Hmm, heel vreemd bedrag vond ik dit. Wij hadden met z'n 11en van donderdagmiddag tot zondagmiddag in een chalet in Belgie gezeten. Daarbij werd verteld dat de kosten voor elektra, water en belasting voor huisvuil en toeristenbelasting naderhand berekend zou worden. Nu krijg ik dus de rekening: 170 euro! voor een kleine 4 dagen! dat is toch niet normaal? Zijn hier misschien belgische dames die dit kunnen bevestigen? Hij heeft 2 tellers berekend en ik neem aan dat dit van 1 van de elektriciteit is en de andere voor het water, in totaal kwam ie op een berekening van 340 (kuub?). Help, graag wil ik weten of dit kan kloppen voor ik betaal. groetjes
Jeetje dat lijkt mij ook wel heel veel Dat betalen wij hier in een maand ongeveer.. Denk dat dat bijna niet kan kloppen.
Dat betaal ik ook in de maand maar wij zijn niet met 11 personen n dat is dan alleen electriciteit en gas, dit is ook met water erbij. Tis veel maar t zou goed kunnen lijkt mij, gezien het aantal personen en dat het om beide gaat, electra en water.
Maar, je hebt ook al zijn er 11 mensen maar 1 keer verwarmingskosten en licht en koelkast eten koken (als dat al in het huisje is gebeurd) enz. Het enige extra is dan het douchen. Wij betalen dat bedrag per maand ook incl water en gas. Lijkt me vreemd.
kan het niet zo zijn dat de toeristenbelasting het zo duur maakt? 11 personen maal 4 dagen is toch 44 x een bepaald bedrag, als dat bv 2 euro is (ik heb geen idee hoeveel dat is)
Maar vergeet de toeristenbelasting en huisvuil niet... Ik weet niet precies hoeveel dat is, maar ik heb een keer gehad dat ze 2 euro per (huisvuil)zak telden...
Dit is wat hij mij schrijft: Teller 1. aanvang 24241 eindstand 24381 = 140 Teller 2. aanvang 16629 eindstand 16829 = 200 totaal = 340 x 50 eurocent = totaal 170 euro In dit eindbedrag zoals beschreven op het inschrijfformulier zitten elektra, water en belasting (huisvuil / toeristenbel.) Ik kan er echt niet bij dat het zooo veeel is. We hebben de houtkachel gestookt en een paar elektrische kacheltjes zoals in de douche, maar niet de hele dag.
toeristenbelasting is ongeveer een euro... dus samen al 44 euro dus dan blijft er nog zo'n 120-130 euro over...
Ja en dat is niet de effectieve prijs die wordt aangerekend door de elektriciteits- of watermaatschappij, maar vast wel de prijs die in het contract stond... als de tellers kloppen en dat is de prijs die jullie overeengekomen hebben dan zul je helaas moeten betalen.
dit zijn de slurpers al laat je ze maar ff een uurtje aan staan je ziet de meter overuren maken..... denk dat daar de kosten zitten, helaas als de standen kloppen met wat jij hebt opgeschreven, als je dat hebt gedaan, dan moet je helaas betalen.
Hey we hebben in de zomer ook een chalet gehuurd in België voor vier dagen, 5 personen en hebben maar 12 euro betaald (we hebben de verwarming wel niet nodig gehad ), die prijs lijkt mij wel enorm veel Cheers
Nee idd, het lijkt mij ook echt veel te veel. We hebben geen prijsafspraak gemaakt, maar het leek mij ook niet meer dan normaal dat je gewoon betaald naar wat je verbruikt hebt en niet een extra prijs ofzo. Maar ja, weet nu niet hoe ik erachter kan komen of de prijs wel klopt.. Naja, baal wel een btje eigenlijk, of iedereen bellen of zelf betalen..
Heb zo een idee dat de watermeter niet klopt 140/200 kuub? dat verbruik ik nog niet eens op jaarbasis:S
Nou, je kan me heel veel vertellen. Maar 140 of 200 kuub water in 4 dagen? Als je de kraan vol aanzet, dan doet die er 4 uur over om 5 kuub water eruit te persen zo'n beetje. Dus al zou je 24 uur per dag 1 kraan vol open hebben staan, dan heb je in 4 volle dagen 120 kuub water verspilt. Weinig kans dat je dat voor elkaar krijgt dus. Ik zou zeggen dat het absoluut niet klopt!
Kijk even op www.aww.be daar staan tarieven op voor drinkwater, het is wel voor antwerpen en omg. maar je kan ook zien hoeveel mensen ongeveer gebruiken in een jaar tijd. Ik denk dat die tellers ook niet kloppen , wie zegt dat er niet mee gesjoemeld zijn ? en waar haalt hij die tarieven vandaan? bepaalt hij die zelf ofzo?
Wij betalen elke maand 185euro voor gas en electriciteit alléén! We wonen in een appartementje, helemaal ingesloten door andere appartementen en zijn écht spaarzaam... Daar zit dus nog geen water of huisvuilbelasting of dergelijke bij... Kan mss wel kloppen?