hoi allemaal, Al een aantal weken heb ik last van een peesplaatontsteking ( onder mijn voet ) Heb al een afspraak gemaakt met een orthopeed, kan daar donderdag terecht. Nu gingen we daarstraks even weg. En door de stortregen moesten we even snel lopen van de auto naar de winkel. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen Het lijkt wel alsof ik nou die pees heb gescheurd ofzo. Ik kan echt nog amper lopen Bij de winkel even gezeten maar beter ging het niet. Toen trap af en dat heb ik zelfs op mijn kont gedaan want dat was echt onmogelijk! Ik gebruik al heftige pijnstillers ( tramadol, paracetamol met codeine ) voor mijn reuma en zenuwpijnen. Maar zelfs dat is niet afdoende en kan ik echt amper nog lopen. Heb nu watten onder mijn hiel gedaan maar ook dat werkt amper. Help!! Wat kan ik nog meer doen?
Auw, pijnlijk he! Ik heb bij een sportzaak zooltjes gekocht voor extra demping, waren 15 euro. Die hebben me super geholpen.
Au dat doet zoveel pijn! Rust nemen en been omhoog is de beste remedie.. klinkt natuurlijk wel makkelijk, maar weet helaas dat het niet zo makkelijk is, sterkte!
Ik heb toen een tijd met gel "hieltjes" in mn schoenen gelopen. Het duurde wel een hele tijd, maar het is helemaal over gegaan. Sterkte, het is erg pijnlijk.
Bedankt meiden! Ik loop nu echt zo min mogelijk idd. En ik kan alleen op de buitenkant van mijn voet lopen. Mijn voet plat neerzetten gaat echt niet. Gelukkig bijna avond en dan lekker hele nacht laten rusten mn voet. Dus hopelijk dat ik morgenvroeg iets meer kan dan nu Ik las dat idd zo'n gelkussen of speciale zool goed kan doen. Maar lees ook dat ze ook wel eens een spuit zetten. Iemand daar ervaring mee? iig weet ik het donderdag, hoewel ik maandag denk ik even bel of ik echt niet wat eerder terecht kan
Ik zou even krukken halen zodat je onbelast kunt lopen. Als je nu alleen op de buitenkant van je voet gaat lopen heb je kans dat je er nog een ontsteking bij krijgt van het verkeerd belasten. Oplossing is vaak steunzolen
Ik heb ook peesplaat ontsteking. Heb nu zooltjes via de podotherapeut. Merk wel dat het wat beter word..maar volgens haar was ik hier wel een paar maanden zoet mee..4 a 6 maanden. Voordat ik opsta uit bed af als ik lang heb gezeten dan rek en stek ik eerst mijn voet door te tenen naar je toe te halen.3 x over 30 sec. Zo warm je de peesplaat weer op, want na een lange nachtrust of als je op de bank ligt dan ontspant je voet en ook je peesplaat. Als je meteen weer erop gaat staan dan komt er meteen spanning op de peesplaat en dat geeft dan meteen een enorme pijn! Ik heb ook tantum gel gekocht voor als het echt te zeer doet, dan masseer ik daar mijn voet/pijnlijke plek mee in. Ik hoop dat je hier wat mee kunt succes!!
Bedankt! Dit ga ik meteen morgenvroeg doen. En Tantum heb ik ook nog wel liggen. Smeer ik morgen ook meteen dan. 4-6 maanden. Pffff das lang Jongenmeisje : Ja, ik voel nu al dat de buitenkant van mijn voet overbelast gaat raken Ik denk dat ik een stok ga lenen van mijn vader. Echt steunen op krukken gaat niet omdat ik ook ontstekingen heb in mijn elleboog en vingers. Ook veel krachtsverlies. Het is ook wel balen want links heb ik dus nu die peesplaatonsteking maar mijn rechterbeen is mijn slechte kant want daar heb ik een versleten heup en knie en een abses in mijn bot waardoor mijn been zwakker is. En nu belast ik juist dat been nu dus meer vanwege die peesplaatontsteking Het zit me niet mee Voel me best een beetje zielig .......
Hier ook iemand met peesplaatontsteking! Ik heb veel baat gehad met zooltjes van de podotherapeut. Ook doe ik trouw elke ochtend oefeningen als ik uit bed kom. Ongeveer 50 cm van de muur af staan en dan voorover leunen en met de voeten plat op de grond blijven staan. Zo rek je de boel vast wat op. Maar ik weet hoe pijnlijk het is! Sterkte er mee!
ik heb hielspoor gehad en ben daarvoor bij de fysio geweest. niet erg prettig want dat masseren doet echt pijn, maar is echt enigste wat werkte. die hieltjes werkten hier helaas niet.
Hier hielpen zooltjes van de podotherapeut heel goed. In de tussentijd sportschoenen dragen! Daarmee had ik haast geen pijn meer. En met crocs (binnenshuis) ging het ook redelijk. Maar met die zooltjes ging het echt over.
Inderdaad steunzolen van de podotherapeut. En niet op blote voeten lopen in huis maar op crocs of iets. Ik ben er nu ook alweer wat mandjes zoet mee. En die zooltjes passen niet in mijn nette schoenen. Dus loop verplicht op nikes op werk. ...
Ja al komt het vaak in het voorjaar weerterug. Dan ga ik paar keer naar de fysio en kan er weer tegen
Mijn huisarts gaf ook helemaal fysio niet als optie die kwam meteen met die zooltjes. Echter een vriend van mij is fysio en gaf aan dat dit vaak niet werkt. Een collega van mij ook die zooltjes werkten pas nadat de fysio de hielspoor weg had gehaald. Sindsdien heeft zij geen last meer
nou, ik denk niet dat ik echt hielspoor heb maar wel een peesplaatontsteking. Aangezien het niet precies op een plek onder mijn hak zit maar echt een rechte strook van hiel naar middenvoet. Er zijn geen rontgenfoto's gemaakt. Aangezien ik vaak ontstekingen heb in mijn lichaam met aanhechtingen van pezen, peesontstekingen en gewrichtsontstekingen denk ik dat dat het is. Daarbij heb ik ook sinds een jaar klapvoeten ( dus dat ik mijn voeten niet meer kan afwikkelen tijdens het lopen maar ze met een klap neerzet ) en daardoor kan ook een ontsteking komen aan de peesplaat. Naja, even afwachten. Hopelijk word de pijn iig minder met zooltjes oid