Wie heeft er een idee? We hebben een open keuken (aangrenzend aan de woonkamer). Nu kan onze kleine sinds een tijdje tijgeren, en het gaat steeds sneller en hij wil steeds meer ontdekken. Dus ook de keuken, incl kattenbakjes, water voor de katten en de kattenbak (kattentoilet)....We hebben dus dringend iets nodig van een hekje o.i.d. zodat hij niet meer naar de keuken kan kruipen! De doorloop waar het hekje zou moeten komen is ongeveer 2,5 meter. Nu heb ik al wat gekeken op internet en heb al wat hekjes gezien die zouden kunnen werken, maar ben benieuwd wat jullie hiervoor hebben. Of wellicht een andere oplossing? Ik vind een hekje niet echt mooi in de kamer, maar ja, ben bang dat het wel zou moeten....
Ik ga hier een hekje bestellen om de keuken (en de hond) af te schermen: TRAPHEKJE OP MAAT VOOR U...! MEER DAN 37 TYPES TRAPHEKJES. HET BESTE TRAPHEK. ALLE TRAPHEKKEN OP VOORRAAD
wij hebben ook een (trap)hekje tussen de keuken en de woonkamer helaas, John zit ook steeds aan de kattenbrokjes en water :S tis niet mooi, maar wel noodzakelijk, anders blijf je er achteraan hobbelen. wij hebben het hekje trouwens gekregen
We hebben nu ook maar een hekje besteld op boxenland.nl. Is wel een mooi wit hekje, dus dan valt het nog mee. Je moet toch wat he
Wij hebben het een beetje anders gedaan, sommige zullen het misschien niet handig vinden, maar zelf vonden we het totaal geen probleem. We hebben de kattebak,brokjes,water en prullenbak in de gang gezet. Katteluik in de deur dus de katten konden er altijd bij. Laadjes/kastjes waar mn zoontje niet aan mocht komen, kinderbeveiliging op gezet. Een la met pannen hebben we open gelaten...kinderen moeten ook een beetje op ontdekkingstocht. Geen hekje voor ons in de woonkamer...
Wij hadden al een hekje tussen de keuken en de kamer... Dit vanaf dat we onze hond als pup hebben gekregen. Als wij niet thuis waren dan ging het hekje er tussen en kon de hond alleen in de keuken (en dus niet in de pubertijd de bank en zo kapotbijten). Nu staat het er voor de hond nog tussen als we bv in het bos geweest zijn en ze is helemaal smerig. Dan ligt ze of buiten of in de keuken... Ook voor de kleine is het ideaal. Anders kan ik haar steeds uit de keuken plukken. Al gaat het nu wel beter nu ze weer wat ouder is en kan ik haar ook terugroepen uit de keuken. De waterbak van de hond is hier ook erg favoriet! Er zitten hier ook veiligheidsklemmetjes op de keukenkastjes en verder ligt alles buiten bereik...
Ik heb het traphekje klaar staan voor tussen onze keuken en woonkamer ( Open keuken maar wel met een soort keuken eiland, dus de doorgang is een dike meter breed ) Maar ik heb al heel lang een plank van links tot rechtss taan, staat klem dus ze kan er ook gewoon aan staan, de kat en het kitte kunnen eroverheen springen en ik stap er gewoon overheen. Niet mooi, maar erg functioneel bij ons.
Hier ook een open keuken, maar geen hekje... De kastjes met gevaarlijke spullen zijn afgesloten met kinderslotje en ze heeft wel een paar keer een kattebrok op (gaat haar haar mooi van glanzen hahaha). Maar dat is ook snel afgeleerd hoor.
Hier heb ik het ook gewoon afgeleerd. Tenzij je de keuken op zich te gevaarlijk vindt voor je kind zou ik het niet doen. Ze mogen ook niet al mijn boeken uit de kast trekken, je kan niet alles weghalen. In het begin kost het wat tijd, maar daarna heb je er veel profijt van. Ik heb ook geen kinderbeveiliging op mijn keukenkastjes. Ze komen er gewoon niet meer aan omdat ze weten dat het niet mag.
Hier ook een open keuken. Kastjes met schoonmaakmiddel zit zo'n haakje op. We hebben geen huisdieren dus dat scheelt. Zou alleen daarvoor trouwens geen hekje neerzetten hoor. Ze moeten maar leren dat ze er af moeten blijven dan. En anders van een paar kattenbrokjes zullen ze neits krijgen Kattenbak zou ik zowiezo niet in de woonkamer/ keuken willen maar dat is mijn idee
Wij hebben tussen de keuken en woonkamer geen hekje, wel de kastjes met schoonmaakmiddelen en de lades met messen beveiligd. Wel zit er een hekje tussen de keuken en bijkeuken, de hond heeft zijn plekje in de bijkeuken en wil af en toe rust van onze drukke dreumes
Ook wij hebben geen hekje, onze kleine man moet ik ook van de kattenbrokken en kattenbak weghouden, maar tja, dat moet hij maar leren! Vind het ook geen probleem, hij mag ook lekker ontdekken. Enige jammere is, dat hij nu nog zo jong is en het appartement al rondkruipt en Nee nog niet snapt, haha! Naja, jammer dan, ik vind het leuk om lekker de hele dag met de kleine man bezig te zijn en de momenten dat ik er écht even niet 100% op kan letten (koken bijvoorbeeld), gaat ie even in de box, of in een kinderstoel "meehelpen". Wat ik vervelender vind, is dat hij ook gaat staan tegen tafeltjes en bank, maar nog niet goed weer terug kan vallen, en daardoor nogal koppijn krijgt naar mijn idee! Ik heb bij andere mensen weleens gezien dat ze hekjes haddenvoor honden, en daar de kamer mee hadden afgezet. Wel handig dat ze nergens bijkunnen, maar dan loop ik nog de hele dag te controleren of hij niet tegen het hekje aan gaat staan! Succes ermee in ieder geval!
hier gaat het wel goed met oven, en keukenkastjes ed (na er echt constant op te zitten en heel consequent te zijn al vanaf het tijgeren)..maar toch schaffen wij zo'n hek aan ...hie ri shet ook iets van 2/2,5 m sowieos dat de hond dara rustig kan zitten, ipv buitne of gang, wnat die houdt nie van die kleine met zn drukheid...( is wel gek op mn zoontj emaar houdt van rust, dus wordt zenuwachtig van dat heen en weer geren) kleine is heu snog wel es stout door aan de prullenbak of lades open te doen...en zo is het toch makkelijekr straks met nog een kleintje erbij