Ik ben nog maar pril zwanger, maar door mijn gezoek op google krijg ik steeds advertenties voor blije dozen en andere dingen. Hebben jullie die aangevraagd? Is het de moeite of vooral rommel? Werden jullie daarna lastig gevallen met bellende en/ of mailende verkopers? Wat is wél de moeite waard en wat niet? Bij welke week hebben jullie het aangevraagd?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ja heb ze in mijn zwangerschap aangevraagd, zaten toen leuke dingen in. En heerlijk leesvoer. Is toch altijd leuk meegenomen ongeacht wat er in zit want je krijgt het gratis. Ben wel een keer gebeld met een maand of 5 toen de kleine er was of ik boekjes wou bestellen ofzo verder eigenlijk niet. Had ze ook al vroeg aangevraagd, bij de etos kun je hem dan al snel ophalen. Babydump en prenatal duurde iets langer.
Ik vond die van de etos niet de moeite, hoop reclame folders, 3 luiers, speentje en alcoholvrije jillz en rose bier... Dat was het. Prenatal en babydump vond ik wel leuk!
Ja ik heb ze bij beide zwangerschappen aangevraagd en vond ze heel leuk! Zeker de laatste doos van de prenatal was echt de moeite waard met veel leuke proefmonsters, boekjes en zelfs een flesje van avent, pampers ed. Ik ben wel een aantal keer gebeld geweest (keer of 4, ik denk naar aanleiding van de dozen) maar heb daar niet zo'n moeite mee.
Ik doe het niet. Scheelt me weinig in aankopen (misschien een enkele luier of een flesje), maar ik voel er weinig voor om in allerlei systemen te worden opgenomen. Alcoholvrije biertjes geef ik niet om, proefmonstertjes van allerlei merken hoef ik ook niet; we hebben toch al voorkeur voor wat we willen gebruiken. En nogmaals, voor mij zie ik er geen winst in, alleen voor de bedrijven in kwestie.
Ja Thauma, dat gevoel heb ik er ook een beetje bij. Het is zo jammer dat je niet van te voren weet wat er in zit, of het nu de moeite waard is. Aan de andere kant zijn proefjes soms wel fijn, zeker omdat het zwanger zijn, bevallen etc, toch helemaal nieuw is (voor mij althans).
Ik heb het wel gedaan, zaten leuke dingetjes in, maar achteraf had ik het liever niet gedaan. Werd sufgemaild door allerlei bedrijven, kreeg veel reclame via de post, ben ook vaaaak gebeld... En dat voor een paar luiertjes, een pak billendoekjes en een flesje. Ja, en wat proefmonstertjes, die ga je ook niet missen hoor Bij een tweede ga ik het niet doen. Het is leuker om zelf eens lekker de stad in te gaan en wat producten te besnuffelen en vervolgens te kopen, tuurlijk kost dat geld, maar je kiest bewuster en vervolgens krijg je niet een jaar later nog reclame in je bus. En het is net zo speciaal als met een zwanger-doos over straat wandelen.
Voor mij ook hoor. Maar veel zwaargeparfumeerde merken (van douche en lotion) geven allergische reacties bij veel kindjes. Ik kies daarom standaard voor een neutrale douche-olie enzo. Luiers van de kruidvat zijn goed getest, en de kruidvat zit hier om de hoek. Bevallen ze niet, dan ga ik op zoek naar een ander merk (let hierbij op de aanbiedingen). Er zijn veel mensen met kinderen je al voorgegaan... allerlei mensen die je kunt vragen om advies over flesjes, speentjes etc. Ik geef toe, als je in week 36 op het idee komt dat je nog spullen moet kopen wordt het misschien krap, maar als je je hele zwangerschap benut om goeie info te verzamelen, lukt je dat best. Dit forum staat er alvast bol van.
Op zich is de doos van de babydump erg leuk, die van de prenatal is ook leuk. De etos vond ik wat minder. Nadeel is dat ik inderdaad sindsdien erg veel mailtjes ontvang van allerlei bedrijven op babygebied. Dus geef een apart mailadres op voor de dozen, dan blijft je eigen mail overzichtelijk. Reclame valt nog mee, alleen van de baby en tienerstore krijg ik nu een folder. En ik ben 1x gebeld (doos van prenatal als ik het goed heb). Vooral de knuffeltjes, speentjes en flesjes zijn grappig. De alcoholvrije drankjes hier niet gebruikt en de vele reclame is bij het oud papier terecht gekomen.
Ik heb de boxen van de Prenatal (blije doos) en van de Etos (Felicitas) gehad. De zwangerschapsbox van de Prenatal vond ik leuker als van de Etos, maar bij de babybox vond ik het juist andersom. En ik denk altijd maar zo; het is gratis! Wij zeggen altijd; je moet niks afslaan, alleen vliegen Wel een paar keer gebeld, maar ik heb daar niet zo'n moeite mee. Gewoon snel zeggen dat je geen interesse hebt. Fijne zwangerschap gewenst!
Bedankt voor jullie felicitaties, ik vind het zo spannend allemaal, ben ook wel bang/ angstig nu. Jullie felicitaties maken het wel een stukje 'echter'. Hoop heel erg dat het goed gaat en wil ook niet op de zaken vooruit lopen, aan de andere kant wil ik ook niet te negatief doen. Niemand in mijn omgeving, behalve mijn man weet het nog dus het is wel prettig om hier dan samen te komen. Ik ga de komende tijd wel nadenken over de gratis dozen, straks eerst maar even kijken wat voor gratis tweedehands dozen er vanuit de familie en vriendenkring misschien wel gedoneerd gaan worden!!
Gefeliciteerd! Ik had de prenetal en de etosdoos. De prenetaldoos vond ik leuker. En die van de etos heb ik de babydoos afgezegd nadat ik voor de 4e keer gebeld werd met aanbiedingen. En als je bij de babydump spullen gaat kopen dan kun je daar ook een doos ophalen. Bon staat op hun site. Helaas was ik die bon vergeten
Ik heb ze állemaal aangevraagd Die van de Etos (Felicitas), de Babydump en de Prenatal (WIJ jonge ouders). Er zit inderdaad (veel) reclame in, maar, belangrijker nog, gratis spulletjes! Zo hoef ik dankzij de Prenatal geen flesje te kopen voor als de borstvoeding niet lukt. Dan heb ik er al ééntje liggen. Dankzij de box van de Etos heb ik nu een lekkere buikbalsem en die van de Babydump had een leuke speen erin zitten. Dankzij de reclame heb ik zelfs nog wat leuke kleding gekocht bij de Noppies met 12,50 euro korting. Toch lekker!
Ik heb ze ook aangevraagd.. Gewoon een niet bestaand nummer en mailadres op gegeven.. Ook geen last van belletjes of folders hihi.. Die van babydump en etos heb ik inmiddels al.. Vond die van babydump erg leuk.. Moest er van de week weer naar toe, dus meteen nog een doos meegenomen Zat wel verschil in met de eerste doos..
Heb twee dozen aangevraagd en de tas van KV. Alle drie heel leuk. Geen last gehad van reclame ofzo (misschien mazzel mee gehad haha)
Ik heb ze ook allemaal aangevraagd, Etos, Prenatal en Kruidvat. Heb alleen nog steeds die van de Babydump niet opgehaald, maar ga dat deze week echt doen voordat het niet meer kan omdat ik inmiddels bevallen ben...
Ik heb er ook veel aangevraagd. Qua inhoud, tja bij de ene zitten er meer leuke dingen in dan bij de andere, maar vond alles wel leuk! Ben trouwens nooit gebeld en er is nooit iemand langsgeweest ofzo.
Oh, ik heb eigenlijk ook geen reclame of belletjes gehad hoor, en gewoon mijn e-mailadres opgegeven. Krijg nu van WIJ iedere week één mailtje met daarin de groei van de kleine. Leuk om te lezen Daarnaast krijg ik het tijdschrift van WIJ in de bus en dat vind ik ook wel leuk om even door te bladeren (op de wc ).... Dus hier ook geen problemen!
Ik heb toevallig vandaag 3 boxen aangevraagd (etos, prenatal en kruidvat) en wat kleine proefverpakkingen. Vind het leuk, heb geen flauw idee van wat fijn is en niet. Heb al jaren een 'spamadres' dus die mails ook ingevuld en een fictief nummer. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik ze mag ophalen/ ontvang. En in tijden van crisis is alles mee genomen toch .