Hallo Na een vmk met 4,5 week, en na ruim 1,5 jaar proberen zijn wij eindelijk weer zwanger! Het voelde vanaf het begin af aan goed. Wel af en toe wat rozige afscheiding verloren bij 5 en 6 weken, alleen bij afvegen na het naar de wc gaan, verder niks. Vandaag ging de ontlasting moeilijk. Bij afvegen ineens best veel helderrood bloed!! Het drupte er niet uit, maar was wel vers. Geen stolsels. Nu 4 uur later lijkt er niks aan de hand te zijn. Geen bloed meer, alleen iets bruine afscheiding. Geen krampen gehad of pijn. Wel is mijn baarmoedermond iets open. Niet zoals op je vruchtbare dagen, maar had eigenlijk gedacht dat deze dicht zou zijn. Kan er niet met een vinger in of zo, maar zit wel een duidelijke 'deuk'. Heb eigenlijk ook niet eerder gevoeld deze zwangerschap, dus weet ook niet hoe het eerder voelde. Van de vk moet ik 2 dagen rust nemen. Dus niet tillen/rennen/ of wat dan ook. Dus lig nu braaf op de bank. Zij denkt dat er een adertje gesprongen is tijdens het persen. Ik ben erg bang dat het alsnog misgaat..... Al voelt het nu wel weer goed eigenlijk. Wie heeft hier ervaring mee? Mijn mk begon de vorige keer duidelijk anders, maar schrik me elke keer toch weer rot!!
ik denk ook dat het een adertje is. Natuurlijk schrik je en maak je je druk. Maar probeer je toch niet te druk te maken. Laatst had ik het ook helderrood bloed na mijn ontlasting en daarna heb ik helemaal nergens meer last van gehad.
Inmiddels ben ik wel weer wat rustiger. ga morgen wel de vk bellen of ik een weekje eerder mag komen voor de echo... Goed om te horen dat meer mensen dit hebben, dank je!
Yep, je onderkantje is heel erg goed doorbloed en niezen, hoesten en drukken kan voor een bloeding zorgen. Heel vervelend en ik kan me je angst ook zeker goed voorstellen!
Ik denk ook dat het gewoon een adertje is. Heb sinds de vorige zwangerschap zowiezo last van wat constipatie soms en heb dus regelmatig eens dat ik wat helder bloed zie. Ik begrijp dat je ongerust bent, zou ik ook zijn hoor. Maar als je geen bloed meer verliest, komt dat wel goed.
Dank jullie wel allemaal. Jullie reacties stellen me toch wel weer gerust. Ik heb helemaal geen bloed meer verloren. Ook nog steeds geen krampen. lijkt toch goed te gaan dus. Als ik morgen nog steeds niks heb verloren durf ik weer een beetje te hopen!
Fijn dat je niets meer verloren hebt! Hier aan het begin rond 8 weken 2x hetzelfde gehad... harde ontlasting en opeens wat rood bloedverlies. Gezien m'n verleden schrok ik me kapot..maar het bloed stopte daarna snel en door minder druk te zetten geen bloedverlies meer gehad hopelijk geldt voor jou hetzelfde!
Misschien kan ik je gerust stellen! Bij Dinand had ik ook een erg moeilijke stoelgang in het begin. Ik was rond de 7 weken zwanger, toen ook ik na de grote boodschap goed wat helder rood bloed verloor. Ik was als de dood dat het mis zou gaan. Heb 2 weken in onzekerheid gezeten, want ik mocht niet eerder komen voor een echo! 2 weken later de echo. Alles was in orde. Ze konden op de echo zien waar er een adertje was gesprongen, en konden ook zien dat die niet bij mijn BM in de buurt zat. Wel zat er een stolsel die nog los zou kunnen komen. Dat gebeurde 4 weken later toen we op vakantie waren in Italië! Ik heb toen 1 dag wat gebloed, en toen dat stolseltje er eenmaal uit was, stopte het meteen! Tuurlijk was ik alsnog als de dood dat het mis zou gaan toen ik weer begon te bloeden, maar toen het na een kleine dag weer over was, was ik er ook wel weer gerust op. Dinand is intussen alweer 2,5 jaar!
Weet je zeker dat het uit je vagina kwam? Ik heb namelijk de afgelopen zwangerschap last gehad van een hele vervelende aambei, hoefde maar iets te hard te persen en dan bloedde het behoorlijk..
Nou het hoge woord is eruit. Vandaag echo gehad en er is alleen vruchtzakje te zien, en geen vruchtje... Dat is dus ergens vroeg in de zwangerschap gestopt met groeien. Erg verdrietig. Het nare is dat alles er nog in zit, dus moet maandag naar de gyn voor evt curettage... Goed dat kan er ook nog wel bij... Bloedverlies had volgens vk niks met bovenstaand te maken, omdat alles nog intact is. Waarschijnlijk idd een adertje geweest. Bedankt voor jullie steun in ieder geval!