Grote zus waterpokken, wanneer kreeg jullie tweede kindje de pokken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lov23, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Sinds vorige week heeft de oudste van ons de waterpokken. Nu hoop ik dat de jongste ze ook nog krijgt..., maar wanneer zal dat eventueel gaan uitbreken dan?

Wordt toch wel een beetje zenuwachtig omdat ik bijna mag bevallen....

En is er een termijn dat ze het gehad moet hebben om daadwerkelijk besmet te zijn geworden door haar zus?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit lees ik op de site van het RIVM:

Hoe kun je het oplopen en hoe kun je anderen besmetten?
    Waterpokken is heel besmettelijk vanaf 2 dagen voor het optreden van huiduitslag totdat alle blaasjes een korstje hebben (meestal uiterlijk 7 dagen na het ontstaan van de blaasjes). Het waterpokvirus zit in de keel en neus van iemand die geïnfecteerd is. Door hoesten, niezen en praten komen kleine druppeltjes met het virus in de lucht. Mensen kunnen deze druppeltjes inademen en besmet worden. Besmetting kan door contact met vocht uit de blaasjes plaatsvinden. De korstjes die later in plaats van de blaasjes komen, zijn niet besmettelijk. Na besmetting duurt het maximaal 3 weken voordat ziekteverschijnselen optreden.

3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    De incubatietijd is meestal 14 dagen... Ik zit nu ook te wachten...

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier had zusje het (van kdv) en netjes 10 dgn later was grote broer aan de beurt (ze zijn al besmettelijk voordat je weet dat ze waterpokken hebben). Was ook blij dat we het dan maar in 1 ruk gehad hadden ;)...

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    In oktober kreeg mijn middelste de waterpokken

2 weken later kreeg mijn oudste de waterpokken

Een week later ook de jongste van toen 1,5 maand

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.800
    5.937
    113
    Vrouw
    Hier eerst de oudste
    Een week of 3 later de middelste
    En daarna baby

Het ging wel in de verminderende trap: waar oudste helemaal onder zat,had baby maar een paar blaasjes..

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

En hoeveel kwaad kan het voor een pasgeboren baby?

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    hier zat er exact 2 weken tussen.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier volgens mij 2,5 week. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Misschien kan de VK of gyn je meer erover vertellen.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd even navragen ;)

11. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Mijn oudste kreeg het 2 dagen nadat ik bevallen was van de jongste. Er was hier toen een vervangende VK en die wist het niet zo goed. Ze heeft toen contact opgenomen met de kinderarts in het ziekenhuis. Die gaf aan dat de kans dat de baby het kreeg heeeeel klein was omdat de baby mijn antistoffen nog had en ik het als kind gehad heb. Als hij het dan gekregen zou hebben zou het ws heel mild zijn maar dan moesten we wel weer opnieuw contact opnemen. Gelukkig heeft hij het in ons geval niet gekregen.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pfff gelukkig maar... Las het net ook al idd. Ik hoop maar dat ze er gewoon net op tijd weer vanaf is. Waarschijnlijk gebeurt dat ook wel ;)

Is alleen zo moeilijk als ze afstand moet bewaren dan... Want dat doe ie dan toch

13. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Dat vond ik inderdaad ook wel lastig en heb ik dan ook denk nog geen half dagje volgehouden, dat afstand bewaren. Maar ik moet je ook wel bekennen dat ik het erg spannend vond. Nou ja, hopelijk krijgt ze het vandaag of morgen en is ze er op tijd weer vanaf!

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier kreeg mij zoontje ze twee maanden nadat mijn dochter ze had. Hij heeft ze dus niet van haar gehad terwijl ze wel geknuffeld hadden en samen op een kamer slapen ;)

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze jongste had ze via het kdv 2,5 nadat ze er voor het laatst was geweest. De oudste kreeg het op de dag af 2 wk later. De oudste had er veel meer last van dan de jongste.

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Geen kwaad !!

Toen ik zag dat de jongste de waterpokken kreeg schrok ik toch wel even! De ha opgebeld dat onze dochter van 1,5 maand waterpokken had maar hij verzekerde mij dat het echt geen kwaad kon

Zeer zelden krijgt een baby onder de 2 maand de waterpokken omdat hij/zij nog vol zit met antistoffen van de moeder, wanneer ze toch de waterpokken krijgen verloopt het heel mild vanwege de antistoffen van de moeder

Alleen de jeuk is natuurlijk vervelend voor zo'n kleintje

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Stelt me gerust.... Hoop toch dat ze het voor de bevalling nog even snel krijgt... :D

18. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier zitten we nog steeds te wachten.
    Jongste is nu al 3x intensief met andere kindjes met waterpokken (incl. zijn broertje) in contact geweest maar nog steeds niks....
    Ik snap er niks van, het schijnt zo besmettelijk te zijn....

19. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn jongens hadden ze tegelijkertijd. Eerst de oudste, en even later de tweede ook. Hij was toen tien weken. Voor mijn gevoel geen last gehad van jeuk en hij heeft het best erg gehad. De oudste had ook aardig wat, maar ook geen klachten van jeuk of iets dergelijks gehad. Was ook niet ziek, alleen maar 'gepokt'.

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn dochter kreeg ze in december 2012. Ze was toen 3. Onze jongste was 2 weken later aan de beurt.

Mijn dochter had niet zoveel en er ook haast geen last van. De jongste was toen een half jaar en heeft er 5 dagen mee in het ziekenhuis gelegen...:(

Deel Deze Pagina