harenfrustratie!

Discussie in 'De lounge' gestart door VeniVidiVici, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh ik word echt helemaal doodziek van de haren die hier in huis zweven!
    Net ben ik weer op missie geweest om alles haar vrij te krijgen de bank de plaid de kussentjes de vensterbank de rolgordijnen de vloer de eetkamerstoelen .. pff!
    Ik heb een hondje en twee katten en soms heb ik echt spijt dat ik ooit aan huis dieren ben begonnen ik heb al zoveel geprobeerd!

Heb nu bij de halfords een afwasbare kledingroller gekocht dit is best een uitvinding maar het lost het probleem niet op.
    Heb laatst aan mijn vriend voorgesteld om de katten kaal te scheren maar dat vond hij tniet echt een geweldig idee.

Nu las ik iets over schapenvet toevoegen aan het eten iemand hier ervaring mee?
    Ik stofzuig echt vier keer per dag omdat ik er echt niet tegen kan!

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou je katten niet gaan scheren, dan krijg je best gezeur ben ik bang..

Ik gebruik Sanofor (veendrenkstof) voor het haren. Het helpt voor heeeeeel veel, echt fantastisch spul.
    Helaas kan ik het hier niet in een winkel krijgen maar online is het zat.
    Het is een soort modder, ziet er ook niet uit maar je doet het gewoon door het voer:)

Hoop dat het helpt:)

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Herken je probleem.

Hier twee katten(waarvan een zichzelf kaal bijt) en heb zelf lang haar.

Denk dat het beste is om het los telaten (hoe moeilijk het ook is) en niet vaker dan 1x op een dag te stofzuigen.

Je hebt nu eenmaal voor huisdieren gekozen en daar horen haren bij.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een heilige birmaan, die hebben dus lange witte haren.
    Voordeel is dat de haren vaak in plukjes eruit vallen.
    Helaas wil onze kat niet gekamd worden, op den duur krijgt ze klitten.
    Wij laten haar daarom dus 2x per jaar scheren, ziet er heel grappig uit en onze kat vind het prima.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dieren regelmatig naar een trimsalon brengen.
    Regelmatig maar vooral niet te vaak de dieren borstelen...
    Zalmolie door het voer is ook super goed.
    Schapenvet had hier geen enkel nut.
    Of als ze echt overmatig verharen is ander voer ook een optie

6. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ben ook wel benieuwd heb een witte kat, die vreselijk haart en een zwarte bank, echt een ramp. Ander voer gaat niet hij krijgt dieetvoer ivm met urinekristallen. En hoe vaak is regelmatig maar niet te vaak. Ik heb juist het idee dat als ik hem kam het alleen maar erger word, of is dit tijdelijk.

TS je bent echt niet de enige met deze frustratie al stofzuig ik niet 4 keer per dag:D

7. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    We hebben hier het huis een beetje aangepast zodat het makkelijk schoon te houden is. (3 katten) we hebben een robot stofzuiger (geschikt voor haren) leren bank en stoelen, dus de haren zijn er zo afgeveegd/gezogen.
    Sinds we vloerverwarming hebben zijn er geen vensterbanken meer, we hebben nu 1 grote pot staan met planten en verder niet. en zo min mogelijk sierdingetjes op de tafels/vloer. Voor de ruiten hebben we aan de buitenkant een soort van screens, dus daar komen geen haren bij in de buurt.
    We hebben veel van deze aanpassingen vooral gedaan vanwege mijn gezondheid, het huishouden was me lichamelijk te zwaar en zo kan ik heel makkelijk de boel schoon en haarvrij houden.
    Ik heb geen ervaring met toevoegingen aan het eten zodat ze minder haren, maar ik ga er denk ik toch eens wat meer over opzoeken :)

8. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Je kan de katten naar een katten trimsalon brengen. Dit scheelt echt. Ze worden dan niet geschoren maar geplukt, en dus niet kaal. Meer informatie kun je wel krijgen bij een katten trimsalon.

9. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

@veni

de stafford verliest hier ook verschrikkelijk veel haar
    en ook ik baal hier vreselijk van
    krijgt iedere dag schapenvet door het eten maar geen verschil

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ooh ik ben zo blij dat wij geen dieren hebben!

Kunnen je beesten niet gewoon naar bbuiten?!
    Tuin afschermen, chip's in de nekjes en buiten spelen.

11. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik stofzuig drie keer per dag en als we weggaan gooien we kleden over de bank en ook als we gaan slapen... nergens last van;). Ik heb 1 kat en vier mensen in huis met lang haar:D

12. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wish i could..
    Woon in een flat!
    Bank is al van leer en veel aanpassen in huis kan niet dat van een kattentrimsalon wist ik helemaal niet das een goede! En ga ook eens opzoeken naar iets wat door het voer kan bedankt voor de nuttige tips dames!

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Niet te vaak is zeker niet elke dag. Zolang de vacht het toelaat is 1x per week meer dan voldoende. Hoevaker je borstelt des te meer haar gaan ze aanmaken.
    1x per 3 weken een furminator gebruiken helpt ook goed. Maar denk er wel om als je die te vaak gebruikt bijvoorbeeld wekelijks dan help je de vacht naar de mallemoer. Dan heb je pas echt een probleem.
    Weet zo niet waar je zit maar een vriendin van me doet regelmatig workshops kattentrimmen zodat je het zelf kan doen.
    Zij is gediplomeerd kattentrimster.

Ander voer is vaak oo natuurlijk voer en dus op vlees voer. Ook veel dieren die op dieet voer staan doen het prima op vlees.
    En dan bedoel ik kvv of barf voor katten.

14. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hier een Cane Corso(hond) die ook flink verhaard. Wordt er soms gek van, dus snap je frustratie! Het geluk is wel dat een hond vaak niet op alle plekjes kan komen waar een kat wel komt..

Ik heb nu een dyson stofzuiger en speciaal voor honden/ kattenhaar. Heb hem nu anderhalf jaar en ben er heel blij mee! Het scheelt echt een hoop en ook de bank maakt hij goed schoon( heb een stoffenbank). Houd het wel bij 1 keer per dag stofzuigen..

15. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Hier een spier witte kat die ook ongelofelijk veel haren verliest.
    Ik heb de furmenator borstel gekocht. Ideaal! Kost wat maar ze haart nu echt minder!

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Gebruik m alsjeblieft niet dagelijks of zelfs wekelijks... anders is de vacht zo kapot en heb ie nog meer haar...

17. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tadaaa!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina