heet ibuprofen in duitsland ook ibuprofen? Dacht dat ik paracetamol en ibuprofen aan boord had, maar nu ik ze nodig heb kan ik ze nergens vinden! Mn broer heeft onstoken enkel en best veel pijn eraan dus ik wou hem ibuprofen geven maar kan ze dus niet vinden. En moet je ze perse bij een apotheek halen of kan het ook bij de grotere supermarkten?
Ibuprofen is de stofnaam, en dus een internationale naam. Misschien hebben ze het in duitsland ook wel onder een andere naam (Bijv in NL, Brufen, Advil en Nurofen is ook ibuprofen). Als je het in duitsland bij een apotheek vraagt kennen ze het gegarandeert.
Voor zover ik weet moet je pijnstillers in Duitsland altijd bij een apotheek halen. Ik heb ze hier nog niet in de supermarkt/drogisterij oid zien liggen. Ik weet het niet helemaal zeker omdat ik mn pijnstillers toch meestal in NL haal vanwege de prijs. Alleen voor de kleintjes haal ik het bij de apotheek, krijg het dan op recept van de KA en dan wordt het door de Krankenkasse vergoed nl.
je kunt het alleen bij apotheek halen en heet idd hetzelfde hoor. vaak hebben ze het hier in vloeibare vorm. en heet het nurofen. maar als je zegt iboprufen weten ze het echt wel.
Je moet zelfs paracetamol in de apotheek halen daar... dat daar overigens geen paracetamol heet... ik had toen ik 17 was verschrikkelijk menstruatiepijn toen we op fietsvakantie waren en ik vroeg om paracetamol, ze keken me aan of ik gek was. Dus toen zei ik aspirine, Ahh dat wisten ze wel... maar toen wist ik nog niet dat aspirine niet zo handig is bij bloedingen, dus ook menstruaties... binnen een uur liep ik leeg... jak helemaal langs mijn been