HCG te laag

Discussie in 'Miskraam' gestart door mv77, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mv77

mv77 Lid

13 aug 2008
    85
    0
    0
    Hallo,

Mijn zus en ik proberen allebei zwanger te raken.
    Zij testte vorige week positief! Omdat ze al 41 is, is ze voor alle zekerheid toch naar de gynaecoloog gegaan. Hij vertelde haar dat de HCG-waarde erg laag was. Dat kon wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Zou vast een miskraam worden.

Iemand ervaring hiermee?

2. samkids

samkids Niet meer actief

Hi Marjolein.
    Hier heb ik geen ervaring mee. Maar recent dacht ik nog dat ik mogelijk opnieuw zwanger was. Mijn vk wilde bloedprikken omdat mijn zw-testen erg zwak positief waren. Ze zei toen ook meteen dat een lage waarde een indicatie was voor een bbz. Maar om dat zeker te weten moet je volgens mij of twee keer prikken en kijken naar de stijging of een echo laten maken.
    Ik neem aan dat de gynaecoloog wel vervolgstappen onderneemt?

Sterkte ermee!

Edit: overigens was mijn HCG waarde zoooo laag dat het waarschijnlijk nog het laatste restant is van de mk 7 weken geleden. Donderdag ter controle een thuis testje doen was haar advies en op basis daarvan kijken wat de volgende stap is.

3. mv77

mv77 Lid

13 aug 2008
    85
    0
    0
    Ze moet inderdaad morgen weer bloedprikken om te kijken hoe de waarde dan is.
    Die was gisteren 132 bij (volgens de calculator) precies 6 weken zwangerschap. Erg laag dus...

Bedankt voor 't snelle antwoord!

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik heb zelf ook bbz gehad , en inderdaad houden ze dan bloedwaardes in de gaten (hcg).
    Ik had de eerste keer testen 940 dus dat is een stuk hoger , ik eindigde met 1955 en een operatie .
    Maar als het hcg zo laag is grote kans dat lichaam het zelf oplost .
    is niet leuk maar als het blijft groeien is het gevaarlijker (eileider knappen==>inwendige bloeding). Ik wil je niet bang maken , maar als je zus echt pijnklachten krijgt , moet ze wel aan de bel trekken ..

Ik hoop dat het goed komt voor je zus ,!

Knuffel M@rjon

5. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Is het niet ook mogelijk dat ze nog wat eerder in de zw zit, dan ze dacht?

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik kan me alleen maar mijn voorgangers aansluiten en geef je zus maar heel veel knuffels en aandacht. Want het is emotioneel hartstikke zwaar! De onzekerheid, het verlies van een zwangerschap, het lege gevoel als alles 'voorbij' lijkt te zijn en het leven weer verder gaat. Het heeft op de meeste vrouwen meer impact dan je vantevoren kan voorstellen. Sterkte met alles!

7. mv77

mv77 Lid

13 aug 2008
    85
    0
    0
    Hoi hoi,

We dachten er inderdaad ook aan, dat ze misschien korter dan 6 weken zwanger zou zijn. Haar 1e dag van de laatste menstruatie was 7 juli jl.
    Dat is nu 6 weken en 1 dag geleden. Zo reken je toch?
    Ze heeft maandag ook een echo gehad en daar was erg weinig op te zien. Maar dat was bij haar vorige zwangerschap (1e echo) ook het geval en toch zat er echt een tweeling in!
    Morgen moet ze bloedprikken en dan hopen dat de HCG-waardes zijn gestegen. Wachten wachten wachten... om gek van te worden!

8. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Dat is inderdaad spannend zeg... Het kan zijn dat ze wat later een eisprong gehad heeft. Benieuwd wat de waarde morgen is..

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Spannend , ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt endat er toch zwart stipje te zien is op echo , toi toi toi !

10. mv77

mv77 Lid

13 aug 2008
    85
    0
    0
    Het is vannacht waarschijnlijk fout gegaan... ernorm veel pijn maar nog geen bloeding. Dus ze is nu richting ziekenhuis om te kijken wat er precies gebeurd is. Ik hou jullie op de hoogte.

11. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    He, wat naar zeg... :( Heel veel sterkte voor je zus en jullie allemaal.. Probeer ervoor te zorgen dat ze goed onderzocht wordt en niet zo gemakkelijk naar huis gestuurd wordt... succes.. :(

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oh gossie

Succes en sterkte daar

13. Trees

Trees Niet meer actief

Verdorie :( sterkte!

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    kl*te zeg, heel veel sterkte voor jullie!

15. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    En hoe is het nu?

16. mv77

mv77 Lid

13 aug 2008
    85
    0
    0
    Hoi hoi,

Het was inderdaad een miskraam...
    Het bloeden is nu zo goed als gestopt. Ik vind het alleen raar dat ze geen curretatie krijgt. Is dit normaal?

17. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Als het een mk is dan krijg je alleen maar een curretage als het niet vanzelf op gang komt of je teveel pijnhebt of bloed verliest. Als het een BBZ is die het lichaam vanzelf opruimt, doen ze liever ook geen curretage omdat dat waarschijnlijk meer schade aanricht, tenzij er flinke bloedingen of pijn is dan moeten ze curreteren. Maar ik neem aan als het een BBZ is dat ze streng onder controle nu staat en dat als er wat aan de hand is dat ze kan bellen.
    Sterke.

xxx Joyce

18. mv77

mv77 Lid

13 aug 2008
    85
    0
    0
    De gynaecoloog zei dat het geen BBZ was. Het vruchtje ontwikkelde zich simpelweg niet...
    Het kwam in het ziekenhuis ook al los dus dat klopt wel met wat je zegt Joyce. Ze voelt zich nu verder ook goed en moet 2 menstruaties afwachten voordat ze het weer kan proberen.

19. samkids

samkids Niet meer actief

Hi, zwaar kl*te voor je zus. Ik ben ook niet gecurreteerd gelukkig, het kwam ook vanzelf op gang.
    Waarom moet ze twee mentruaties wachten voor ze het weer kan proberen?

Sterkte er mee!

20. mv77

mv77 Lid

13 aug 2008
    85
    0
    0
    Dankje!

Geen idee waarom ze 2 menstruaties moet wachten, dat zei de gynaecoloog tegen haar. Misschien omdat ze al 41 is?

Deel Deze Pagina