De metgezellen aten kaas wat buiten het Arabisch Schiereiland kwam, zonder te vragen hoe de koe was geslacht. Deze bewijsvoering wordt gebruikt om kaas halaal te verklaren, ondanks de stremsel.
En in dingen als margarine (die harde blokken), zitten vast ook wat e-nummers in waar sommige mensen iets op tegen zullen hebben.
Mogen wraps met een kruidenkaas/roomkaas en of gerookte zalm wel Dat zou misschien een goed idee zijn. Lekker en makkelijk.
Ik ken echt geen 1 moslim die geen chocola eet, over gelatine zijn de meningen verdeelt en de een eet het wel en de ander niet. Maar goed daar heb je niks aan sorry, had er nog nooit van gehoord.
zit er in een peuk ook gelatine dan? pfff lijkt me echt lastig als je dit allemaal "moet "laten staan. uiteraard zullen jullie het allemala goed wten maar denk dat je je vaak toch vergist in iets of valt dat mee? en chips? gewone/naturel? mag dat wel?
Nee, maar roken is sowieso niet toegestaan. Dat bedoelt umm denk ik... Chips is toegestaan maar ik ken wel veel moslims die (uit gezondheidsredenen) smaakversterkers vermijden. Overeten is immers ook uit den boze : )
oja over dat roken he.... valt mij altijd op dat juist veel moslims roken ja. als wij op vakantie gingen naar Turkije rookte daar alle mannen zowat. en ik heb bij een shoarmazaak gewerkt met allemaal Turkse mannen en ook die paften er allemaal vrolijk op los haha
Haha volgens mij deden de Turkse vrouwen net zo hard mee, maar inderdaad in Turkije (in de badplaatsen dan) zie je de meeste mensen wel roken. Maarja dat het niet is toegestaan is betekent niet dat mensen zich daar automatisch aan houden, wenkbrauwen epileren is daar ook de normaalste zak van de wereld wat ook niet toegestaan is.
heel veel moslim mannen roken. maar bij vrouwen is het echt een taboe. terwijl het voor zowel mannen als vrouwen even fout is. ik heb trouwens een heleboel bij geleerd door dit topic. veel dingen at ik gewoon zonder erover na te denken. en in cola alchohol weer iets waar ik nooit van gehoord had.
Ik vind het trouwens niet lastig om bepaalde ingrediënten te vermijden. Maar ja, ik heb dan ook niet echt een probleem met gelatine, stremsel, bepaalde e-nummers etc. Als je dat allemaal vermijd dan wordt het al een stuk beperkter, volgens mij zit er zelfs in poedersuiker een dierlijk e-nummer (antiklontermiddel o.i.d) of bv. margarine voor op brood. Al heb je in Nederland wel genoeg alternatieven, onder andere veganistische/vegetarische varianten. Misschien komt daarbij ook dat ik voornamelijk vegetarisch ben opgevoed, dus 'mis' bepaalde producten ook helemaal niet. Als je niet anders kent is het normaal. Het is echt niet zo dat we bijna niks mogen hoor.
Vraag me af welk dier er geslacht moet worden om chocolade te maken. Maar hier in Indonesie zie je het ook hoor, halal wordt gewoon gebruikt als verkoopsmoes...halal jam, halal frietjes, halal shampoo...
Ja heb serieus kids die geen choco eten en met name geen mars ed maar ook gewone choco niet. Ze komen uit Somalie. Misschien daarom. Verder kids uit afghanistan pakistan armenie etc
Maar bedankt iig. Ik maak sowieso altijd bijna alles plantaardig omdat mijn kids niet tegen lactose konden. Maar meer leuke ideeën altijd welkom. De kinderen varieren in leeftijd van 12 tot 21 trouwens