Zoals de titel zegt: heb je wel eens spijt gehad van je nieuwe baan? En wat heb je vervolgens gedaan?
Ja. De eerste drie maanden op mijn nieuwe werk dacht ik elke dag: wat heb ik gedaan!?! Na die drie maanden begon ik me toch steeds meer op mijn plek te voelen en nu ga ik met plezier naar mijn werk gelukkig.
Nee.. gelukkig niet. Heb wel eens bij een callcenter gewerkt in de vakantie en dat was niet leuk maar goed, geen spijt. Nu moet ik zeggen dat ik, inclusief bijbanen, maar 4 werkgevers heb gehad in m'n leven.
Jaaaa!! Zeker jaa, Meerdere keren zelfs. Ik zat in een situatie waarbij ik MOEST werken in een supermarkt en in de schoonmaak, wat ik echt verschrikkelijk vond. Ik ben zo snel mogelijk gaan zoeken naar een andere baan wat iets beter was of iets beter betaalde, zodat ik er toch nog meer voldoening uit kreeg.
Yep en naar bijna 7 jaar zit ik er nog steeds De eerste maanden kon ik echt mijn draai niet vinden, maar dat kwam mede door een verhuizing naar een andere provincie. Ik heb ook snel weer gesolliciteerd voor iets anders, maar iets in mij zei dat ik vol moest houden... en dat heb ik gedaan! Binnen 6 maand een contract en een jaar later een andere functie met een heel goed salaris. Al met al een goede keuze geweest om vol te houden.
Jazeker! Vlak voor mijn verlof liep mijn contract af. In mijn verlof had ikvrijsnel een baan. Ik had al onderbuik gevoel maar gesprek was leuk, salaris was goed, ik zat onder de hormonen en dacht beter ik heb in elk geval een baan! Net voor ik ging starten kwam eenvriendin met mijn droombaan bij haar organisatie. Ik durfde er niet open te gaan want i had immers net een baan. Ik gestart en na 1,5 week vond ik het al vreselijk. Vreselijke cultuur, ver rijden, afspraken waren ineens anders..ik voelde me zo naar daar! Toevallig appte de vriendin hoe het ging en ik appte dat het vreselijk was. Toen zei ze: de functie hier staat nog open he.., Ik heb diezelfde middag nog gesolliciteerd en 1,5 week later (weken procedure tegen nog 2 anderen) ben ik aangenomen. Ondertussen in mijn proeftijd mijn baan al opgezegd: risicootje want ik gooide m'n recht op ww weg maar met de reisafstand het werk en mijn baby wilde ik geen dag langer meer werken. Heel eng want ik ben een enorme zekerheidszoeker en toen nog kostwinner. Maar we hadden uitgerekend dat we op een loon en spaargeld wel een dik jaar vooruit konden en m'n man was er heilig van overtuigd dat ik toch zo weer een baan zou hebben. Hij stond hekemaal achter me. Doordat ik toen per direct beschikbaar was kon ik ook super snel bij m'n nieuwe werkgever aan de slag. En nooit een moment spijt gehad! Het is een tof bedrijf, geweldige functie, zelfstandig, in de buurt...mijn eerste week voelde echt als thuiskomen en ik werk er nu alweer 2 jaar. Kortom ik vond het toen doodeng maar blij dat ik het gedaan heb en m'n gevoel heb gevolgd!
Zelf niet maar mijn man wel. Heeft toen na 2 dagen zijn proeftijd beëindigd. Werk bleek totaal anders te zijn dan er in de vacature stond
Yes! Toen ik aan het reizen en werken was in Australie. Ik heb toen in een fabriek gewerkt waar ik achter de lopende band stond. Na 3 dagen ben ik in huilen uitgebarsten, werd helemaal gek van de hele dag op dezelfde plek staan en dezelfde handeling verrichten. Toen ik weer thuis was, ben ik meteen gaan studeren .
Ja! Ik heb een lange periode bij dezelfde organisatie gewerkt, 1 jaar tussenuit geweest wegens verhuizing en toen m'n ex werkgever hoorde dat ik terug verhuisde belde ze me op of ik wilde komen werken. Ik helemaal blij.. alleen kwam ik op een locatie waar ik het echt niet naar m'n zin had.. na een half jaartje werd ik overgeplaatst gelukkig want vond het vreselijk. Inmiddels werk ik er niet meer.
Nope! Vanaf de allereerste week tot nu 9 jaar later wist ik meteen dat ik op mijn plek zat en nog steeds zit 😍
Ja en nee. Mijn werkgever stopte ermee en ben toen in uitzendbaantjes gestapt. Op zich waren die baantjes wel leuk maar met ook een ww niet zo heel handig. Erg wisselende roosters die ook nooit zo bleven hoe je ze kreeg. En ivm wisselende tijden en maar op 1 plek loonheffingskorting achteraf niet zo heel handig. Maar het waren wel mooie ervaringen. Nu weer terug in mijn eigen branche wel andere werkgever. Bevalt toch het beste
Mijn vorige baan. Ik wist diep in mijn hart dat ik het eigenlijk geen leuk bedrijf vond, maar toch doorgezet want het was een baan voor 24 uur, dichterbij huis etc. Het was er vreselijk! Toen ik er net werkte vroeg een oud-collega mij al te solliciteren bij hun maar ik hield het af. Toen ik na 3/4 jaar letterlijk ziek werd van ellende heeft ze mening eens gevraagd. Gesolliciteerd en aangenomen en ik werk nu bij een fantastisch bedrijf 😊
zelfs 2x. De laatste keer heb ik in mijn proeftijd 's morgens opgebeld, met de mededeling: ik kom niet meer. Binnen 2 dagen een andere baan gevonden, en was 1 vd leukste banen met de allerliefste collega's ooit.
Ja, recent. Ik paste niet in het team. Werkgever dacht daar ook zo over. Contract in proeftijd door werkgever beëindigd. Gelukkig. Nu we en opzoek naar een nieuwe uitdaging!
Ja heb ik 2x gehad. Een keer in 2006 toen ben ik na 4 maanden weggegaan. Gewoon opgezegd. Was het zo zat. 2 weken later had ik al een nieuwe baan en kon gelijk beginnen. En mijn laatste functie, overgestapt binnen bedrijf naar andere afdeling maar was het echt niet. Wilde verder gaan kijken maar we kregen te horen dat onze functie komt te vervallen en dat ik eruit moet. Dus hier wacht ik op (krijg afkoopsom mee) en ben al bezig met traject om te gaan doen wat ik echt leuk vind.
Oh ja. Zit nu een maand thuis omdat het me uiteindelijk te veel is geworden. werk er sinds september 2015. Geen leidinggevende (had me wel aangeworven maar was zelf uitgevallen vooraleer ik er begon en uiteindelijk vertrokken en niet vervangen), totale chaos, iedereen moddert er maar aan waardoor het constant aanpoten is en er is een totaal gebrek aan respect voor elkaar. Messen in de rug, roddel, desinteresse... Was ik beter op mijn vorige werk gebleven. Daar was ik ook uitgekeken op het werk zelf, maar de mensen waren (en zijn) er superleuk en was er véél beter betaald... Ik ga dus op zoek naar nieuw werk. Kunnen er echt de pot op. Maar eerst dus opnieuw op mijn positieven komen... Een ex-collega die gelijk met mij vertrokken was is na ongeveer een klein jaar ook weggegaan op haar nieuwe werk en ondertussen ergens anders begonnen en een andere is na 2 dagen op zijn nieuwe werk vertrokken. Je weet wat je achterlaat, maar niet waar je naartoe gaat...
Ja, één keer. Het gesprek was super leuk en er was van alles beloofd. Eenmaal begonnen waren het een stelletje bitches en bleek er niks waar gemaakt te kunnen worden, alles werd in twee dagen al ontkracht. Na een week mocht ik gelukkig weer terug naar mn oude baan Echt, dat had ik nóóit moeten doen.
Yep! ik werk in de ICT en ik kwam van een amerikaanse grote softwaregigant (niet Microsoft) waar alles in hokjes en processen was gegoten, terecht bij een klein nederlands ICT bedrijf waar niets geregeld en vastgelegd was en alles ad-hoc ging. na 2 weken aan de beademing gelegen te hebben begon ik steeds meer mn draai te vinden. zou nu niet meer terugwillen naar het "alles in hokjes en processen" alhoewel dat sowieso enigszins inherent is aan hoe groter de organisatie hoe groter de behoefte daaraan
Ja. Niet zozeer van de baan, maar ik heb binnen die aanstelling een tweetal projecten aangenomen die mij ten eerste inhoudelijk niet lagen, en ten tweede aangestuurd werden door iemand met wie ik niet lekker samen kon werken. Ik heb doorgezet en de projecten afgemaakt, maar niet met plezier.