heel veel heeeele kleine torretjes in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 6 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo allemaal..

ik dacht ik ga toch eens een berichtje posten...

sinds een week of 2 nadat mijn raam echt een paar dagen had opengestaan heb ik allemaal hele kleine bruine vliegende torretjes op mijn ramen en het lijkt:$:$ alsof het er steeds meer worden!!

herkent iemand ze? als je er van bovenaf opkijkt dan lijkt het in eerste instantie een soort hele kleine bruine pissebed maar als je dan goed kijkt dan zien je vertikaal een streepje lopen en dat zijn dus de vleugeltjes... vanaf de onderkant hebben ze van die streepjes zoals een pissebed... als je ze aanraakt vallen ze dood neer ,tenminste ze doen alsof en na een minuutje lopen ze weer verder... ze zitten vooral op het raam en de vensterbank.. en soms vliegen ze een stukje ze zijn ongeveer 2 a 3 milimeter er zitten kleintjes en grote bij... zojuist 2 met de achterlijf tegen elkaar vast dus ik vrees dat ze zich ook voortplanten.....

mijn huis is schoon dus er is niets te te eten voor ze... er ligt ook nergens een stukje eten te rotten ofzo... ook geen fruit...

ik woon in een oud huis met houten vloeren en was even bang voor houtworm... maarja die blijven in het hout zitten lijkt me en kunnen niet vliegen...

hoe ziet een boktor eruit???? weet iemand wat dit kan zijn of wat ik eraan zou kunnen doen???? ze bewegen zich ook niet echt door het huis... maar blijven op de benedenverdieping op het raam zitten dus...lijkt mij dat ze naar buiten willen anders gaan ze niet de hele tijd op het raam zitten toch?

gr Jose

2. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Ik heb ook van die torretjes in huis. Ook bij mij is het schoon. Wat me wel opvalt is dat ze er vorig jaar rond deze tijd ook waren.
    Ik heb geen idee, wat voor beestjes dit zijn!

Ik lees met je mee!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Heb je een foto?

Brrr

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    wij hebben er ook last van! we hebben al gegoogled naar plaatjes van welke tor het kon zijn maar konden niks vinden...ik lees dus ook mee ;)

Vind het wel heel vies trouwens die beestjes, ze ziiten gelukkig alleen beneden maar toch brrrr ik ben ze liever kwijt dan rijk ;)

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hahahaha ok.... ik ben dus niet de enige... en nu????

nu weet ik nog niets hahaha en jullie ook niet...

mmmmmm ik zal morgen eens proberen een foto te maken maar ik vrees dat je alleen een zwart stipje zal zien....

jullie wonen toevallig niet in een huis met houten vloeren????

gr Jose

6. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Ja, massief eiken vloer!!!

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    zijn ze al weg bij jullie????? ik dacht dat ze weg waren en ineens waren er wel 10 ieieieieieiehhhhh .... ik heb ze opgezogen met de stofzuiger.... maar nu dacht ik ojee kan ik beter niet doen want dan hebben ze het samen dadelijk iets te gezellig en wonen er dadelijk 10000 in mijn stofzuiger

gr Jose

8. Tink

Tink Niet meer actief

Houtworm is geen worm :). Dat zijn kleine zwarte kevertjes. Als je die hebt zie je in houten dingen heel kleine ronde gaatjes zitten.
    Zie houtwormkever - Google zoeken

Deel Deze Pagina