Hele hevige maagpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door louise88, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ik ben momenteel bijna 32 weken zwanger. Heel de zwangerschap heb ik eigenlijk al licht last van mijn maag en maagzuur. Dit omdat mijn baarmoeder en baby erg hoog tegen mijn maag aan ligt. Alleen twee weken terug is het gedonder begonnen. Ik werd s nachts wakker van hele hevige kramp en steken in wat lijkt mijn maag te zijn. Had ook namelijk last van zwavelboeren. Ik heb zo`n twee uur krom gelegen van de pijn en de constante harde buiken die ik er van kreeg. Daarna zakte het weer en kon ik weer gaan slapen. Overdag was er niets meer aan de hand. De volgende nacht had ik het dus weer... Uiteindelijk heb ik er nu 5 keer last van gehad in die twee weken tijd. De vorige keer had ik het heel vroeg in de morgen en heeft mijn man de huisarts gebeld vanwege de hevige pijn. Die kon er niets van maken en ik moest maar een paracetamol innemen... De gynaecoloog en verloskundige weten ook niet wat het is. Ik heb na die keer een week zeker geen last meer gehad. Tot gisterenavond. Ik heb dus vanaf half elf tot vanochtend vroeg met tussenpozen echt uren krom gelegen. Het enige dat hielp was even douchen en een warme pittenzak. Het vreemde is dat ik dus ook last van mijn (boven)rug krijg en dat het allerergste weg zakt door warmte op de rug. Lijkt me vreemd als het mijn maag is.. Om het verhaal niet nog langer te maken: herkent iemand dit? Vooral omdat ik van de medici niet veel wijzer wordt

2. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo erg als jij het omschrijft herken ik niet. Ik heb sommige avonden wel flink.last van mn maag maar lig niet dubbel van de pijn. Vind het erg bijzonder dat er niet verder naar gekeken wordt. Het klinkt in ieder geval niet als een gevallen brandend maagzuur .
    Er staat nu ook een topic van een andere meid die ook problemen met de maag heeft, titel is iets van pijnlijke harde maag.
    Mischien dat jjullie het van elkaar herkennen?
    Beterschap gewenst.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Galstenen?

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Misschien een geïrriteerde maagwand? Die kan je krijgen als je veel last hebt van maagzuur. Zijn pilletjes voor. Je moet er ook niet te lang mee blijven lopen anders kun je maagwandbloedingen krijgen...

5. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ik zal morgen maar weer eens de dokter bellen.. Dat ze het maar verder onderzoeken. Ik dacht zelf dat ik misschien snachts verkeerd had gelegen en dat de baby helemaal mijn maag had verdrukt. Maar ja, gisteren heb ik overdag niet gelegen, dus daar gaat mijn theorie een beetje..

@Fleursylvano: ik heb een beetje lopen zoeken naar ervaringen daarmee en kwam een paar verhalen hier op de site tegen. Helaas wel herkenbare dingen. Zal het in mijn achterhoofd houden.

6. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Hoi louise88,

Helaas herken ik de klachten maar al te goed....
    Heb de laatste weken ook af en toe zo'n aanval gehad, soms hele lange, soms ook kortere.
    Nu heb ik vanaf gisternacht (vrijdag op zaterdagnacht) al pijn, vanmorgen naar de hap geweest.

Waarschijnlijk zijn het toch galstenen.... een paar weken geleden heb ik daar een echo voor gehad maar daar was niets op te zien maar bij de hap willen ze dat ik deze week weer een echo krijg als vergelijkmateriaal, hun vinden de pijn echt niet passen bij maagproblemen en de maagtabletten die ik nu al 2 maanden slik helpen ook helemaal niet!

Sterkte met alles, als je veel pijn hebt echt proberen doorpakken want ik vind dat ze je best makkelijk afschepen met: kruip maar onder de wol met een warme kruik en paracetamol.... Dat heb ik tenminste nu al heeel vaak gehoord:x

7. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas herken ik het ook. En ook dat de artsen er niks van kunnen maken. Bij mij begint het meestal als pijn in de maagsteek en trekt het door naar de rug. Het is echt niet meer mogelijk om mijn romp recht te houden zoveel pijn doet het.
    Ik ben hier vorig jaar uitgebreid voor onderzocht, incl een maagonderzoek en een MRI. Maar er is niks gevonden.
    Het is op een gegeven moment vanzelf weer minder geworden en soms heb ik periodes geen last.
    Ook in de zwangerschap ups en downs. De laatste weken weer last helaas...:( Het doet echt ongelofelijk zeer...

8. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    ik herken het wel alleen had ik dit dus voordat ik zwanger was en heb daar losecosan voor geslikt en dat was voor mij echt een verademing nu slik ik dat dus al bijna een jaar lang en het kan gewoon tijdens de zwangerschap gebruikt worden dus als ik jou was zau ik even overleggen met de huisarts of dat mischien kan helpen

9. Vlindertje2013

Vlindertje2013 Actief lid

21 okt 2013
    120
    0
    0
    Mijn baby meisje zit ook héél hoog en voel haar vaak tussen mijn ribben draaien. Omdat ik ook astma heb, werd door de longarts aangeraden om maagbeschermers te gebruiken. Zo lang ik die elke dag braaf gebruik blijven de klachten minimaal tot niks. Vergeet ik ze maar één dag.. is het meteen goed bingo. Ook ik heb dan flink pijn tot maagzuur wat letterlijk me mond in komt. In mijn geval is het maagzuur en overtollig lucht wat bij de borstbeen komt te zitten en dus ook op de rug gevoeld kan worden. Renie Deflactine werkt hier goed tegen.

10. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Dank je wel voor je reactie. Het scheelt al voor me dat er meer vrouwen er last van hebben. Het zorgt niet ervoor dat ik er minder last van heb, maar heel vreemd is het dus niet. Ik heb idd meerdere verhalen over galstenen gelezen en helaas herken ik daar veel in. Bij mij helpen maagtabletten en paracetamol ook voor geen meter. Ik ga morgen zeker weer contact opnemen met de dokter, want heb zeker geen zin om me weer elke keer af te laten schepen met idd een paracetamolletje te nemen. Jij heel veel sterkte en succes met alles.

11. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Wat vervelend dat jij er al zo lang last van hebt.. Hier is de pijn inderdaad ook zo erg dat ik me geen houding meer weet te geven en rechtop zitten te pijnlijk is. Hopelijk hebben ze toch een oplossing voor je.. Sterkte..

12. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Dank je wel voor je tip. Is Losecosan een medicatie voor je maag? Of waar heb je het voor gehad?

13. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Wat fijn dat de maagbeschermers helpen voor je. Helaas helpen de maagbeschermers hier tot nu toe niet. Net als paracetamol. Rennie heb ik ook al geprobeerd, maar ook niet met resultaat helaas..

Deel Deze Pagina