Heerst er buikgriep?

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hoi hoi,

Ik weet niet wat ik heb. Sinds zondag heb ik af en toe pijnlijke krampen en sinds gisteren is daar ook nog eens misselijkheid bijgekomen. Ik heb dit niet de hele dag, maar meer in vlagen. Kan ook gewoon eten op de momenten dat ik niet misselijk ben. Echter als er dan weer zo n vlaag komt voel ik me ook echt beroerd. Al een paar keer naar de wc gelopen, omdat ik echt het gevoel had dat het omhoog zou komen, maar ook dat gebeurd dan weer niet. Heerst er een buikgriep en zijn er meer mensen met dit soort symptomen? Ik hoop zo dat het morgen weg is, want bah wat kun je je beroerd voelen zeg.

2. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ja buikgriep heerst helaas. Hier alle 3 gehad en kleine zelfs opgenomen geweest. Bij ons kwam dus wel alles plots eruit, maar beroerd zeker!

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Vorige week heeft ons hele gezin (5 personen) allemaal tegelijk buikgriep gehad. In de klas van mijn zoon heerst het ook en ook in de familie zijn er al diversen ziek geweest. Dus ja, hier in de omgeving heerst het wel. Beterschap.

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Uhm..buikgriep heerst toch altijd?!

5. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Het heerst inderdaad altijd wel maar in bepaalde periodes hoor je het meer.

Hier helaas ook geveld door de bikgriep.
    Maandag op dinsdag nacht opeens heel misselijk wakker geworden en binnen een hal uur was ik onwijs heftig aan het overgeven.
    Gisteren middag zijn mijn darmen begonnen en daar heb ik nog steeds last van.
    Zweet me rot de hele dag,heb hoofdpijn,veel dorst dus drink wel maar eten kan ik nog niet.
    Voel me echt heel rot :(
    Gek genoeg heb ik niemand in mijn omgeving over buikgriep gehoord.
    Heb dus dikke vette pech

6. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hier zondagnacht man en ik ziek geworden. Overgeven en diarree. Dachten eigenlijk dat het aan eten lag, omdat we het ongeveer tegelijk kregen. Maar nu twijfel ik wel als ik lees dat buikgriep heerst. Voel me nog steeds niet helemaal ok, maar er komt niets meer uit ;) Beterschap!

7. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft het volgens mij ook (gehad). Ze heeft maandagavond de hele avond gespuugd en klaagt over buikpijn. Ik dacht ook aan buikgriep.

Beterschap!!

8. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik wil niet de wijsneus uithangen hoor ;), maar bijv. het NORO-virus, erg berucht en zeer waarschijnlijk ook de veroorzaker van onze buikgriep van laatst, gaat wel degelijk in epidemie-golven.

9. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Mijn zoontje heeft er helaas ook aan moeten geloven.

@ Spitsmuis: De combinatie met zwanger zijn is al helemaal ellendig. Hopelijk ben je er gauw vanaf.

@Viev: Hier dachten we eerst ook aan iets verkeerd gegeten. Dat is ook altijd zo rottig, want als je dan weer een keer hetgeen eet waarvan je dacht ziek te zijn geworden moet je toch een drempeltje over. Althans ik heb dat haha.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja het heerst. Beterschap!!

11. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

@kristalhelder:In combi met de zwangerschap is het zeker niet fijn.
    Ik haat buikgriep maar nu helemaal!!!
    Zit nu voor het eerst weer aan een slap soepje,ik snakte naar wat zouts haha

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja het heerst heel erg. Ons meisje begon zaterdag middag met diaree in de avond koorts, zondag avon zaten we bij de hap. Idd het ROTA virus wat nu erg heerst.
    Zondag nacht werd ik wakker voelde dat ik moest overgeven, ik sta op en ben boven op de overloop flauw gevallen, ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld als die nacht.

Ons meisje heeft nu nog diaree en soms overgeven en zegt ook telkens pijn pijn en pakt dan naar haar buikje.
    Hoop dat het snel over gewaaid is

13. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Haha, denk dat ik inderdaad een tijdje geen shoarma schotel meer eet. Of iig niet van die zaak :D
    Maar mijn moeder is nu ook niet zo lekker en mijn zwager is schijnt ook ziek, dus wellicht dat het toch buikgriep is.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    ja allemaal gehad hier

15. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag mijn zoontje een dag opgenomen geweest ivm zeer heftig braken en diarree. De schat hield niks binnen en was aan het uitdrogen. In het ziekenhuis zeiden ze dat het waarschijnlijk om het rota virus gaat. Nu alleen nog flink diarree, heel de dag aan de ORS dat vind tie gek genoeg lekker....
    Dus ja er heerst weer wat

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Galaxy tipje van het zkh wat wij kregen zondag was om zelf ors te maken:)
    Gewoon water koken suiker en snufje zout bij doen. En je hebt ors.
    En vooral zoete ranja geven om toch het glucose pijl goed te houden.
    En om minder te laten overgeven neergeslagen cola een paar slokjes geven dus zonder prik.
    Dat neemt het kokhalzen weg.

Allemaal tips van de hap:)

17. miessemuis

miessemuis Actief lid

16 aug 2011
    205
    12
    18
    Noordholland
    Er heerst idd buikgriep.. We zaten afgelopen week geregeld met ons zoontje in het ziekenhuis van wege uitdroging.. Was echt vreselijk gelukkig mocht hij mee naar huis en hebben we hem zelf op de been gekregen met ors en heel veel liefde :).. Nu is hij nog aan het herstellen. Na 1,5 week behoorlijk ziek te zijn geweest. En je kunt het al raden nu is manlief ziek. Gelukkig kan hij zich zelf een stuk beter redden

18. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ babyhope dankjewel voor de tips meid! Ik heb ORS in huis gehaald dus maak elke keer een grote kan klaar. Gelukkig heeft hij niet meer overgegeven nog wel waterdunne diarree. Vandaag heeft tie ook koorts en slaapt veel. Maarja van slapen wordt je beter. Iedereen beterschap het wordt tijd voor de lente!

19. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Heb t gister gehad... Begon in de nacht... Gelukkig nu alweer vanaf

20. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ons manneke is weer aan het overgeven. Echt zo zielig. Hoe lang wachten jullie met drinken geven nadat je kindje heeft overgegeven?

Deel Deze Pagina