautjes te verzamelen zonder dat het kitscherig of cliché wordt?

    Alvast bedankt!!
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Tja lastig...

    Een babyshower is een babyshower.

    Daar horen die irritante spelletjes bij. Ik ben echt super blij dat ik er maar 1 heb gehad en mijn vriendinnen hier niet aan deden.

    Het enige wat ik zo kan bedenken is om leuke hapjes samen te gaan maken met een roze of blauw thema. Cakejes et cetera...
    Cadeautjes geven aan de hand van lieve gedichtjes.
     
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.999
    3.662
    113
    Een leuk idee;

    Een lijst maken met iedereen die uitgenodigd is en dat iedereen een datum kan invullen wanneer zij denken dat de baby geboren word. Degene die gewonnen heeft krijgt op kraamvisite zijn of haar cadeautje. (wel van te voren al een cadeautje kopen)

    Weet je of je vriendin al een naam heeft?
    Anders iedereen een blad geven met het abc.
    Aiden
    Bram
    Caleb
    Daan enz enz kunnen ze bij elke letter een naam invullen.
     
  4. Oliviafaye

    Oliviafaye Fanatiek lid

    13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    De babyshower van mijn vriendin was super gezellig en helemaal niet cliché.
    We hadden een hightea met blauwe gevulde cakjes en chocolaatjes maar ook gewoon lekkere broodjes.
    Tussendoor de kadootjes en als enige spelletjes het raden van de naam, de uitgerekende datum en jeugdfoto's raden van de aanwezige.
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    8.167
    4.477
    113
    Gewoon een gezellig meiden middagje organiseren, Alcohol vrije cocktails maken in roze/blauw, allerlei hapjes maken des noods met wat voedselkleurstof (toko) dingen gekke kleurtjes geven, bijv. Cake mix echt blauw kleuren of witte chocolade.
    Verder is het vaak toch wel leuk om iets met het hele zwangerschapsthema te doen, anders is het geen baby shower, maar dat is mijn mening.
    jullie zouden ook ipv rompers verven een paar laatste klusjes voor de moeder in spe kunnen doen, bijv. Lekker haar huis even schoonmaken, ramen zemen, andere dingen die gewoon lastig zijn in de laatste weken voor de bevalling!
     
  6. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    3.002
    2.371
    113

    Exact mijn babyshower, alleen was alles roze ;)
     
  7. Betty Barclay

    Betty Barclay Fanatiek lid

    29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bedankt dames! Ik neig idd misschien wel naar een high tea met blauwe of roze accenten (ze weet nu nog niet wat het wordt)

    Zag laatst in een serie trouwens echt het meest ranzige spel ooit: luier likken. Hadden ze candybars uitgesmeerd in babyluiers en dan moest je dus de "poep" uit de luier likken en als je raadde welke reep het was (mars, snicker, etc) dan kreeg je een punt :D
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ha ha...dat is wel grappig inderdaad...
     
  9. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik heb een babyshower gehad en ben ook niet van die stomme spelletjes. Ik had een sweet table (even Googlen) met alles in het roze! Roze cocktails (met en zonder alcohol) en we hebben gewoon een gezellige middag gekletst.
    Enige 'spelletje' wat we gedaan hebben was raad de geboortedatum. Is een lijstje van gemaakt en degene die het goed geraden / het dichtst in de buurt zat kreeg op kraamvisite een cadeautje (verwen arrangement voor 2 bij de schoonheidsspecialiste)
     
  10. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Geen spelletjes...

    Wij hebben voor een vriendin gewoon een volwassen vriendinnenavond georganiseerd. Wel versierd, kadotjes en taart maar verder ook (alcoholvrije) coctails, muziek, lekker kletsen enz
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wij hebben bij een vriendin ook een high tea gedaan. Daarna beschuitbordjes beschilderd. En vooral gekletst :)
     
  12. Bloeem

    Bloeem Actief lid

    28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder en zusje hadden bij mijn babyshower gelukkig ook geen spelletjes. Was gezellig kletsen en lekker al het roze eten en drinken opmaken. Wat ik wel heel erg leuk vond, was raad de naam. Zo leuk om de lezen welke naam je baby krijgt volgens vriendinnen!
     
  13. engeltje23

    engeltje23 VIP lid

    14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Misschien meer een verwen/beauty avondje organiseren? Blauwe/roze maskertjes op doen, nagels lakken, hand/voetenbadjes, hand/voetmassages, lekkere hapjes erbij in het thema, enz.... Zoiets zou hier in ieder geval erg welkom zijn hoor ;)
     
  14. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Wij hebben ook een high tea gedaan met een vriendin.
    En we moesten zelf onze babyfoto mee nemen en ze moest raden wie wie was. En zo moest ze de cadeautjes verdienen.
    Aan het einde kreeg je een kaartje waar je een soort van wens of spreuk voor de baby mocht opschrijven. En daar hebben we een boekje van gemaakt.
     
  15. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Shit Betty ik zie nu pas dat alles klaar us bij jullie? Heb je afgelopen jaren aantal keer "gesproken" en heb je in de gaten gehouden maar ben wat minder online hier laatste tijd... (Zit in een fb groepje voor iui/ivf traject en helpt me iets meer nu) maar jeetje hoe gaat het nu met je? Hoe sluit je dit af? Wat is nu jullie weg? Succes mrt de babyshower en ook verdomde stoer dat je dit gewoon kunt!!
     
  16. Betty Barclay

    Betty Barclay Fanatiek lid

    29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat ontzettend lief van je! Dank je!
    Ja, moest wel even slikken toen me dit gevraagd werd, maar het is voor mijn beste vriendin, dus dan moet ik maar even doorbijten. Ik kan niet de rest van mijn leven baby's en zwangere buiken ontlopen.
    Ze zijn er nou eenmaal :)
    Wij hebben er verder best wel vrede mee. We hebben ALLES gedaan wat we konden en kunnen onszelf recht in de spiegel aankijken. We gaan nu maar samen een yuppenleven leiden en nog meer reizen maken dan we al deden. Wordt ook vast leuk :)
     
  17. momy2b

    momy2b Actief lid

    4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    echt respect zeg..is adoptie niks voor jullie?
    echt knap dat je er zo in kan staan..zoveel miskramen wat ontzettend heftig! heel veel suc6 met de voorbereiding van de babyshower lijkt me niet easy...ik zelf ben een heel rustig persoon en zou ook graag geen spelletjesavond en dergelijke willen...high tea zou ik erg leuk vinden als dat voor mij werd georganiseerd
     
  18. Sylvia29

    Sylvia29 Fanatiek lid

    2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Spelletjes horen er een beetje bij, maar er zijn ook leukere spelletjes dan de standaard spelletjes natuurlijk :D

    Een tijd geleden was ik op een babyshower, was wel super leuk want je moest een babyfoto van jezelf mee nemen, als de zwangere kon raden wie het was kreeg ze het cadeautje om uit te pakken.

    Ik had wat echofoto's van een vriendin geleend voor haar babyshower, en de gasten moesten dan aantal weken raden.

    Verder hebben we toen bij die vriendin een rondje zeg wat liefs tegen de zwangere gedaan ;) Kreeg ze allemaal complimentjes over haar wat diegene leuk aan haar en/of de vriendschap vond.

    Zijn ook maar simpele dingen, maar als er al iets was wat opviel was het dat de tijd echt vliegt zo'n middag.
     
  19. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik had laatst een babyshower van een vriendin waarbij we van te voren allemaal een blaadje moesten invullen/versieren met vragen erop. Hoe gaat de baby heten bij een jongen en bij een meisje, wordt het een jongen meisje, schat het gewicht, gaat de baby op papa of mama lijken en welke kenmerken krijgt het zeker weten? Gok de geboortedatum, wat zou je ooit nog met de baby op komst willen doen (oppassen, spelen, zwemmen of weet ik veel wat), een advies aan de mama to be en een wens voor de toekomst aan haar.
    Zomaar wat dingen die je erop kan zetten. Hier hadden zij een boekje van gemaakt op volgorde van de gegokte uitgerekende datum en aan de mama to be gegeven. Echt een heeel leuk aandenken!

    Verder gaan wij altijd gewoon lekker high teaen en bij kletsen. En krijgt de mama van iedereen cadeautjes. Geen domme spelletjes :)

    Eventueel zou je nog een quiz kunnen maken met allemaal baby en mama vragen en dan petje op/petje af kunnen spelen? (Koop feestmutsjes en de winnaar wint een prijsje?)

    Succes!
     
  20. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Wij hadden van die photobooth accessoires gemaakt, zorgt voor heel veel leuke foto's
    Verder wellicht toch een lachwekkend spel:
    Pinterest en welke geven vaak leuke idee'tjes.
    Wij hadden nog een babyquiz.
    Bij een andere vriendin ook een quiz en de winnaar kreeg een cadeautje deze moest hij uitpakken en delen met iemand samen: voor beide een mega luier.
    Babyfoto's raden (ook lekker standaard)
    Wij hadden wist je datjes. Bijvoorbeeld: Wist je dat veel vrouwen last hebben van aambeien na de bevalling en dan zat daar een tube aambeienzalf bij. Etc.
    Zorgt ook wel voor lachwekkende situaties.
    En verder cadeaus cadeaus en cadeaus!
     

Deel Deze Pagina